3 people like this.

5,349 comment(s). Last comment by King Kong73 2013-05-06 07:03

mansor80

100 posts

Posted by mansor80 > 2013-04-01 13:56 | Report Abuse

@necro... yg ko masuk thread ni sape suruh...
banyak thread lain pasal share..ignore sudah
kat dalam portal nak butuh² kan orang boleh..
buat malu org melayu ko nie

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:00 | Report Abuse

Now this is what I call great!!!! Pakatan Rakyat people with brains.


PKR: Civil servants will get paid to fight graft under Pakatan rule

BY CLARA CHOOI

ASSISTANT NEWS EDITOR
April 01, 2013


PETALING JAYA, April 1 ― PKR proposed today an “anti-corruption” annual bonus for civil servants should Pakatan Rakyat (PR) win federal power, upping the ante in the race for support from the 1.5 million-strong civil service ahead of Election 2013.

PKR trade and industry bureau chairman Wong Chen explained that the move was two-pronged as it would help slash the country’s corruption bill while enlisting the help of the civil service through dangling monetary incentives before them as motivation.

“It will become a shared responsibility for all... So the concentration of civil servants will be on combating corruption and wastages in the current annual RM34 billion non-emolument budget, which includes services and supplies.

“And as an incentive, whatever savings we gain from this effort, a part of it will be allocated as a special dividend to public servants, which will be paid as additional annual bonuses,” he told a press conference at PKR’s headquarters here this afternoon.

Wong said this would be on top of the other attractive incentives that PR has already offered to workers in both public and private sectors, which include a RM1,100 wage floor and salary reviews every three years.

PKR strategy director Rafizi Ramli told the press conference that it was not feasible for any government to “talk down” to the civil service when it comes to fighting corruption.

“This way, we can bring everyone on board.

“It is not so much the financial reward; it is about changing the culture of the civil service and creating a culture of integrity... we can’t just lectures them ― it has to be something they want to own and something they can feel proud of,” he said.

MORE TO COME



http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/pkr-civil-servants-will-get-paid-to-fight-graft-under-pakatan-rule/

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:07 | Report Abuse

Pakatan’s excise duty cut to include motorcycles, says Rafizi


http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/pakatans-excise-duty-cut-to-include-motorcycles-says-rafizi/

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:10 | Report Abuse

1 April 2013

70 Guru Dan Pelajar Pondok Agama Isytihar Keluar Pas, Sertai UMNO


PASIR MAS, 1 April – Sebanyak 70 anggota Pas yang terdiri daripada guru dan pelajar sebuah sekolah pondok di sini, malam tadi mengisytiharkan mereka keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO sebagai wadah perjuangan.

Bagi mereka tiada parti lain selain UMNO yang mampu memartabatkan sinar Islam selepas Pas gagal berbuat demikian sejak memerintah Kelantan pada 1990.

Selain itu bagi mereka lagi terlalu banyak janji palsu yang ditaburkan pemimpin Pas dan selama itu mereka melihat jasa kerajaan pusat dalam menyalurkan bantuan kepada rakyat benar-benar telah menambat hati.

Wakil guru dan pelajar pondok di Tal Tujuh di sini, Mohd Zaidi Shafie berkata budi UMNO dan kerajaan pusat dalam memartabatkan sinar Islam dan membantu rakyat telah menyebabkan mereka bertukar fikiran untuk keluar daripada Pas.

“Memang betul saya pengikut setia Tok Guru Nik Aziz (Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) dan selalu mengikut programnya. Apabila saya membuat perbandingan akhirnya kami sepakat Pas tidak boleh membela nasib kami dan tidak mampu memartabatkan Islam.

“Jasa kerajaan Barisan Nasional (BN) sangat besar terutama pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia dan banyak lagi.

“Ini telah membuka hati kami para guru dan pelajar pondok di sini dan kami yakin UMNO boleh membawa negara, bangsa dan agama ke tempat yang selayaknya,” katanya pada majlis penyerahan borang keanggotaan UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Datuk Hanafi Mamat di Kampung Hutan Chengal, Tendong di sini malam tadi.

Mohd Zaidi berkata lebih menyedihkan Pas hanya pandai menabur janji namun tidak pernah ditunaikan demi rakyat di Kelantan.

Sementara itu Hanafi berkata keikhlasan guru dan pelajar pondok itu untuk menyertai UMNO bukan dipaksa oleh mana-mana pihak tetapi lahir daripada kehendak mereka sendiri.

“Saya jangka lebih ramai anggota Pas akan keluar parti dan menyertai UMNO. Penyertaan guru dan pelajar sekolah pondok ini diharap dapat membuka mata anggota Pas untuk sama-sama berjuang dalam UMNO,” katanya.

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:10 | Report Abuse

Lim Kit Siang has just announce that Liow Cai Tung will be DAP candidate for Johor Jaya state seat.Johoreans please give her your support.

https://www.facebook.com/caitung4johorjaya

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:15 | Report Abuse

INI KALI LAH!!!

http://img855.imageshack.us/img855/2685/init.jpg

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:22 | Report Abuse

Orang macam Mansur80 adalah buta mata & buta hati. Kau belum lama hidup dalam dunia fana' ini. Aku tau kau masih muda lagi, belum hidup lama di bumi ALLAH ini. Apatah lagi bermakrifatullah.

Nak tau tentang kebenaran tentang Anwar Ibrahim, kau sendiri tanya Datuk Dr Sidek Baba, bekas PKR dari UIAM. Tak payah lah Pakcik kau ni nak berpanjang lebar bertekak budak muda macam kau. Entah2 aku lebih tua dr mak bapak kau. Orang macm kau and sekutu kau memang biadab.

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:24 | Report Abuse

Muhammad Ridzwan ditahan di bawah SOSMA - Hamza Taib



...SEKARANG LIHAT GAMBAR


http://img13.imageshack.us/img13/3219/lihat.jpg

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:25 | Report Abuse

1 April 2013

60 Anggota PKR Kawasan Bayan Lepas Sertai UMNO

GEORGE TOWN, 1 April – Sebanyak 60 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari kawasan Bayan Lepas di sini keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO kerana hilang keyakinan terhadap kemampuan parti itu untuk membela nasib rakyat Pulau Pinang.

Wakil kumpulan itu, Mohd Eruwan Yusof, 35, berkata selama lebih lima tahun bersama dengan PKR, beliau mendapati perjuangan parti itu tidak mempunyai makna untuk rakyat.

“Dahulu kami terlalu ghairah inginkan perubahan kerana itu kami beri sokongan penuh tetapi akhir-akhir ini kami merasakan keadaan di Pulau Pinang ini bukannya bertambah baik sebaliknya menjadi kelam-kabut dan bergolak,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menerima borang keahlian daripada Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Bayan Lepas Syed Ameruddin Syed Ahmad di Flat Taman Emas, Sungai Batu, di sini.

Katanya keputusan beliau dan rakan-rakannya keluar daripada PKR dibuat dengan kerelaan hati tanpa paksaan atau sogokan dari mana-mana pihak.

Sementara itu Syed Ameruddin berkata tindakan Mohd Eruwan dan rakan-rakannya memilih UMNO membuktikan bahawa sokongan rakyat terhadap Umno dan Barisan Nasional kini semakin kuat.

Katanya rakyat mulai sedar bahawa permainan politik kerajaan pakatan pembangkang hanya membuang masa dan kerajaan negeri itu tidak mampu melakukan sebarang perubahan untuk membela nasib rakyat.

mansor80

100 posts

Posted by mansor80 > 2013-04-01 14:26 | Report Abuse

Ranger, ape bende yg aku biadab dengan ko?

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:28 | Report Abuse

1 April

Timbulkan Huru Hara, Pembangkang Kalah Sebelum Bertanding

Mohd Nasri Zakariah

KUALA LUMPUR 1 April – Perancangan pembangkang untuk menimbulkan huru hara ketika pilihan raya umum ke 13 nanti seperti yang didedahkan pihak media menunjukkan mereka kini sudah hilang keyakinan dan sedar perjuangan mereka sudah tidak menadapat sambutan serta sokongan daripada rakyat.

Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari menyifatkan apa yang ingin dilakukan pembangkang itu membuktikan mereka sudah begitu terdesak dan terpaksa bertindak sedemikian bagi memastikan perjuangan mereka diterima rakyat dalam apa jua keadaan.

“Jika mereka yakin mendapat sokongan, mengapa perlu buat huru hara, ini semua perbuatan orang terdesak yang inginkan kuasa, mereka berpendapat dengan cara ini rakyat akan menyokong mereka dan menyalahkan kerajaan terhadap apa yang berlaku nanti.

“Mungkin juga mereka cuba menakut-nakutkan rakyat supaya tidak keluar mengundi, apabila perkara ini berlaku mereka beranggapan peluang untuk menang lebih berpihak kepada mereka kerana orang ramai tidak keluar mengundi,” katanya kepada UMNO-online.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan media berhubung pihak pembangkang akan menimbulkan huru hara pada pilihan raya nanti seperti yang didedahkan oleh berdasarkan kepada dokemen yang diedarkan kepada beberapa pihak.

Anuar berkata, apa yang berlaku itu boleh diibaratkan seperti orang penakut yang sengaja mencari pelbagai alasan atau perbuatan untuk menutup kelemahan serta kegagalan mereka untuk mendapatkan sokongan dan cara terbaik untuk itu adalah menimbulkan satu suasana tidak sihat dan akhirnya menyalahkan pihak kerajaan apabila mereka kalah dalam pilihan raya nanti.

Beliau turut mengingatkan rakyat terhadap apa yang pernah dilakukan oleh pembangkang apabila Anwar dipecat daripada kerajaan dan UMNO dengan mengadakan tunjuk perasaan serta perarakkan di ibu negara seperti yang pernah diadakan dahulu sehingga menimbulkan rasa tidak selesa kepada rakyat dan pelancong yang berkunjung ke negara ini.

“Kita perlu ingat apa yang dilakukan oelh Anwar bila dia dipecat dahulu, perkara yang serupa mungkin akan dilakukan pada pilihan raya nanti, bukan suatu yang mustahil jika perkara itu berlaku kerana kumpulan ini sanggup untuk melakukan apa sahaja untuk mendapat kemenangan dan kuasa,” katanya.

Menurutnya, orang ramai tidak perlu takut seperti apa yang dilaporkan dan keluar untuk menunaikan tanggungjawab masing-masing pada hari pengundian nanti kerana pihak keselamatan mampu untuk menanggani serta bersiapa sedia untuk menghadapi apa jua kemungkinan. -MediaUMNO

necro

4,726 posts

Posted by necro > 2013-04-01 14:29 | Report Abuse

Butohlah ko malai mansor,go eat dat DAP lim kid siang air mani...
Sohai punya malai byr income tax sikit bark kalah cina y bayar income tax berjuta...
Puihhh...sohai

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:29 | Report Abuse

Treler Jelajah Negara Berkebajikan kini tiba di Pahang

Berikut adalah jadual Siaran Langsung Ceramah

1 april 2013 - Jerantut (Sebelah Caltex Bandar Jerantut)
... 2 april 2013 - Kuala Krau (Bandar Jengka)
3 april 2013 - Bera (Jalan Emas, Kerayong)
4 april 2013 - Kuantan (Markas UPU Sg. Isap)

Siaran bermula jam 9.00 malam
Selamat menonton.

Hanya di www.tvmakmur.com


http://img706.imageshack.us/img706/9092/ceremah32.jpg

mansor80

100 posts

Posted by mansor80 > 2013-04-01 14:32 | Report Abuse

Posted by necro > Apr 1, 2013 02:29 PM | Report Abuse

Butohlah ko malai mansor,go eat dat DAP lim kid siang air mani...
Sohai punya malai byr income tax sikit bark kalah cina y bayar income tax berjuta...
Puihhh...sohai <------ (Org Melayu yg mengaku perjuang Bangsa
Hebat bahasanya)

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:32 | Report Abuse

1 April 2013

Pencapaian Ekonomi Semasa Zaman Anwar Berbeza Dengan Sekarang

IPOH, 31 Mac – Pencapaian ekonomi negara semasa Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan berbeza dengan keadaan sekarang di mana dunia sedang dilanda krisis ekonomi global, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

“Ekonomi 20 tahun lalu berbeza dengan sekarang kerana situasi kini paling mencabar dalam sejarah ekonomi dunia berbanding krisis ekonomi 1993.

“Cuba bayangkan Kesatuan Eropah, Greece dan Portugal mencatat pertumbuhan ekonomi sebanyak 0.3 peratus, bahkan Singapura 1.2 peratus. Bolehkah kita katakan negara-negara ini tidak pandai menguruskan ekonomi mereka?” katanya selepas majlis penyampaian surat kelulusan pembinaan surau Baru di Taman Meru 2C di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ditanya mengenai pencapaian ekonomi negara semasa Anwar menjadi Menteri Kewangan dahulu.

Husni berkata negara luar mahu belajar daripada Malaysia yang mampu mencatatkan pertumbuhan ekonomi yang baik walaupun negara-negara lain dilanda krisis ekonomi.

“Seperti Tanzania minta kita buat makmal di Tanzania bagaimana kita buat Program Transformasi Ekonomi. Siapa yang datang? Wakil-wakil dari England dan Amerika Syarikat kerana mereka mahu belajar daripada kita,” katanya.

Mengenai manifesto pembangkang, Ahmad Husni berkata rakyat diminta tidak terpedaya dengan janji-janji manis pembangkang itu kerana untuk membangunkan sesebuah negara, perancangan pembangunan perlu ada.

“Dalam konteks negara, kita sudah membuat rancangan pembangunan lima tahun. Apabila kita baca manifesto pakatan pembangkang ia adalah propaganda. Propaganda membuat janji kepada rakyat seperti warga emas dan wanita.

“Sekiranya manifesto itu di laksanakan, negara perlu mengambil pinjaman yang besar sehingga desifit negara meningkat kepada 11.5 peratus dan nisbah hutang berbanding Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) meningkat kepada 62.1 peratus,” katanya

mansor80

100 posts

Posted by mansor80 > 2013-04-01 14:33 | Report Abuse

@necro, ko lg happy tengok Taib Mahmud bolot harta "Rakyat Serawak"
Fikir sikit

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:36 | Report Abuse

“Kuburkan” Kit Siang Di Johor Pada PRU 13 – Dr Mahathir


JOHOR BAHARU, 1 April - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meminta rakyat pelbagai kaum di Johor memastikan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) kali ini menjadi ‘kubur’ kepada karier politik veteran DAP Lim Kit Siang.

Beliau juga meminta rakyat Malaysia memastikan karier politik penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ditamatkan menerusi peti undi pada PRU13 kelak.

“Lim Kit Siang mahu datang (bertanding) di sini. Saya minta rakyat negeri Johor, semua kaum bergabung tenaga untuk pastikan negeri Johor menjadi ‘kubur’ kepada Lim Kit Siang.

“Kita perlu memastikan dia (Lim) kalah di Johor. Johor akan terus menjadi simpanan tetap BN,” katanya pada majlis ‘Bicara Minda’ anjuran Pusat Khidmat Parlimen Pulai yang dihadiri kira-kira 5,000 orang, malam tadi.

Penasihat DAP itu baru-baru ini memutuskan untuk bertanding kerusi Parlimen Gelang Patah, dalam usaha pakatan pembangkang (PR) menembusi kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Johor.

Dr Mahathir berkata Lim mahukan rakyat ‘Ubah’ dan ‘Tukar’ kerajaan sedia ada yang dipimpin BN, tetapi sebenarnya pemimpin veteran DAP itu yang perlu berubah.

Katanya Lim telah terlalu lama berada dalam politik bermula dari 1964 ketika menjadi setiausaha politik kepada pengasas DAP, Devan Nair, yang juga bekas presiden Singapura.

“Kita telah bertukar enam perdana menteri sejak kemerdekaan 1957, tetapi dia tidak berubah-ubah. Bagilah peluang pada anak dia atau cucu dia,” katanya.

Dr Mahathir berkata Anwar pula perlu ditolak kerana pemimpin PKR itu hanya berminat untuk menjadi perdana menteri dan bersedia berbuat apa sahaja bagi memastikan cita-citanya tercapai.

“Kalau serah pada orang ini (Anwar), dia akan jual negara ini apabila dia jadi perdana menteri,” katanya dan menambah tindakannya ketika menjadi menteri kewangan merupakan bukti jelas tentang niat sebenar Anwar.

Ketika negara menghadapi krisis kewangan 1997, Anwar, katanya, hanya mengikut telunjuk Pengarah Urusan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) Michel Camdessus dan Presiden Bank Dunia James Wolfensohn.

“Saya rasa dia (Anwar) hendak ranapkan negara (ketika itu), sebab itulah saya ambil alih dan kita buat sendiri (memulihkan ekonomi negara) dengan menggunakan acuan kita,” kata Dr Mahathir.

Dr Mahathir berpendapat penasihat PKR itu tahu yang beliau akan kalah pada PRU13, oleh itu sedang bersedia untuk melakukan kekacauan dan huru-hara.

Bagi Nik Abdul Aziz pula, Dr Mahathir berkata Mursyidul Am Pas itu juga sudah sepatutnya bersara daripada politik.

Parti Pas dinasihatkan supaya menumpukan perhatian di Kelantan dan tidak perlu bersusah payah cuba untuk menembusi Johor kerana ia tidak mempunyai pengaruh di negeri ini, katanya.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:36 | Report Abuse

hahaha

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:36 | Report Abuse

RAKAMAN GAMBAR YANG TIDAK MUNGKIN DISIARKAN DIUTUSAN,BERITA HARIAN, KOSMO, HARIAN METRO, NSTP, THE STAR, RTM DAN TV3.....MAHASISWI BANGKIT DEMO DEPAN KEDIAMAN NAJIB RAZAK TOLAK UMNO PADA PRU 13!!!!!!

UMNO dan Najib bertambah pening kepala...Hebohkan kepada dunia kononnya anak-anak muda bersama dan pilih UMNO/BN tetapi realitinya adalah sebaliknya.

Lihat rakaman gambar diatas....Mahasiswi bangkit... dan mau melakukan perubahan dengan berdemo depan kediaman rasmi Najib Razak di Sri Perdana Putrajaya semalam.

Dengan membawa sepanduk dan kain rentang tertera tulis ayat ' TOLAK UMNO/BN" sudah pasti UMNO kini berasa cuak gementar, panik dan gelabah untuk menghadapi PRU 13 yang sudah mata dekat tarikhnya kini.

Bila mahasiswi dengan berani bangkit tolak UMNO memberi erti UMNO akan sakit dan rebah.

Para pemimpin UMNO terutamanya Mursyidul Amnya Mahathir dan Najib Razak tanya pada diri sendiri mengapa mahasiswi yang dikategorikan sebagai anak muda yang cerdik pandai, berilmu dan bermaklumat tolak UMNO/BN secara total dan mutlak.

PRU 13 ialah PRU anak-anak muda.

INI KALILAH TUKAR.....JOM UBAH.... SELAMATKAN MALAYSIA


http://img59.imageshack.us/img59/4062/tolak2.jpg

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 14:40 | Report Abuse

Our dream will come true.....anyone want to be the warden????


http://imageshack.us/a/img163/1391/dreamki.jpg

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:43 | Report Abuse

hahahaha

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 14:45 | Report Abuse

Dr Boo In Tight Spot Over Kit Siang’s Candidature

JOHOR BAHARU, March 19 – DAP adviser Lim Kit Siang’s decision to contest the Gelang Patah parliamentary seat and spearhead the party’s Johor election machinery has been likened to a vote of no confidence against state DAP chairman Dr Boo Cheng Hau.

Gelang Patah Umno division head Datuk Abdul Aziz Sapian said Lim’s candidature would cause dissatisfaction not only among Dr Boo’s supporters in Gelang Patah, but also Parti Keadilan Rakyat (PKR) members.

“It’s clear that DAP top leaders have lost faith in Dr Boo to lead the state election machinery by sidelining him. The cracks in Johor DAP are worsening,” Abdul Aziz told Bernama.

Kit Siang’s candidature was confirmed by PKR adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim in Skudai last night.

Abdul Aziz, who is also Nusajaya assemblyman, said PKR members would be angry for they had lost a seat they had been contesting in previous general elections.

“Dr Boo’s supporters may not be able to accept the decision for their boss had been openly embarrassed,” said Abdul Aziz, adding that this was the culmination of cold relationship between Dr Boo and Kit Siang and his son, Lim Guan Eng, who is DAP secretary-general.

Dr Boo, who is also Skudai assemblyman, had been eyeing for the Gelang Patah seat to unseat incumbent Member of Parliament Tan Ah Heng of Barisan Nasional who won by a majority of over 8,000 votes in 2008.

Dr Boo had been embroiled in an open verbal war with Johor PKR chairman Datuk Chua Jui Meng over the right to contest the Gelang Patah seat.

However, Dr Boo declined comment when asked about Kit Siang contesting in Gelang Patah.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 15:15 | Report Abuse

PRU – 13 : PPP Berjaya Tarik 300,000 Pengundi Baru

KUALA LUMPUR, 31 Mac – Parti Progresif Penduduk (PPP) berjaya menarik kira-kira 300,000 pengundi baru seluruh negara, yang terdiri daripada belia, dalam usaha memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

Presidennya, Datuk Seri M Kayveas berkata, semua pengundi terbabit, yang turut mendaftar sebagai anggota PPP, juga berikrar akan mengundi BN pada PRU13.

“Ini antara strategi yang telah dijalankan PPP sejak empat tahun lepas bagi memastikan kemenangan BN pada PRU13 ini.

“Dan kejayaan membanggakan ialah kira-kira 106,000 daripada pengundi baru tersebut ialah dari kawasan Wilayah Persekutuan yang mana ia satu rekod pencapaian yang saya kira tidak dicapai oleh parti lain,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pembukaan Bilik Gerakan Dan Tabung Kebajikan PPP Bahagian Wangsa Maju pada Ahad.

Turut hadir Ketua Bahagian PPP Wangsa Maju, Richard Lee.

Kayveas berkata, usaha itu juga sebahagian strategi PPP dipanggil ‘Misi 510′ yang menyaksikan PPP akan memastikan sekurang-kurangnya 510 anggota parti itu akan mengundi calon BN di setiap cawangannya di seluruh negara.

“Misalnya, di Wangsa Maju kita ada 10 bahagian maka 5,100 ribu undi BN telah dijamin. Ini akan membantu kemenangan BN,” katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap agar PPP diberi satu kerusi di Wilayah Persekutuan pada PRU13 memandangkan terdapat sokongan kuat daripada anggotanya di kawasan berkenaan, termasuk pengundi baru.

“Kita berharap akan bertanding di tiga kerusi Parlimen dan enam kerusi DewanUndangan Negeri untuk PRU nanti. Segala usaha yang mungkin telah kita usahakan,maka PPP cuma harap diberi peluang untuk membuktikan usaha kita selama ini,” katanya.

Bagaimanapun, Kayveas berkata, PPP sebagai parti komponen sentiasa menyokong siapa sahaja calon BN yang dipilih.

Sementara itu, Wangsa Maju menjadi bahagian PPP pertama menubuhkan tabung kebajikan bagi menjaga kebajikan anggotanya, dan setakat ini, mengumpul dana sebanyak RM15,000 hasil sumbangan pelbagai pihak.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 15:27 | Report Abuse

30 March 2013

Press Statement by MCA Youth National Chairman Datuk Dr Ir Wee Ka Siong

Lim Guan Eng’s style is to boast to avoid topic that investments have plunged or that Pakatan failed to honour pre-election promises

In addressing the issue of total amount invested into Penang, Guan Eng tries to dodge the fact that investments into Penang in 2012 sank. He uses selective data from 2010 and 2011. However, claiming that it is impossible to maintain the first place every year is just an excuse to prevent negative facts causing trouble for the Penang state government.

Guan Eng consistently plays with double standards. When an issue becomes favourable to Pakatan, he will steal credit. But when the topic is unfavourable against DAP, he not only pins blame on the previous administration, he also takes the opportunity to reproach BN.

According to data from the Malaysian Investment and Development Authority (MIDA), investments to Penang fell from RM9.11 billion in 2011 to RM2.47 billion in 2012. However in order to avoid adverse reaction against Pakatan as the general election draws near, the DAP Secretary General only released data that is favourable to them. He coughs up excuses to rationalize his rhetoric.

If the Pakatan state government especially under DAP has brought such a huge and proper development in Penang as Lim Guan Eng claims, I call on him to honour the promises by Pakatan, rather than just offering lip service.

Pakatan’s unfulfilled 2008 election pledges

In 2008, Pakatan came into office in Penang with all sorts of pledges. E.g., abolition of the Sungai Nyior toll, construction of a golf course of international standards, affordable housing, improve the public transportation system. But up till now, the traffic congestion as not been eased nor has the city’s dilapidated hawker centres been improved.

Lim Guan Eng can come up with all forms of rhetoric and interpretations. But they cannot cover up the fact that in every situation, Penangites have not benefited under Pakatan rule.

Datuk Dr Ir Wee Ka Siong
MCA Youth National Chairman
Deputy Minister of Education
Member of Parliament for Ayer Itam

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 15:31 | Report Abuse

1 April 2013

BUTTERWORTH: A group of Barisan Nasional members staged a peaceful demonstration against the DAP-led state government for failing to fulfil its promise to demolish the Sungai Nyior toll plaza here.

On April 1, 2013, in In The News, MCA Youth, Pakatan Rakyat Folly
Bagan Barisan coordinator and Bagan MCA Youth chief David Chua, who led the demonstration, said the Pakatan Rakyat state government had promised that it would demolish the toll plaza within three years after the 2008 general election if the Federal Government failed to do so.

“The DAP government is well-known for making promises and failing to deliver them,” he said yesterday.

The group later attended a community feast with the Rumah Hijau residents at Mak Mandin near here.

Rumah Hijau Residents Association chairman Sim Seang Kwang said he was disappointed with Chief Minister Lim Guan Eng after the latter had allegedly told him not take advantage of the coming elections to pressure the state government to build low-cost houses for them.

To this, Chua said the Federal Government had written to the Penang Government on Nov 9 last year that it had approved a budget to build 70 units of low-cost housing on a piece of land belonging to the state government in Mak Mandin.

He added that the state government only sent a reply to the Federal Government on March 13.

“If the state government can take more than four months to reply to such a simple matter, how are they (Pakatan Rakyat) going to run the nation?” he added.

Bagan Umno division head Datuk Abdul Latiff Mirasa, who also attended the protest, said Pakatan Rakyat had failed to fulfil its promise to champion the squatters’ cause here.

-The Star-

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 15:40 | Report Abuse

Mati pun tak sokong UMNO [gambar] but plenty of stupid BN/UMNO Cybertrooper supporters here....what a shame???


...lihat gambar....


http://img69.imageshack.us/img69/1135/takzo.jpg

cobra125

130 posts

Posted by cobra125 > 2013-04-01 15:43 | Report Abuse

Posted by Ranger > Apr 1, 2013 02:36 PM | Report Abuse

“Kuburkan” Kit Siang Di Johor Pada PRU 13 – Dr Mahathir

..blah, blah, blah


...now you can see the stupid idiot supporting Mamakutty the devil.

cobra125

130 posts

Posted by cobra125 > 2013-04-01 15:46 | Report Abuse

until now I still wonder why there are so many stupid idiots who think so highly of Mamakutty the destroyer of our beloved malaysia. Maybe these idiots like to lick this mamakutty backside, haa haa haa???? Taste good , isn't it?????

cobra125

130 posts

Posted by cobra125 > 2013-04-01 15:48 | Report Abuse

One really idiotic moroon who stupidly & blindly support BN/UMNO especially mamakutty is Power Ranger? What an idiot indeed????

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 15:49 | Report Abuse

Nurul: EC has lost all credibility


http://www.youtube.com/watch?v=NWayg6Rss1Y

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 15:53 | Report Abuse

Pesanan presiden PAS kepada semua pengundi


http://www.youtube.com/watch?v=N23SbnGYmv4

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 15:56 | Report Abuse

UMNO tak malu?????


50 tahun masalah air di felda Kg New Zealand


http://www.youtube.com/watch?v=fLB_beD2be8

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 16:08 | Report Abuse

Adakah anda masih percaya akhbar yg selalu kalah saman?


http://img11.imageshack.us/img11/3045/newswh.jpg

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 16:21 | Report Abuse

Mati pun tak sokong UMNO [gambar] but plenty of stupid BN/UMNO Cybertrooper supporters here....what a shame???


...lihat gambar....


http://img69.imageshack.us/img69/1135/takzo.jpg

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 16:39 | Report Abuse

Anwar Ibrahim: Ceramah Pakatan Harapan Rakyat Di Alor Setar (31/03/2013)

http://www.youtube.com/watch?v=-cL2ZKjLiHo

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 16:39 | Report Abuse

GE13: Cooperate in ROS probe, DAP leaders urged

On March 31, 2013, in In The News
....


DAP leaders should cooperate fully in the Registrar of Societies’ investigation into the party’s election fiasco as proof that they are committed to the principles of transparency, said former DAP vice-president Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim.

Online news portal The Mole quoted him as saying that the DAP was seen as being reluctant to submit documents needed by ROS to investigate the matter.

“The election was manipulated to produce the results to suit their own grand strategy, which was to keep out those whose loyalty to the Lims (party adviser Lim Kit Siang and his son secretary-general Lim Guan Eng) was in doubt,” he claimed, referring to a statement by ROS that it had informed DAP about the documents needed and that if they were not completed, full investigation could not be done.

Tunku Aziz said it was up to the party leaders to prove that the DAP had nothing to hide and to show to the public they were serious about their principles.

The DAP’s central executive committee (CEC) election in December last year became controversial when a recalculation revealed that Guan Eng’s political secretary Zairil Khir Johari, who had initially received 305 votes, clinched 803 votes.

Zairil became a CEC member while another member, Vincent Wu, was dropped.

The error was attributed to a technical glitch.

Meanwhile, Anuar Shaari, a former private secretary to Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, said Guan Eng should confirm whether it was true that there were about 300 “illegal delegates” who voted at the CEC election.

If that was true, he said the ROS should investigate the 300 people.

“The ROS must interview each of them immediately,” he said in a statement.

He claimed that DAP sources had alleged that about 300 of the 1,823 delegates who voted during the party polls were illegal delegates.

“I am not making any accusations but I’m merely asking the DAP secretary-general to explain and openly make a denial if what I’ve said is false,” Anuar said.

MCA Young Professionals Bureau chief Datuk Chua Tee Yong said the DAP was often good at criticising others without looking at their own mistakes, referring to its “reluctance” to cooperate with ROS.

- The Star -

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 16:47 | Report Abuse

PRU13: Ahli MPAN 308 sokong Pakatan Rakyat

KEPALA BATAS: Seramai 400,000 ahli Pertubuhan Kebajikan Menyatupadukan Anak Negara Malaysia (MPAN 308) seluruh negara mengisytiharkan menyokong Pakatan Rakyat pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Majlis pengisytiharaan itu dibuat sendiri oleh Pengasas MPAN 308, Rashidi Ismail atau dikenali dengan 'Paduka Ayahda' dalam satu majlis ringkas di pekarangan ked...iamannya di Kampung Permatang Manggis, di sini kelmarin.


http://img820.imageshack.us/img820/9061/mpan.jpg

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 16:49 | Report Abuse

pi lah mabuk

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 16:50 | Report Abuse

10-day Countdown to 13GE – Three reasons why Johorians will vote in record numbers for Pakatan Rakyat in the 13th general elections

Johor, my birth state, is arguably the most important state in Peninsular Malaysia in the upcoming 13th general elections. Not only does it have the largest number of parliament seats in Peninsular Malaysia (26), it is also a state where, unlike in the past, the BN can no longer guarantee a clean sweep of all or almost all of the parliament and state seats.

I have outlined the four objectives of the Battle of Gelang Patah last week. Objective One is to target the 6 Parliamentary and 13 State Assembly seats in South Johor. Objective Two is to target a total of 19 Parliamentary and 30 State Assembly seats in the whole of Johor, which includes the South Johor seats mentioned in Objective One. Objective Three is to target 33 out of the 83 Parliamentary seats in the BN ‘fixed deposit’ states of Johor, Sabah and Sarawak ...in order to reach the magic number of 112 parliament seats. Objective Four is to win an additional 12 seats to win 125 parliament seats and obtain a comfortable governing majority of 28 seats.

Why do I feel confident that the winds of change are blowing sufficiently strongly in Johor so much so that it will no longer be a BN ‘fixed deposit’ state in GE13? There are at least three reasons.

Read more: http://blog.limkitsiang.com/2013/04/01/10-day-countdown-to-13ge-three-reasons-why-johorians-will-vote-in-record-numbers-for-pakatan-rakyat-in-the-13th-general-elections/

bingo

2,677 posts

Posted by bingo > 2013-04-01 16:52 | Report Abuse

PRU13: Ahli MPAN 308 sokong Pakatan Rakyat

KEPALA BATAS: Seramai 400,000 ahli Pertubuhan Kebajikan Menyatupadukan Anak Negara Malaysia (MPAN 308) seluruh negara mengisytiharkan menyokong Pakatan Rakyat pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.

Majlis pengisytiharaan itu dibuat sendiri oleh Pengasas MPAN 308, Rashidi Ismail atau dikenali dengan 'Paduka Ayahda' dalam satu majlis ringkas di pekarangan ked...iamannya di Kampung Permatang Manggis, di sini kelmarin.


http://img820.imageshack.us/img820/9061/mpan.jpg


wah, 400,000 ahli Pertubuhan Kebajikan Menyatupadukan Anak Negara Malaysia (MPAN 308), jangan main main

cobra125

130 posts

Posted by cobra125 > 2013-04-01 16:56 | Report Abuse

so now this idiot Ranger support MCA? I think he loves Mari Cari Ahmoi & that's why Ranger support the Make Chinse Angry {MCA} party...no need to bodek cause MCA no need ypu idiot Ranger, haa haa haa? Go and suck or lick mamakutty backside first lah???? I know you love it best????

cobra125

130 posts

Posted by cobra125 > 2013-04-01 17:00 | Report Abuse

Ranger, I think you bodek Mari Cari Amoi party because you want to follow CD Cha, free fxxks, haa haa haa? But Ranger, you look at your face in the mirrow and see if you qualify, haa haa haa?

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 17:01 | Report Abuse

Tindakan Pemimpin Pembangkang Hina Rasulullah Dikecam

KUALA LUMPUR, 31 Mac – Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor melahirkan rasa kesal dengan tindakan segelintir pihak yang sanggup berpolitik hingga melibatkan nama Rasulullah SAW sebagai bahan untuk dijadikan populariti.

Katanya, perkara berkaitan agama dan baginda Rasulullah Nabi Muhammad SAW tidak sewajarnya dijadikan alat dalam hasrat untuk mengelirukan masyarakat.

“Tidak kiralah dalam apa jua keadaan perkara berkaitan kesucian agama Islam, hal-hal berkaitan akidah dan junjungan besar Nabi Muhammad SAW adalah sesuatu yang tidak perlu dijadikan bahan politik,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam mengulas berkaitan kenyataan dalam laman sembang sosial twitter yang dikeluarkan oleh Khairul Fahmi Mat Som yang berjawatan Penolong Setiausaha 1 Dewan Pemuda PAS Pusat.

Dalam twitter terbabit, pemimpin Pas tersebut telah mengaitkan Nabi Muhammad SAW dengan kononnya akan turut dilibatkan dalam video seks yang didakwanya adalah perbuatan UMNO.

“Barisan Nasional (BN) dan UMNO tidak pernah terlibat dengan mana-mana agenda sedemikian apatah lagi hal-hal yang melibatkan perlakuan moral dan keruntuhan akhlak.

“Semua dakwaan yang dibuat kepada pemimpin pakatan pembangkang berkaitan salah laku moral dan penyebaran video adalah melibatkan individu tertentu dan bukannya urusan parti, apatah lagi untuk mengaitkannya dengan Rasulullah SAW.”

Dalam hal ini beliau menggesa masyarakat untuk membuat penilaian berdasarkan apa yang berlaku.

“Kita perlukan pemimpin yang matang, yang dapat membawa kepada kemajuan keseluruhan dan memberi tauladan berguna kepada rakyat,” tegasnya lagi. -MediaUMNO

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 17:01 | Report Abuse

pi la mabuk

mansor80

100 posts

Posted by mansor80 > 2013-04-01 17:03 | Report Abuse

Bingo, are you fr Johor?.. which part?

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 17:03 | Report Abuse

Hina Kaum India, Pemimpin India Dalam Pembangkang Diselar Bacul, Tiada Maruah

Oleh: Azlina Rosdy

KUALA LUMPUR, 8 Mac – Pengerusi PPP Wilayah Persekutan Datuk A. Chandrakumanan membidas kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang menggambarkan undi masyarakat India mampu dibeli dengan hanya sogokan wang serta arak.

Menurut Chandrakumanan, pemimpin-pemimpin India di dalam parti DAP sangat bacul dan tidak bermaruah sekiranya terus membisu dan membiarkan kaum India di hina.

“Ini bukan kali pertama pemimpin DAP menghina kaum India tapi pemimpin-pemimpin berbangsa India dalam DAP seakan merelakan perbuatan ini. Mereka tidak langsung bersuara untuk membela kaum India. Sekiranya mereka masih terus berdiam diri maka mereka ini sangat tidak bermoral dan bacul.

“Kenyataan menghina ini adalah sesuatu yang sangat tidak boleh diterima. Kita hidup dibawah satu payung dan berbilang kaum. DAP harus belajar menghormati kaum lain dan jangan sesuka hati mengeluarkan kenyataan yang boleh menjadi hasutan seterusnya mengucar-kacirkan keamanan negara,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambahnya, kaum India harus bangkit dan memberi masej kepada DAP dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti dengan menolak pakatan pembangkang terutamanya DAP.

“Jangan terus tertipu dengan kaum mereka. Sekiranya pemimpin India dalam DAP sendiri tidak bersuara dan menentang penghinaan ini maka jangan harap mereka akan membela nasib kaum India. Mereka ini hanya berpolitik untuk kepentingan diri mereka sendiri,” ujarnya lagi.

Sebelum ini ADUN Pantai Remis, Nga Kor Ming turut diselar apabila menghina warna kulit Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang memberi tempias kepada kaum India.

ADUN Komtar, Ng Wei Aik pula mencetuskan kontroversi semasa mengetuai ‘operasi merampas barang’ di sebuah restoran nasi kandar di Gat Lebuh Maccalum apabila didakwa mengeluarkan ungkapan berunsur perkauman, iaitu ‘tutup kedai, balik India’ terhadap pekerja restoran berkenaan.

Seorang lagi pemimpin DAP yang turut mencetus kontroversi dan menaikkan kemarahan kaum India ialah Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul apabila mengeluarkan kenyataan bahawa pakatan pembangkang mampu mengekalkan kuasa di Kedah tanpa sokongan kaum India.

Beliau mengeluarkan kenyataan tersebut semasa sesi temuramah dengan Radio Kedah pada tahun lalu. - MediaUMNO

cobra125

130 posts

Posted by cobra125 > 2013-04-01 17:03 | Report Abuse

Ranger, you stupid idiot, go & support your UMNO caus Mari Cari Amoi party will not give your free fxxks, dream on? Go and beg CD Chua and maybe he allow you to lick his dog's backside, ha haa haa????

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 17:04 | Report Abuse

Wind of change happening in Penang, Kedah and Kelantan.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 17:04 | Report Abuse

cobra, mabuk kah?

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-01 17:07 | Report Abuse

Mansor80, baik kau taubat dari menyokong DAP/PKR. Kau ni Melayu murtad. Kau nak balik ke zaman Nabi Lud ke?

Post a Comment
Market Buzz