Update

Web Bytes bekerjasama dengan PUC untuk Mengembang Rangkaian Pedagang

MHAB1990
Publish date: Mon, 03 Jul 2023, 05:22 PM

Web Bytes bekerjasama dengan PUC untuk Mengembang Rangkaian Pedagang

Kumpulan menandatangani MoU dengan Web Bytes bagi menawarkan perniagaan yang menawarkan e-baucar di Presto

PETALING JAYA, 3 JULAI 2023 – PUC Berhad (“PUC” atau “Kumpulan”), penyedia penyelesaian pembayaran digital, pemasaran digital dan penebusan kesetiaan inovatif hari ini mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuh Kumpulan, Presto Technology Sdn Bhd (“Presto”) telah menandatangani memorandum persefahaman (“MoU”) dengan Web Bytes Sdn Bhd (“Web Bytes”) untuk bekerjasama membantu peniaga menjual e-baucar pada platform Presto.

Presto ialah aplikasi penebusan kesetiaan e-dagang PUC dengan lebih 10 juta ahli yang menganjurkan pelbagai program ganjaran kesetiaan terus ke dalam gerbang pembayarannya. Presto membenarkan pengguna untuk menyatukan dan menggunakan berbilang mata kesetiaan dalam satu transaksi. Matlamat utamanya adalah untuk memudahkan pengurusan katalog penebusan ganjaran rakan kongsi kami.

Web Bytes telah memperkasakan lebih daripada 5,000 peniaga runcit dengan penyelesaian titik jualan Xilnex berasaskan awan di rantau ini. Melalui penjual semula dan rakan kongsi, Xilnex kini turut hadir di pelbagai negara ASEAN seperti Indonesia, Thailand, Kemboja, Vietnam dan Singapura dengan 30,000 pemasangan.

MoU itu melibatkan Xilnex merekrut dan memasukkan pedagang untuk menyenaraikan dan menjual e-baucar pada platform Presto manakala Presto akan bekerjasama dengan Xilnex dalam menyediakan e-baucar itu untuk ditebus kepada pengguna dan ahli Presto.

Cik Lim Ee Mae, Ketua Pegawai Komersial Presto

Cik Lim Ee Mae, Ketua Pegawai Komersial Presto berkata, “Perkongsian ini memberi peluang kepada peniaga yang direkrut oleh Xilnex untuk meluaskan jangkauan mereka kepada khalayak yang lebih luas. Peniaga mendapat akses kepada pangkalan pelanggan yang lebih besar dan rangkaian pengedaran yang lebih luas. Ini membolehkan mereka meningkatkan keterlihatan jenama mereka dan menarik pelanggan baharu yang merupakan sebahagian daripada rangkaian rakan kongsi kesetiaan Presto.”

Encik Ooi Boon Sheng, Ketua Pegawai Eksekutif Web Bytes

Encik Ooi Boon Sheng, Ketua Pegawai Eksekutif Web Bytes berkata, “Kami berbesar hati untuk mengumumkan bahawa kami sedang melayan pengambilan aktif dengan TeaLive, Marrybrown, Rangkaian SNS dan Wonders Café sebagai peniaga yang mungkin di platform ini. Kami berharap dapat bekerjasama rapat dengan PUC dalam perkongsian ini, kerana kami percaya ia akan membawa manfaat yang besar kepada peniaga.”

Pada Mei 2023, PUC mengumumkan bahawa Kumpulan telah mencatatkan LBT yang mengecil sebanyak RM4.64 juta pada S1 2023 berbanding LBT sebanyak RM5.11 juta pada suku yang sama tahun kewangan sebelumnya untuk perniagaan Prestonya. Selain itu, Presto telah menandatangani kerjasama kesetiaan dengan VSING untuk memberikan ahli VSING lebih nilai untuk mata kesetiaan mereka.

Ekonomi Malaysia kembali pulih selepas wabak, dengan momentum pertumbuhan ekonomi dirangsang oleh pelonggaran langkah sekatan Covid-19. Ini telah memacu pertumbuhan ekonomi dan mewujudkan keadaan yang menggalakkan untuk pengembangan perniagaan PUC. PUC akan terus menumpukan usahanya pada perniagaan Presto kerana Kumpulan menyasarkan untuk menjadi peneraju dalam segmen penebusan e-dagang kesetiaan, PUC mengiktiraf peluang ini dan merancang untuk memastikan keuntungan jangka panjang.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment