Update

Biofarmaseutikal Kekal Kunci Kepada Masa Depan Kumpulan Genomics Malaysia

MHAB1990
Publish date: Tue, 23 May 2023, 11:26 PM

Biofarmaseutikal Kekal Kunci Kepada Masa Depan Kumpulan Genomics Malaysia

Kumpulan terus mengembangkan imunoterapi, terapi sel lain dan perkhidmatan pemeriksaan genetik secara geografi untuk pertumbuhan dan kemampanan perniagaan jangka panjang pada masa hadapan

PETALING JAYA (23 MEI 2023) – Malaysian Genomics Resource Centre Berhad (“Malaysian Genomics” atau “the Group”; Bursa: MGRC, 0155), pakar genomik dan biofarmaseutikal terkemuka, mencatatkan hasil sebanyak RM0.68 juta bagi suku ketiga berakhir 31 Mac 2023 (“S3 2023”) berbanding RM5.08 juta pada S3 2022 apabila Kumpulan meneruskan usaha ke arah biofarmaseutikal sambil menumpukan pada pertumbuhan organik perkhidmatan pemeriksaan genetik.

Bagi suku dalam tinjauan, Kumpulan mencatatkan kerugian sebelum cukai (“LBT”) sebanyak RM3.24 juta berbanding keuntungan sebelum cukai (“PBT”) sebanyak RM1.96 juta. Ini sebahagian besarnya disebabkan oleh peningkatan perbelanjaan untuk mengembangkan perniagaan sedia ada, serta bersedia untuk memulakan pembangunan produk termasuk perkhidmatan reka bentuk biologi dan protein baru yang akan membuka dua segmen pasaran baharu untuk Kumpulan. Pada masa yang sama, kerja-kerja telah dimulakan untuk persediaan bagi memulakan kajian sel stem mesenchymal Kumpulan untuk rawatan osteoarthritis, luka bakar dan strok, antara aplikasi lain, dengan tujuan untuk mendapatkan kelulusan kawal selia daripada KKM sebagai produk berdaftar secara klinikal pada masa hadapan. Usaha ini memerlukan pelaburan tambahan dalam kepakaran saintifik, perbelanjaan penyelidikan dan pembangunan serta pemasaran.

Azri Azerai, Pengarah Eksekutif Malaysian Genomics

Azri Azerai, Pengarah Eksekutif Malaysian Genomics, berkata, “Kami menganggap masa, usaha dan sumber untuk membina perniagaan biofarmaseutikal penting untuk pertumbuhan masa depan dan kemampanan Kumpulan dan oleh itu, kami yakin usaha ini hari ini akan memberi petanda yang baik. untuk masa depan kita. Pada masa yang sama, kami akan terus mencari peluang untuk mengembangkan perniagaan pemeriksaan genetik di mana kami mempunyai rekod prestasi yang panjang."

Kumpulan akan terus terlibat dengan rakan kongsi strategik di seluruh Asia Tenggara, rantau Afrika Utara Timur Tengah dan AS untuk mengembangkan rangkaian pengedaran kami untuk produk FMCG yang berkaitan dengan kosmeseutikal, penyembuhan luka dan program kecergasan berasaskan genetik. Kami juga baru-baru ini bekerjasama dengan Toticell Limited of Bangladesh untuk meneroka pengedaran produk kosmetik, ujian saringan genetik dan produk sel kami ke pasaran kira-kira 165 juta orang. Kami kekal komited untuk meningkatkan secara konsisten akses kepada ketepatan dan penyelesaian penjagaan kesihatan yang diperibadikan terkini.”

Sehingga 23 Mei 2023, harga saham MGRC berada pada RM0.53 sen, dengan modal pasaran RM68.4 juta.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment