Ranger

Ranger | Joined since 2013-03-19

Investing Experience -
Risk Profile -

Followers

0

Following

0

Blog Posts

0

Threads

558

Blogs

Threads

Portfolio

Follower

Following

Summary
Total comments
558
Past 30 days
0
Past 7 days
0
Today
0

User Comments
News & Blogs

2013-04-03 12:28 | Report Abuse

So, I presume u PR supporters are happy with the announcement???? Next go and climb electric poles la, pasang bendera... n get electricuted...hehehehe

General

2013-04-03 10:16 | Report Abuse

PM will make his speech live on TV 11.30am today...hahaha ..surprise!!!

BUY ON DIPS

News & Blogs

2013-04-03 10:14 | Report Abuse

PM will make his speech live on TV 11.30am today...hahaha ..surprise!!!

News & Blogs

2013-04-03 09:42 | Report Abuse

Quote...

"MCA has been involved in nation building from day one. We were the one involved in the fight against the communist insurgency, the resettlement of the Chinese in new villages, the fight for independence, the rights of citizenship after independence. That's why citizens like Guan Eng are citizens of the country.

"We laid down the foundations. We have progressed, advocated integration not assimilation. That's why Guan Eng is not called Sukarno Lim.

"This is all history. All part of nation building. DAP has no role to play."

"What has PR done for us? No clear direction.

"Look at the four PR states, 95% of the promises are janji janji kosong.

DAP likes to tell the Chinese they are marginalised. The poverty rate of the Chinese is still lowest among three major races. Employment rates the highest. Property ownership largest. Cannot deny in the implementaion process there are people who benefit more than others, this is the bone of contention, causes a lot of Chinese to be angry with the government and MCA bears the burden of this.

DAP tries to portray itself as a multiracial party, but only dares to contest in Chinese constituencies.

Why don't the DAP contest in multiracial constituencies? We are a mono-ethnic party, but our aims are clear.

In this country we have to balance the needs and sensitivities of all countries. No particular race will feel happy.

Dr Chua Soi Lek

News & Blogs

2013-04-02 17:40 | Report Abuse

Good evening and good nite guys. Happy politiking.

UP UP BN

WIN WIN BN

CHEERS BN supporters

News & Blogs

2013-04-02 16:47 | Report Abuse

Mamaking, go and study islamic sufism. Don't make noice here.

News & Blogs

2013-04-02 16:27 | Report Abuse

Ramai pro-PR mabuk n giler kuasa. Pity u all, so hardup of taking over Putrajaya but don't have capable leaders.

News & Blogs

2013-04-02 15:38 | Report Abuse

U all memang dumb fools...orang buat duit dalam mkt ni tapi kau olang main politik....pi lah budak2 hingus

News & Blogs

2013-04-02 15:30 | Report Abuse

Kau and makbapak kau yg BODOH jamesIBLIS

News & Blogs

2013-04-02 15:23 | Report Abuse

Hey Jamesdean, u said so, not me who goes to BOMOH. Probably u are among those who believes in BOMOHs, not me. Probably u are those who seek the help of BOMOHs. I have my religious belief, 360 degrees away from u. When u die, u'll know who's on the right path.

News & Blogs

2013-04-02 15:19 | Report Abuse

u all tak keje ke, membuang masa dlm forum ni? Curi tulang ye?

News & Blogs

2013-04-02 15:18 | Report Abuse

Pembangkang Hanya Ada Kekuatan Guna Fitnah Hasut Rakyat

Oleh : Wan Hafiz Hamzah

KUALA LUMPUR, 2 April – Bekas Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan Pusat (AMK), Shamsul Hidayat Mohd Sharif mengakui bahawa strategi Pakatan Pembangkang untuk menimbulkan keraguan di kalangan rakyat kepada pemimpin negara adalah dengan menyebarkan fitnah dan tohmahan yang belum tentu berpaksikan fakta yang sahih dan tepat.

Jelasnya sebagai contoh, dalam kes Altantuya, pembangkang langsung tidak mempunyai bukti yang mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak, namun kerana yang terlibat merupakan individu yang rapat dengan Perdana Menteri, maka Anwar mengarahkan jenteranya untuk mengaitkan nama Najib agar dilihat turut terlibat dalam isu tersebut.

“Kemudian, mereka akan arahkan kesemua penceramah-penceramah untuk berceramah perkara yang sama di seluruh negara. Malah mereka akan bagi talking point pada penceramah sebagai panduan bagaimana untuk memanipulasikan isu-isu tersebut, biarpun ,mereka sedar tidak ada bukti yang sahih.

“Tujuan mereka hanyalah untuk menimbulkan keraguan rakyat terhadap kerajaan. Mereka akan cuba bunuh karektor seseorang pemimpin itu dengan fitnah dan tohmahan yang diulang-ulang, menyebabkan ada sebahagian daripada rakyat yang terpengaruh dan terpedaya dengan cerita-cerita rekaan tersebut,” ujarnya kepada UMNO-Online di sini.

Tambahnya lagi,berdasarkan pengalamannya di dalam PKR, perkara tersebut dilakukan lantaran Pakatan Pembangkang sudah tidak punya isu untuk digunakan bagi menghentam kerajaan, maka bahan-bahan berbentuk fitnah dan tohmahan dijadikan modal pembangkang untuk mempengaruhi pemikiran rakyat di negara ini.

“Contohnya hari ini, mereka tidak mampu untuk memburukkan Datuk Seri Najib di mata rakyat, maka mereka alihkan pula serangan terhadap Datin Seri Rosmah. Pelbagai-bagai tohmahan terhadap beliau yang disebarkan oleh pakatan.

“Inilah modus operandi yang digunakan pakai oleh Pakatan. Mereka bukan sekadar menyerang peribadi isteri PM saja yang menjadi mangsa, malah anak-anak PM juga turut menjadi mangsa tohmahan dan fitnah mereka itu,” jelasnya lagi.

Justeru itu, beliau mengingatkan rakyat, khususnya golongan muda di negara ini agar menyelidik terlebih dulu sebarang informasi yang didendangkan oleh Pakatan Pembangkang dalam usaha mereka untuk mencemarkan imej kepimpinan negara.

“Saya lalui pengalaman tersebut dan saya tahu tindakan serta cara perang saikologi mereka untuk memburukan imej pemimpin di mata rakyat. Kebanyakkannya adalah fitnah terutamanya apabila berhubung dengan isu-isu keperibadian pemimpin negara.

“Jika kita telan bulat-bulat segala maklumat yang disebarkan baik melalui ceramah-ceramah atau pun melalui laman-laman sosial, maka kita kelak akan membuat keputusan yang tidak tepat dalam memilih pentadbir yang baik dan cekap untuk negara bagi mengekalkan segala nikmat, keharmonian dan keamanan yang sedia ada di negara kita,” tegasnya.

News & Blogs

2013-04-02 15:15 | Report Abuse

Jamesdean, u are afraid of your own shadow aren't u?

News & Blogs

2013-04-02 15:14 | Report Abuse

Jamesdean, pi lah kau. Kau tergulung dalam 70 gulungan manusia. Kau sembahyang tapi tak ikut kitab.

News & Blogs

2013-04-02 15:10 | Report Abuse

Pegi lah belajar rahsia MIM HA MIM DAL & ALIF LAM LAM HA baru berbicara dgn orang tua ni.

News & Blogs

2013-04-02 15:06 | Report Abuse

Mohdfirdaus,

Nama cantik tapi syg, bukan ahli syurga firdaus!!!! Mim ha mim dal pun tak noleh nak tafsirkan rahsia MUHMAD. Sayang sekali ada anak muda biadab macam kau. Baik pegi cari guru pondok dan belajar apa dia ilmu ketuhanan. Pegi belajar adab n makrifatullah. Kalau tidak kau tidak boleh dikatakan ahli sunah wal jamaah.

Ada 73 gulungan manusia:-

70 gulungan sembahyang tak ikut qitab
2 gulungan sembahyang ikut kitab tapi takde ilmu batin (ilmu ketuhanan)
1 guluungan solat ikut kitab n ada ilmu batin (ilmu ketuhanan), digelar ahli sunah wa jamaah. Gulungan ni saja yg ALLAH terima.

Jika MohdFirdau and Mansor80 nak selamat n diterima ALLAH, baik kamu berdua tobat nasuha dan jauhi dari PKR. Kalau tidak, kau hanya boleh digulungkan dalam yg 2 tu saja. Sori, budak muda mmg suka biadab dgn orng tua, sama jugak anwar ibrahim suka biadab n durhaka dgn Dr M dulu.

News & Blogs

2013-04-02 14:33 | Report Abuse

http://perjalanankudibumianbiya.blogspot.com/2013/03/prof-datuk-dr-sidek-baba-tinggalkan.html#!/2013/03/wajib-baca-syeikhul-al-azhar-menolak.html

Wajib Baca !!! Syeikhul Al-Azhar menolak pemikiran Islam Parti dan hanya parti sahaja yang boleh menegakan Syariat Islam

Assalamualaikum W.B.T

Alhamdulillah... hari ini nak berkongsi sedikit apa yang diperkatakan oleh Syeikhul Al Azhar... Meh baca ya :)

AL AZHAR TOLAK PEMIKIRAN ISLAM PARTI DAN HANYA POLITIK BOLEH MELAKSANAKAN SYARIAT ISLAM

1.Pelajar AL AZHAR wajar dengar dan ikut kata-kata SYEIKHUL AZHARnya dalam menterjemahkan WASATIAH ISLAM dan praktikalnya.Ini ditegaskan oleh Syeikhul Azharnya bahawa, "AL AZHAR tidak melihat (perlaksanaan) syariah dari aspek politik atau kepartian" menurut beliau juga,"perlaksanaan syariah Islam membawa kepada suasana persediaan kehidupan yang aman dan mulia untuk rakyat.

2.Berapa ramai dikalangan kawan2 kita yang berpandangan bahawa memperjuangkan ISLAM mesti bahkan ada yang kata "WAJIB" masuk PAS sebagai parti ISLAM di Malaysia.

3.Kenapa AL AZHAR begitu berbangga dengan Malaysia hingga akhbar ALUMNInya memuatkan pemikiran PEMBAHARUAN EKONOMI dan POLITIK Tun Dr Mahathir dalam akhbar berkenaan? Sudah tentulah kerana pembangunan Malaysia menepati ROH dan KEAGUNGAN ISLAM.

4.Ekonomi Islam telah dipraktikkan secara pro aktif saat ini bermula dengan penggubalan AKTA PERBANKAN ISLAM 1984 dan AKTA TAKAFUL ISLAM 1983.Riba diperangi dan banyak produk2 kewangan Islam yg menjadi alternatif umat Islam di Malaysia untuk mengamalkan cara hidup bermuamalat dengan cara ISLAM.

5.Begitu juga dalam soal keadilan sosial yang lain, PELAJAR MALAYSIA di MESIR yang tidak mendapat mana-mana tajaan, terutamanya pelajar pengajian ISLAM mampu untuk menyambung pengajian di Mesir.Ini bermakna, keluarga mereka atau individu yang menanggung mereka mempunyai kemampuan.Bayangkan kalau TIADA KEADILAN SOSIAL dalam negara kita.Orang Mesir mampu bangga dengan kehebatan ekonomi Malaysia dan hanya sebahagian sahaja yg mampu hantar anak mereka dengan kos persendirian di universiti2 pilihan.Mujur ada PETRONAS MALAYSIA yang menaja 5 orang rakyat Mesir setiap tahun untuk melanjutkan pengajian di Malaysia.

6.Begitu juga dengan transformasi pendidikan, sistem pendidikan di Malaysia lebih baik berbanding negara jiran.Lihat sahaja pelajar Malaysia yg berada di Mesir hari ini.Berapa ramai pelajar PERUBATAN? lebih 50% rakyat Malaysia yang berada di Mesir hari ini adalah dari kalangan pelajar perubatan.Ini membuktikan sistem pendidikan di Malaysia diperakui di peringkat antarabangsa apabila ramai anak watannya menyambung pengajian di beberapa universiti antarabangsa.

7.Berkenaan dengan KEBEBASAN HAK ASASI MANUSIA, Syeikhul Azhar telah banyak kali memperingati kita sebelum ini bahawa maksud kebebasan barat tidak sama dengan maksudnya di negara-negara ISLAM.Beliau juga akui kebebasan hak berdemontrasi secara aman, namun beliau juga lantang mengkritik dan menghukum HARAM terhadap mana-mana demontrasi yang membawa kepada HURU-HARA atau FAWDHA.

8.Dalam transformasi politik pula, suasana DEMOKRASI MALAYSIA sungguh cantik.Malaysia bukan sistem SATU PARTI.Ada negeri yg diperintah oleh PARTI LAWAN lebih 20 tahun di Kelantan.Begitu juga pada tahun 2008, pembangkang berjaya menguasai banyak kerusi hingga menafikan majoriti 2/3 di parlimen.Bagaimana pula penguasaan pembangkang pada tahun 1999? Bukankah saat itu, banyak kerusi yg diperolehi kemudian BN mendapatkan semula kerusi berkenaan namun pada 2008, pembangkang dapat semula bahkan lagi banyak dari bilangan kerusi 1999?

9.Akhir sekali, saya suka ingatkan rakan2 di AL AZHAR, sempena hari ini yg mulia ini, marilah kita sama2 menghayati kata2 ketua kpd guru-guru kita di universiti AL AZHAR bahawa PERLAKSANAAN SYARIAH, bukan pada pemikiran PARTI ATAU POLITIK.Apa yang penting ialah ROH syariah dan keagungannya.Tak semestinya parti itu 'PARTI ISLAM', maka, partinya sahaja yang akan membawa kejayaan melaksanakan Islam di Malaysia.

10.Apakah wajar seruan sebahagian puak di Mesir saat ini kononnya, apabila balik ke Malaysia kelak, kita "WAJIB" masuk PAS untuk melaksanakan ISLAM? adakah ianya benar?

11.Tepuk dada, tanya IMAN..

P/S : Lepas ini, akan ada orang kata Syeikhul Azhar di bayar UMNO/BN pulak kot....tak pun "atas pagar"...nak lagi best, "tak faham ISLAM lah"...bukan "ulama AMILIN" lah...ulama amilin ialah ulama yg masuk politik sampai diangkat "tok guru" mereka melangit setinggi2nya bagi "mereka"....

News & Blogs

2013-04-02 14:22 | Report Abuse

Kenali Anwar Ibrahim...

http://perjalanankudibumianbiya.blogspot.com/2013/03/prof-datuk-dr-sidek-baba-tinggalkan.html#!/2013/03/kenali-anwar-ibrahim.html

Berbulan Anwar Ibrahim round 1Malaysia dengan menyanyikan lagu ini.... Dia begitu yakin dengan kehilangan Sabah.. Mengapa? orang yang merancang sahaja akan tahu apa yang akan terjadi.. betulkan ?

berfikirlah secara waras ya...

News & Blogs

2013-04-02 13:27 | Report Abuse

Alenac, u don't have to act smart here. When u die one fine day, then u'd know the real truth in life. I don't have to preach u on Islam, not my concern tho. But it's my duty as religion is above everything to convey to muslim brothers. Politics is secondary. But I believe u treat politics as GOD, as tho politics is the destiny in life. Sorry la, even Mansor80 can't tell u anything much on Islam due to his ignorance. As for u and your gang, i really feel sorry too when the final day comes.

