Update

Pemegang Saham Aneka Jaringan Lulus Semua Resolusi Pada AGM ke-4

MHAB1990
Publish date: Fri, 17 Feb 2023, 11:04 AM

Pemegang Saham Aneka Jaringan Lulus Semua Resolusi Pada AGM ke-4

KUALA LUMPUR (16 FEBRUARI) – Aneka Jaringan Holdings Berhad (Aneka Jaringan atau Kumpulan; Bursa: ANEKA, 0226), pakar pembinaan ruang bawah tanah dan platform asas, mengumumkan bahawa pemegang saham telah meluluskan semua resolusi pada Mesyuarat Agung Tahunan ke-4 (AGM) Aneka Jaringan yang diadakan hari ini di platform maya.

Pemegang saham menerima audit penyata kewangan untuk tahun kewangan berakhir 31 Ogos 2022  bersama-sama dengan laporan pengarah dan juruaudit. Pemegang saham meluluskan resolusi untuk memilih semula Dato' Noraini binti Abdul Rahman dan Wee Kee Hong kepada Lembaga Pengarah dan meluluskan pembayaran yuran dan faedah pengarah sehingga RM220,000 daripada 17 Feburari 2023 sehingga kesimpulan Mesyuarat Agung Tahunan seterusnya.

Resolusi lain yang diluluskan termasuk melantik semula Baker Tilly Monteiro Heng PLT sebagai juruaudit Kumpulan, serta meluluskam kuasa kepada Lembaga Pengarah untuk menetapkan imbuhannya sendiri. Pemegang saham juga membenarkan Lembaga Pengarah untuk menerbitkan saham dan meluluskan mandat baru yang dicadangkan untuk transaksi berulang bagi pihak berkaitan yang bersifat pendapatan atau perdagangan.

Pengarah Urusan Aneka Jaringan, Pang Tse Fui

Pengarah Urusan Aneka Jaringan, Pang Tse Fui berkata, "Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pemegang saham atas sokongan dan keyakinan berterusan mereka kepada kami ketika Kumpulan menjaminkan kontrak baharu di Malaysia sambil berkembang di Indonesia. Kami telah memperoleh kontrak bernilai RM59.8 juta pada tahun kewangan berakhir 2023 (FYE2023) dan telah meningkatkan kapasiti di Indonesia ketika kami berusaha memanfaatkan keperluan infrastruktur negara termasuk ibu kota baharu Nusantara."

"Kumpulan menyedari risiko dan cabaran berterusan menjejaskan sektor pembinaan. Kenaikan harga tenaga, buruh dan bahan mentah kekal menjadi perhatian dan Kumpulan telah mengambil langkah untuk mengurangkan risiko ini seperti menggantikan pekerja luar dengan pekerja asing yang baru diambil kerana kami telah diberikan kuota kerajaan sebanyak 150 pekerja."

Aneka Jaringan mempunyai buku pesanan sebanyak RM145.73 juta setakat 31 Oktober 2022, dengan operasi Malaysia menyumbang RM138.97 juta dan operasi Indonesia menyumbang RM6.76 juta.

Setakat 31 Oktober 2022, buku tender Kumpulan berjumlah RM969.45 juta, dengan tender di Malaysia bernilai RM873.85 juta dan tender di Indonesia bernilai RM95.60 juta.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment