Update

Spritzer Meraikan Penubuhan dengan Menjunjung Pengurusan Alam Sekitar

MHAB1990
Publish date: Fri, 22 Sep 2023, 05:04 PM

Spritzer Meraikan Penubuhan dengan Menjunjung Pengurusan Alam Sekitar

Taiping diiktiraf sebagai Rumah Spritzer pada Hari Spritzer


KUALA LUMPUR/TAIPING, 22 SEPTEMBER 2023SPRITZER ("Syarikat) menandakan perjalanan 34 tahunnya dengan meningkatkan usaha penjagaan alam sekitar mereka.

Syarikat ini ditubuhkan pada tahun 1989 di Taiping, Perak, sebuah bandar yang dikenali sebagai tempat paling hujan di Semenanjung Malaysia, Tourism Perak juga telah mengesahkan bandar itu sebagai 'Taiping, Rumah SPRITZER', sebagai mengiktiraf dedikasi Syarikat terhadap masyarakat dan kelestarian.


Spritzer memiliki tebing tanah hutan hujan seluas 400 ekar di Taiping, di mana ia mengekstrak air mineral yang kaya dengan silika daripada akuifer bawah tanah yang dibotolkan dengan standard tertinggi melalui teknologi canggih dan professional yang mahir.

Komitmen Syarikat terhadap inovasi meluas kepada pembungkusan yang mesra alam, sepenuhnya boleh dikitar semula sepenuhnya, dari penutup hingga ke label. Spritzer secara aktif mengawal selia kendiri dan secara sukarela menerima reka bentuk yang lebih bersih, mementingkan alam sekitar menggunakan plastik kitar semula, dan inisiatif perintis di Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Spritzer, Encik Kenny Lim, menyatakan, “Tahun ini, Spritzer menandakan 34 tahun perjalanan kami. Kami telah mengharungi tempoh yang mencabar, termasuk penutupan pandemik COVID-19 apabila gudang Sistem Penyimpanan dan Pengambilan Automatik, (“ASRS”) terbukti tidak ternilai untuk operasi pada masa terdapat sekatan. Kami kini kembali beroperasi seperti biasa. Terima kasih kepada berkat kepimpinan yang strategik dan rancangan keberterusan perniagaan yang berkesan, Spritzer terus berkembang walaupun dalam kesusahan pandemik."

Pada tahun 2022, air mineral semula jadi yang kaya dengan silika Spritzer mengalami transformasi, dengan memperkenalkan rupa baru dan pembungkusan baru dengan tujuan baharu. Botol ikonik baharu yang menarik bukan sahaja membezakan Spritzer tetapi juga merangkumi komitmennya untuk menjadi jenama bulat sepenuhnya menjelang 2030. Botol ini diperbuat daripada 100% bahan kitar semula dan termasuk kandungan yang dikitar semula. Selain itu, Syarikat sedang mempertingkatkan pembungkusan produknya yang lain untuk memberikan penampilan yang lebih bergaya yang mengujakan pengguna. Ini termasuk botol Sparkling baharu, label So Tinge, dan air mineral semula jadi yang kaya dengan silika tanpa label, yang bertujuan untuk mengurangkan penggunaan plastik sambil meminimumkan kesan alam sekitar.

Sebagai jenama yang berkomitmen kepada kualiti tinggi dan kebolehpercayaan, Spritzer telah mendapat pengiktirafan yang cemerlang secara konsisten, termasuk yang terkini ini seperti Anugerah Rasa Unggul 2023, Anugerah Gangsa Jenama Putra, Anugerah Penjenamaan Dunia, Anugerah Tenaga Nasional dan Anugerah Tenaga ASEAN. Penghormatan berprestij ini mengukuhkan Spritzer sebagai jenama air mineral terkemuka di Malaysia. Hari ini menandakan lebih daripada satu peristiwa penting; ia adalah bukti dedikasi kami yang tidak berbelah bahagi terhadap kualiti dan kemampanan. Hari ini, Spritzer dengan bangganya mengumumkan bahawa Syarikat itu juga telah diiktiraf sebagai "Taiping, Rumah Spritzer" oleh Tourism Perak.

Kenny menambah, “Kami berdiri dengan bangga sebagai mercu tanda penjagaan alam sekitar, inovasi dan kecemerlangan. Pengiktirafan Taiping sebagai "Taiping, Rumah SPRITZER" menandakan komitmen mendalam kami terhadap kelestarian dan komuniti. Melihat ke hadapan, kami tetap berdedikasi untuk mengurangkan kesan alam sekitar kami dan menetapkan piawaian industri dalam amalan perniagaan yang bertanggungjawab. Penghargaan kami mengukuhkan kedudukan kami sebagai jenama air mineral utama Malaysia, mendorong kami untuk terus maju dalam perjalanan kami, memberi kesan positif kepada kehidupan orang ramai dan alam sekitar.”

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment