Update

Jati Tinggi Sasar Raih RM18.04 Juta Daripada IPO

MHAB1990
Publish date: Thu, 30 Nov 2023, 12:42 PM

JATI TINGGI SASAR RAIH RM18.04 JUTA DARIPADA IPO

KUALA LUMPUR, 30 NOVEMBER 2023Jati Tinggi Group Berhad ("Jati Tinggi" atau "Kumpulan"), salah satu pemain dalam bidang industri kejuruteraan utiliti infrastruktur, hari ini melancarkan prospektusnya untuk tawaran awam permulaannya yang akan datang (" IPO”) di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad (“Bursa Securities”).


Caption (L-R):
Dato’ Ir. Lim Yew Soon拿督林猷存 , Independent Non-Executive Director of Jati Tinggi Group Berhad, Mr. Chin Jiunn Shyong 陈俊雄, Executive Director/ COO of Jati Tinggi Group Berhad, Dato Seri Lim Yeong Seong 拿督斯里林湧翔, Managing Director of Jati Tinggi Group Berhad, Datuk Ir. Mohd Aminuddin Bin Mohd Amin, Independent Non-Executive Chairman of Jati Tinggi Group Berhad, Mr. Tah Heong Beng 郑雄明, Executive Director, Operations, TA Securities Holdings Berhad, Ms. Vivien Hooi 许慧冰, Vice President, Corporate Finance, TA Securities Holdings Berhad, Ms. Poon Lai Kit 潘丽洁, Independent Non-Executive Director of Jati Tinggi Group Berhad, Ms. Loo May Len 卢美莲, Independent Non-Executive Director of Jati Tinggi Group Berhad


Kumpulan menyasarkan untuk mengumpul RM18.04 juta melalui terbitan 66.80 juta saham baharu berharga RM0.27 sesaham. Modal yang akan diperoleh akan diperuntukkan untuk menyokong pertumbuhan Kumpulan, meningkatkan kapasiti operasi dan mengukuhkan kedudukan kewangannya.

Hasil IPO itu akan digunakan seperti berikut:

RM7.00 juta digunakan untuk pembayaran balik pinjaman bank;

RM7.34 juta akan diperuntukkan untuk tujuan modal kerja am;

RM0.20 juta akan dilaburkan dalam perbelanjaan modal, khususnya dalam perolehan mesin penarik; dan

RM3.50 juta diperuntukkan untuk menampung anggaran perbelanjaan yang berkaitan dengan proses penyenaraian.

Pengarah Urusan Jati Tinggi, Dato' Seri Lim Yeong Seong berkata, "Di Jati Tinggi, kami berusaha untuk mencapai kecemerlangan operasi dan menerima amalan yang mampan. IPO ini menandakan pencapaian penting; ia mencerminkan dedikasi kami terhadap kecemerlangan dan untuk kemampanan serta pertumbuhan dana yang akan dikumpul akan memainkan peranan penting dalam meningkatkan keupayaan kami dalam menyokong pertumbuhan masa depan kami kerana Kumpulan kami akan mempunyai akses kepada kumpulan sumber kewangan yang lebih besar yang akan memudahkan usaha Kumpulan kami untuk mendapatkan dan melaksanakan lebih banyak dan/atau projek yang lebih besar dalam masa depan."

Ketua Kewangan Korporat TA Securities Holdings Berhad (“TA Securities”), Ku ​​Mun Fong berkata, "Prestasi Jati Tinggi sepanjang 3 tahun kewangan penuh yang lalu mempamerkan asas dan perancangan strategiknya. IPO ini merupakan langkah penting, ditetapkan untuk meluaskan jangkauan Jati Tinggi, mengukuhkan kedudukannya, dan mengukuhkan dirinya sebagai pemain terkemuka dalam industri kejuruteraan utiliti infrastruktur."

TA Securities ialah Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan untuk IPO.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment