Update

SYSTECH TANDATANGANI PERJANJIAN KERJASAMA DENGAN EH INTEGRATED SYSTEMS UNTUK MENGENDALIKAN PUSAT DATA AI DAN MENYEDIAKAN PENYELESAIAN DIGITAL AI GENERATIF

MHAB1990
Publish date: Tue, 25 Jun 2024, 12:00 AM

SYSTECH TANDATANGANI PERJANJIAN KERJASAMA DENGAN EH INTEGRATED SYSTEMS UNTUK MENGENDALIKAN PUSAT DATA AI DAN MENYEDIAKAN PENYELESAIAN DIGITAL AI GENERATIF


PETALING JAYA, 24 JUN 2024 Systech Berhad (“Systech” ), penyedia penyelesaian korporat digital yang berakar umbi, dengan sukacitanya mengumumkan pemeteraian Perjanjian Kerjasama (“Perjanjian”) dengan EH Integrated Systems Sdn. Bhd. (“EISSB”), sebuah syarikat pakar dalam penyediaan pelayan gred industri dan penyelesaian storan. Perkongsian strategik ini bertujuan untuk memajukan penubuhan dan operasi pusat data AI dan menyediakan penyelesaian digital AI Generatif di Malaysia.


From L-R: Dato’ Derrick Hooi  拿督许家豪, Executive Director of Systech Berhad, Mr. Sim Chin Yee 沈振宇, Director of EH Integrated System Sdn. Bhd.


EISSB, yang terkenal dengan kepakarannya dalam menyediakan infrastruktur pengkomputeran berprestasi tinggi dan pengedar SuperMicro, komited untuk bekerjasama rapat dengan Systech untuk menyepadukan teknologi dan penyelesaian inovatif yang menyokong operasi pusat data AI berprestasi tinggi yang cekap dan selamat. Kerjasama ini menandakan pencapaian penting ke arah mengukuhkan transformasi digital Malaysia dan memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk kuasa pengkomputeran yang berkuasa untuk mengendalikan tugas pemprosesan berskala besar, seperti penyelesaian digital Generatif AI.

Di bawah Perjanjian ini, Systech akan memberi tumpuan dalam mengendalikan pusat data AI, mengehos dan menggunakan aplikasi serta perisian melalui kuasa pengkomputeran pusat data AI. Ini termasuk mereka bentuk, mengekod, menguji dan menyelenggara perisian untuk memastikan keserasian dengan infrastruktur EISSB dan mencapai prestasi optimum untuk Projek.

Manakala tanggungjawab EISSB termasuk reka bentuk, pelaksanaan dan pemantauan infrastruktur pusat data, seperti sistem storan, rangkaian dan sistem penyejukan. Bersama-sama, Systech dan EISSB menyasarkan untuk bersama-sama mengendalikan pusat data dan menyediakan penyelesaian pengkomputeran AI generatif untuk pelanggan.


FRom L – R: Dato Philip Ng 拿督黄伟毓, Executive Director of Systech Berhad, Dato’ Derrick Hooi  拿督许家豪, Executive Director of Systech Berhad, Mr. Sim Chin Yee 沈振宇, Director of EH Integrated System Sdn. Bhd., Mr. Lee Yong Hou 李荣豪 , Business Manager of EH Integrated System Sdn. Bhd.


Pengarah Eksekutif Systech Berhad, Dato’ Derrick Hooi mengulas, “Perkongsian ini mewakili langkah penting dalam pelan pertumbuhan strategik kami. Dengan memanfaatkan kepakaran kami dalam Internet of Things (“IOT”), Transformasi Digital dan Automasi dan Keselamatan Siber, dan dengan sokongan infrastruktur pusat data AI berprestasi tinggi EISSB, kami bersedia untuk menyampaikan pusat data Kecerdasan Buatan (“AI”) yang unggul dan penyelesaian digital AI yang akan meningkatkan penawaran perkhidmatan kami dan memacu pengembangan kami ke pasaran baharu. Kami mengharapkan kerjasama yang berjaya yang akan membuka potensi kedua-dua syarikat”.

Encik Sim Chin Yee, Pengarah Urusan EH Integrated Systems, menambah, “Kami sangat teruja untuk bergabung tenaga dengan Systech dalam usaha ini. Kepakaran kami dalam pengkomputeran berprestasi tinggi dan pembangunan perisian tersuai, digabungkan dengan keupayaan Systech dalam penyepaduan sistem dan keselamatan siber, kami bukan sahaja akan memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk pemprosesan dan penyimpanan data tetapi juga memacu kemajuan ekosistem digital Malaysia.

Pada pukul 5 petang, 24 Jun 2024, harga saham Systech Berhad ditutup pada RM0.44, mewakili modal pasaran RM283.6 juta.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 1 comments

Post a Comment