News & Blogs

2013-04-02 12:17 | Report Abuse

Mansor, kau masih muda lg. Kau tingkatkan ilmu jer. Sebaik2 jalan adalah syariat, tariqat, hakikat and makrifat. Yg kau sibuk pasal politik ni apasal? Yg memberi kemenangan pun ALLAH jua. Yg memberi kekalahan pun ALLAH juga. Baik buruk dtg dr ALLAH. Kebanyakan orang islam pegang syariat aje. TAK cukup dgn ilmu hukum hakam je. Tariqat , hakikat and makrifat (mengenal) kena jugak cari. Ikut imam Ghazali, tasawuf tu wajib.

News & Blogs

2013-04-02 11:43 | Report Abuse

Mansor, kau ni buta2 ikut orang. Baca lah artikel dr Dr Sidek Baba ni.

News & Blogs

2013-04-02 11:43 | Report Abuse

Nak tau siapa sebenarnya anwar ibrahim, tanya bekas ahli PKR, Datuk Professor Dr Sidek baba. Dia bekas kawan karib anwar ibrahim.

http://perjalanankudibumianbiya.blogspot.com/2013/03/prof-datuk-dr-sidek-baba-tinggalkan.html#!/2013/03/prof-datuk-dr-sidek-baba-tinggalkan.html

Prof Datuk Dr Sidek Baba tinggalkan Anwar Ibrahim !!?

Assalamualaikum W.B.T


Alhamdulillah...


Kenal Prof Datuk Dr Sidek Baba ?
Jom kita baca sat artikel di bawah ini mengapa dia tinggalkan Anwar Ibrahim.
Sebut sahaja nama Profesor Datuk Dr. Sidek Baba tentu ramai yang mengenalinya sebagai salah seorang sahabat yang mempunyai hubungan akrab dan cukup rapat dengan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

Sebagai bekas Naib Presiden ABIM dan Timbalan Rektor Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Sidek juga dikenali umum kerana peranannya dalam mengembangkan pengaruh Anwar di kalangan pelajar UIAM ketika zaman kegemilangan bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

Dr Sidek yang kini adalah pensyarah Kanan di UIAM juga pernah di tahan di bawah ISA ketika kemuncak isu liwat melibatkan Anwar pada 1998, justeru itu ramai yang percaya hubungan mereka berdua akan berkekalan dan mustahil akan terungkai sama sekali.

Namun persahabatan kedua-duanya tidak berkekalan apabila semenjak tiga tahun lalu Dr. Sidek telah bertindak meninggalkan Anwar selepas lebih 30 tahun mereka bersahabat. Ramai yang sukar mempercayainya malah tidak mengetahui kenapa dan mengapa Dr Sidek mengambil tindakan demikian.

Bagaimana pun ketika menyertai program Wacana Cuit: Dilema Melayu Moden di Menara MARA pada 26 Mac 2013, Dr Sidek telah mengambil peluang tersebut menjelaskan tiga sebab kenapa beliau meninggalkan Anwar sekaligus keluar dari landasan perjuangan bekas sahabat baiknya itu.

Tiga sebab yang dimaksudkannya itu ialah mengenai persoalan moral, sokongan kepada agenda pluralisme agama dan masalah kredibiliti, yang mana ketiga-tiganya cukup rapat dengan Anwar yang akhirnya mendorong Dr Sidek untuk mengambil keputusan muktamad menjauhkan diri.

Menurut Dr Sidek, terlalu banyak persoalan moral yang melingkari hidup Anwar dan agak sukar untuk diterimanya, apatah lagi bila diimbas semula pesanan Anwar ketika bersama ABIM dulu yang sering menegaskan seseorang pemimpin bukan sahaja mesti bersih tetapi juga kelihatan bersih.

m majlis yang dihadiri sekitar 1,000 orang kakitangan MARA itu juga, Dr Sidek meluahkan kekecewaannya terhadap Anwar kerana perubahan drastik bekas mentornya itu yang kini menjadi pendukung pemikiran liberal serta cukup dekat dengan golongan pluralisme agama.

Ucapan Anwar di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 menurut Dr Sidek adalah bukti nyata yang tidak dapat disangkal lagi mengenai penglibatan Anwar dengan pendukung liberal dan pluralisme agama.

Selain itu, Dr Sidek juga menjelaskan keraguannya terhadap hubungan rapat Anwar dengan para pelobi berbangsa Yahudi yang dianggap sangat berbahaya kepada keselamatan negara selain menjejaskan kredibiliti Anwar yang sebelum ini dilihat sebagai Islamik.

Kesemua sebab yang diutarakan oleh Dr Sidek di atas adalah asas penting yang mendorongnya meninggalkan Anwar meskipun lebih 30 tahun lalu mereka berdua akrab bersahabat.

Dr Sidek bukanlah satu-satunya sahabat seperjuangan Anwar dari ABIM yang telah hilang kepercayaan terhadap Ketua Umum PKR itu, ramai lagi yang lain antaranya bekas Presiden ABIM, Dr Yusri Muhammad serta bekas pengasas NGO itu, Tuan Haji Ustaz Ismail Mina.

Sebelum mengambil tindakan yang tentunya sukar itu, Dr Sidek terlebih dahulu melakukan siasatan sendiri dengan menemu bual seramai 28 orang individu yang diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Anwar diikuti dengan solat istikharah bagi memohon petunjuk Allah S.W.T.

Selepas itu barulah beliau membuat keputusan muktamad menjarakkan diri dari Anwar dan parti-parti pembangkang

News & Blogs

2013-04-02 11:31 | Report Abuse

Aku memang dah tua tapi budak macam kau memang biadab. Macam pemimpin kau jugak, tak reti nak hormat orang tua. Keje kau tau memberontak je. Sbb apa? Takde ilmu. Ilmu coet jer tak pandai durhaka dgn bangsa, agama n negara. Melayu murtad kau ni.

News & Blogs

2013-04-02 11:26 | Report Abuse

Mansor budak hingus. Pi lah belajar rahsia ALIF LAM LAM HA & MIM HA MIM DAL baru jumpa aku. Solat pun tak betul nak berpolitik? Istinjak pun tak betul nak ajar orang. Kau ni buta hati. Tu sbb ALLAH swt letak kau di gulungan orang yg sama dizaman Nabi Lud.

News & Blogs

2013-04-02 11:13 | Report Abuse

Bingo cakap tak serupa bikin. Budak kecik berhingus nak cakap pasal politics & pentadbiran negara. Pi belajar lah jadi budak baik. Sama lah dengan Mansor80, alenac, mohdfirdau n the geng. Berlagak samseng, sama lah dengan demo jalanan macam barbarians melalak & memekak2.

News & Blogs

2013-04-02 10:44 | Report Abuse

Jadi, Bingo suka jadi pelacur ler...hahahaha...jadi gigolo ok ler

News & Blogs

2013-04-02 09:58 | Report Abuse

Rakyat Lebih Kenal Pembangkang Dengan Pembohongan Dari Tunai Janji

KUALA LUMPUR, 1 April – Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Ir. Idris Haron percaya rakyat lebih kenal pembangkang dari sudut pembohongan berbanding kejayaan mereka menunaikan janji terutama yang ditaburkan pada pilihanraya umum lalu.

Ini kerana tegas beliau pakatan pembangkang lebih gemar berpolemik dari bekerja untuk rakyat apatah lagi untuk memikirkan berkaitan manifesto mereka yang masih banyak tidak tertunai.

Ujarnya, sejak Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu, pakatan pembangkang lebih bertumpu kepada pelbagai pembohongan yang sememangnya atas tujuan untuk mengelirukan rakyat.

“Pembohongan demi pembohongan, bermula dengan tukar kerajaan pada tarikh 16 September 2008, Himpunan Bersih 1, 2 dan 3, fitnah ke atas Scorpene, Lynas, kalimah Allah dalam bible dan bible versi Melayu sehinggalah kepada serangan pengganas Sulu yang kesemuanya adalah sebagai bukti bahawa pembangkang terdesak,” katanya kepada UMNO-Online.

Ujar beliau, sepanjang sepenggal pentadbiran pakatan pembangkang, kepimpinan mereka lebih cenderung kepada taktik desperado yang berpegang kepada matlamat menghalalkan cara daripada menumpukan ke arah untuk menunaikan janj-janji dalam menifestonya.

“Mereka akan mencetus huru-hara dan menakutkan rakyat termasuklah menggunakan nama ulama antarabangsa dan nama-nama insan tersohor untuk membela mereka.

“Mereka terpaksa berbohong kerana realitinya fakta pencapaian mereka di negeri-negeri yang ditadbir mereka berada di bawah paras minima bagi terus mengaburi rakyat dan memastikan sokongan masyarakat tidak beralih kepada Barisan Nasional (BN).”

Dalam manifestonya untuk PRU ke-13 yang bertemakan ‘Pakatan Harapan Rakyat’, pakatan pembangkang mengakui bahawa mereka adalah sebuah kerajaan yang amanah dengan tunjang pentadbiran berteraskan prinsip moral dan nilai sejagat selain mutu dan taraf hidup rakyat terbanyak akan dipertingkat.

“Janji-janji yang lalu banyak yang tidak dilaksana dan mereka terpaksa menipu dengan mengubah fakta dan angka menyebelahi mereka bagi mengaburi fikiran pengundi.

“Mereka kata semua PBT di bawah tadbir mereka mengalami lebihan (surplus) tidak defisit, namun hakikatnya akaun lebihan itu adalah kerana ketidakcekapan mentadbir urus yang membawa akibat kawasan PBT kotor, busuk, rumput panjang, lampu awam tidak berfungsi, jenayah tinggi dan penyakit mudah merebak serta masyarakat tidak sihat dan daerah tidak produktif.”

Tegasnya yang juga Ahli Parlimen Tangga Batu, dengan apa yang berlaku sepanjang lima tahun ini telah terbukti bahawa pakatan pembangkang lebih gemar berpolemik dari berkerja untuk rakyat.

“Janji mereka hanya manis di bibir dan gagal dilaksana kerana tiada asas dan hanya bertujuan mengejar populariti.”

News & Blogs

2013-04-02 09:36 | Report Abuse

DAP is using PKR and PAS for their personal benefits and political agenda. This group of Malays following the DAP, is blind. Bingo is one of the DAP members being "used" to mislead the Malay community.

News & Blogs
News & Blogs

2013-04-02 09:31 | Report Abuse

60 Anggota PKR Kawasan Bayan Lepas Sertai UMNO

GEORGE TOWN, 1 April – Sebanyak 60 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) dari kawasan Bayan Lepas di sini keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO kerana hilang keyakinan terhadap kemampuan parti itu untuk membela nasib rakyat Pulau Pinang.

Wakil kumpulan itu, Mohd Eruwan Yusof, 35, berkata selama lebih lima tahun bersama dengan PKR, beliau mendapati perjuangan parti itu tidak mempunyai makna untuk rakyat.

“Dahulu kami terlalu ghairah inginkan perubahan kerana itu kami beri sokongan penuh tetapi akhir-akhir ini kami merasakan keadaan di Pulau Pinang ini bukannya bertambah baik sebaliknya menjadi kelam-kabut dan bergolak,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menerima borang keahlian daripada Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Bayan Lepas Syed Ameruddin Syed Ahmad di Flat Taman Emas, Sungai Batu, di sini.

Katanya keputusan beliau dan rakan-rakannya keluar daripada PKR dibuat dengan kerelaan hati tanpa paksaan atau sogokan dari mana-mana pihak.

Sementara itu Syed Ameruddin berkata tindakan Mohd Eruwan dan rakan-rakannya memilih UMNO membuktikan bahawa sokongan rakyat terhadap Umno dan Barisan Nasional kini semakin kuat.

Katanya rakyat mulai sedar bahawa permainan politik kerajaan pakatan pembangkang hanya membuang masa dan kerajaan negeri itu tidak mampu melakukan sebarang perubahan untuk membela nasib rakyat.

News & Blogs

2013-04-02 09:29 | Report Abuse

Jointly Press Conference by Penang Gerakan State Liaison Committee, Wanita and Youth

Penang Gerakan strongly said NO to the political culture of using violence or threats to stop people from exercising their democratic rights. We condemn such threats and political culture.

So far this month alone, there have been three cases of people receiving threatening letters.

On Tuesday, Penang Gerakan Youth vice-chairman H’ng Khoon Leng lodged a police report over a life-threatening letter he received in his mail. The letter bore his name and a message in Chinese telling him that “there are some things you shouldn’t talk about” and “some things you shouldn’t do” and doing these things would bring “misfortune” and “calamity” on him. The letter also had two drops of red ink, supposedly representing blood.

State executive councillor Phee Boon Poh service centre’s in Jalan Raja Uda, Butterworth was splashed with paint twice, one on July 8 and another on July 14. Seberang Prai Municipal councillor Soon Lip Chee also received SMS threats. Phee had said the threats were believed to be linked with the relocation of illegal hawkers.

Two residents of the controversial Kampung Buah Pala separately received threatening letters on July 8 and 9, requesting them not to meet the Chief Minister over the relocation of the village. They have also lodged police reports.

Gerakan is against using or attempting to use violence to stop people from exercising their democratic rights or from carrying out their duties.

Apparently some people are using thugs and bad elements and such a practice is against the country’s political culture. We are a country which practices rule of law and does not allow any form of violence, verbally or physically.

In line with this dangerous trend, Gerakan is launching a Purple Ribbon campaign to show our concern. Purple Ribbon symbolizes anti-violence. The campaign was first launched in the United States to reduce social violence, community violence and school violence.

We want everyone to work together to fight violence.

by Penang Gerakan State Liaison Committee, Wanita and Youth
_______________________________________________________________

Contrary to PAKATAN who love street demos and violence. Like father like son...BERSIH IS NOT BERSIH. BERSIH IS NEVER BERSIH. TAK BERSIH IS DIRTY AND SMELLY.

News & Blogs

2013-04-02 09:08 | Report Abuse

Video Seks, Nabi Muhammad & UMNO : Majlis Syura Pas Jangan Main Politik Tutup Mulut

Oleh : Azman Abas

KUALA LUMPUR 1 April – Bekas AJK Dewan Ulama Pas, Prof Madya Mohd Noor Deris hari ini melahirkan kekecewaan serta kekesalan berhubung seorang pemimpin Dewan Pemuda Pas Pusat kerana membuat kenyataan mengaitkan video seks, Nabi Muhammad SAW dan UMNO menerusi laman Twitter baru-baru ini.

Menurut beliau apa jua alasan dan apa jua penjelasan, perkara tersebut tidak seharusnya dikeluarkan dan pucuk pimpinan Pas khususnya Majlis Syura parti itu perlu mengambil tindakan sewajarnya terhadap pemimpin berkenaan.

“Paling kurang pun Majlis Syura perlu buat ketetapan sama ada perkara itu boleh atau tidak boleh…Penjelasan daripada Majlis Syura perlu supaya perkara ini tidak berlarutan dan terus berpanjangan.

“Mereka yang keluarkan kenyataan tersebut bukan calang-calang pemimpin dan bukannya ahli biasa parti. Jadi penjelasan daripada Majlis Syura atau Dewan Ulama Pas kita amat alu-alukan serta nanti-nantikan,” katanya kepada UMNO-Online di sini.

Beliau mengulas tindakan Penolong Setiausaha 1 Dewan Pemuda Pas Pusat, Khairul Fahmi Mat Som menerusi akaun Twitter@fahmipkg yang menyebut: “Kalau Nabi Muhammad SAW masih hidup sekarang ini, mungkin video seks Baginda pun UMNO akan keluarkan…jahanam UMNO.”

Kenyataan di laman Twitter itu dikeluarkan Khairul Fahmi pukul 11.58 pagi Rabu lalu.

Prof Mohd Noor seterusnya menambah perkara tersebut sudah jelas dan semua pihak boleh membaca kenyataan berkenaan yang hari ini telah menjadi bualan umum.

“Jadi sekali lagi kita ingin tahu pandangan Majlis Syura serta Dewan Ulama dalam soal ini. Jangan hanya mengambil sikap berdiam diri gara-gara menjelangnya pilihan raya umum.

“Kalau dipetisejukkan pun mungkin juga…namun kita serahkan kepada mereka yang berkenaan dalam soal ini kerana mungkin mereka lagi memahami,” katanya. -MediaUMNO

News & Blogs

2013-04-02 08:48 | Report Abuse

MohdFirdaus
13 posts


Posted by MohdFirdaus > Apr 2, 2013 06:42 AM | Report Abuse

Sad to say that there so many idiotic & stupid UMNO Cybertroopers who dos not have the intelligence, the logic, the intellect to understand about UMNO & it's corruption & I call them real damn idiots? They are really a disgrace to their race & their family?
______________________________________________________________________

MohdFirdaus,

Intinjak pun belum betul, solat pun belum betul..tak kenal ALLAH (tak ada makrifatullah, sembahyang tak betul lg) kau nak ajar orang. Ntah2 mak bapak kau ni lebih muda dari aku. Kau anak muda Melayu biadab yg suka demonstrasi jalanan sebagai cara hidup engkau. Kau sekongkong dgn orang DAP yg sebaliknya akan makan diri kau bila mereka memerintah. Ni lah Melayu bodoh yg suka diperbodohkan oleh orang2 DAP. Orang2 DAP mmg suka tengok orang Melayu berpecah sbb mereka nak pegang negara ini. Tapi orang MOHDFIRDAUS gelap hati, buta mata & buta mata hati. Kau tak lalui Tragedi 13 Mei. Ntah2 belum keluar lg dimuka bumi ini.

Orang macam kau suka2 ikut orang sbb ALLAH dah tutup pintu hati kau. Kau sama dengan orang Melayu yg lain yg suka bersekongkong dgn DAP. Orang2 kristian nak kalimah ALLAH dalam Bible melayu. Ngapa tak dalam bahasa Cina & India? SBB? Sbb mereka nak menyesatkan orang Melayu seperti kau.

News & Blogs

2013-04-01 20:46 | Report Abuse

Rakyat Lebih Kenal Pembangkang Dengan Pembohongan Dari Tunai Janji

KUALA LUMPUR, 1 April – Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Ir. Idris Haron percaya rakyat lebih kenal pembangkang dari sudut pembohongan berbanding kejayaan mereka menunaikan janji terutama yang ditaburkan pada pilihanraya umum lalu.

Ini kerana tegas beliau pakatan pembangkang lebih gemar berpolemik dari bekerja untuk rakyat apatah lagi untuk memikirkan berkaitan manifesto mereka yang masih banyak tidak tertunai.

Ujarnya, sejak Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu, pakatan pembangkang lebih bertumpu kepada pelbagai pembohongan yang sememangnya atas tujuan untuk mengelirukan rakyat.

“Pembohongan demi pembohongan, bermula dengan tukar kerajaan pada tarikh 16 September 2008, Himpunan Bersih 1, 2 dan 3, fitnah ke atas Scorpene, Lynas, kalimah Allah dalam bible dan bible versi Melayu sehinggalah kepada serangan pengganas Sulu yang kesemuanya adalah sebagai bukti bahawa pembangkang terdesak,” katanya kepada UMNO-Online.

Ujar beliau, sepanjang sepenggal pentadbiran pakatan pembangkang, kepimpinan mereka lebih cenderung kepada taktik desperado yang berpegang kepada matlamat menghalalkan cara daripada menumpukan ke arah untuk menunaikan janj-janji dalam menifestonya.

“Mereka akan mencetus huru-hara dan menakutkan rakyat termasuklah menggunakan nama ulama antarabangsa dan nama-nama insan tersohor untuk membela mereka.

“Mereka terpaksa berbohong kerana realitinya fakta pencapaian mereka di negeri-negeri yang ditadbir mereka berada di bawah paras minima bagi terus mengaburi rakyat dan memastikan sokongan masyarakat tidak beralih kepada Barisan Nasional (BN).”

Dalam manifestonya untuk PRU ke-13 yang bertemakan ‘Pakatan Harapan Rakyat’, pakatan pembangkang mengakui bahawa mereka adalah sebuah kerajaan yang amanah dengan tunjang pentadbiran berteraskan prinsip moral dan nilai sejagat selain mutu dan taraf hidup rakyat terbanyak akan dipertingkat.

“Janji-janji yang lalu banyak yang tidak dilaksana dan mereka terpaksa menipu dengan mengubah fakta dan angka menyebelahi mereka bagi mengaburi fikiran pengundi.

“Mereka kata semua PBT di bawah tadbir mereka mengalami lebihan (surplus) tidak defisit, namun hakikatnya akaun lebihan itu adalah kerana ketidakcekapan mentadbir urus yang membawa akibat kawasan PBT kotor, busuk, rumput panjang, lampu awam tidak berfungsi, jenayah tinggi dan penyakit mudah merebak serta masyarakat tidak sihat dan daerah tidak produktif.”

Tegasnya yang juga Ahli Parlimen Tangga Batu, dengan apa yang berlaku sepanjang lima tahun ini telah terbukti bahawa pakatan pembangkang lebih gemar berpolemik dari berkerja untuk rakyat.

“Janji mereka hanya manis di bibir dan gagal dilaksana kerana tiada asas dan hanya bertujuan mengejar populariti.” – MediaUMNO

News & Blogs

2013-04-01 20:45 | Report Abuse

Wan Azizah contesting? hahaha. Nepotism seems common in Pakatan

Anwar Ibrahim & family...Nurul, Wan Azizah
Lim Kit Siang & Family...Lim Guan Eng
Karpal Singh & son...

Anymore? probably Bingo & family and elenac & family...oops...Cobra & family...hahahaha

Probably Malaysia is the only country in the world which has this kind of opposition...croyism and nepotism. Three families all holding political positions at the same time.

News & Blogs

2013-04-01 20:40 | Report Abuse

‘Jual’ Wan Azizah Di Selangor Petunjuk Kemelut Dalaman PKR Makin Parah

Oleh: Mohd Faizal Mohd Sall

KUALA LUMPUR, 1 April – Pemuda UMNO menyambut baik kesediaan Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk menawarkan diri bertanding di mana-mana kerusi DUN di negeri Selangor namun menyifatkan tindakan itu sebagai bukti kemelut kepimpinan parti itu di Selangor sememangnya semakin parah.



Selain kemelut kepimpinan Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sepang, Anuar Basiran menyifatkan kesediaan atau penawaran diri Wan Azizah itu memperlihatkan betapa pembangkang khususnya PKR sudah ketandusan pemimpin berwibawa dan sudah tidak lagi mempercayai calon-calon dari rakyat tempatan atau anak negeri Selangor sendiri.

“Kerajaan Pakatan yang kita boleh namakan sebagai kerajaan Pakatan Anwar kini amat terdesak sehingga terpaksa mengutamakan kepentingan kronisme dan nepotisme dalam gerakan mereka, selain membuktikan wujud perpecahan dalam PKR negeri Selangor sendiri antara kumpulan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim dengan kumpulan Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali.

“Kesediaan Wan Azizah juga dilihat hanyalah jalan penyelamat untuk meredakan ketegangan kumpulan Khalid-Azmin, akhirnya presiden parti terpaksa diletakkan di sini,” ujarnya mengulas tindakan dan ura-ura bahawa Wan Azizah akan bertanding di salah satu kerusi DUN Selangor seterusnya dilantik sebagai Menteri Besar jika pakatan pembangkang terus menguasai Selangor pada PRU13 ini.

Tambahnya, tindakan meletakkan Wan Azizah ini juga merupakan daya penarik dan sebagai umpan menarik simpati kaum wanita di Selangor, khususnya dalam memenangi semula hati kaum wanita ini yang terguris kerana ditipu melalui manifesto pakatan pembangkang 2008 yang menjanjikan ‘bulan dan bintang’ jika mereka diberikan kuasa, namun selepas menang, `manifesto yang indah’ ini hanyalah sebuah manifesto bukan janji.

“Namun saya yakin, ini merupakan satu tindakan terdesak dari PKR untuk menyelamatkan perpecahan di kalangan pemimpin mereka di Selangor kerana mereka yakin, BN akan merampas semula pentadbiran negeri Selangor jika perpecahan di antara mereka tidak dapat direda atau diselesaikan sebelum PRU ke-13 ini,” ujarnya yang juga Presiden Pertubuhan Justice 4 U.

Dalam masa yang sama, Presiden Suara Anak Muda 1 Malaysia (SAM1M), Armand Adha Abu Hanafiah pula mempertikai pendirian pemimpn pakatan pembangkang yang lain, adakah mereka sudah ketandusan pemimpin anak jati Selangor yang boleh menjadi Ketua Pentadbir negeri Selangor?

“Inilah Pakatan ‘Raja Nepotisme’ di mana Anwar Ibrahim mahu anak-beranaknya memegang kuasa serentak, sekaligus membuktikan kerakusan beliau pada kuasa.

“Jika sebelum ini mereka menuduh BN mengamalkan nepotisme sebelum mereka berkuasa 2008 yang lalu. Kenapa 2013, mereka double standard, mereka kini tidak lagi melaungkan anti nepotisme dalam ceramah dan ucapan-ucapan mereka, ini kerana mereka diibaratkan seperti ‘meludah ke langit, akhirnya jatuh ke muka sendiri,” ujarnya yang juga Ketua Penerangan Pemuda UMNO PJ Utara.

Tambahnya, keinginan Wan Azizah untuk bertanding di Selangor, terutama di kerusi selamat, sebenarnya dilihat sebagai ‘back-up’ utama sekiranya Anwar Ibrahim kalah dalam pertarungan pada PRU13.

“Wan Azizah akan mengulangi semula perbuatannya iaitu meninggalkan Kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk ditandingi oleh suaminya pada 2008 yang kemudian menang dengan majoriti besar”, ujarnya. -MediaUMNO

News & Blogs

2013-04-01 20:36 | Report Abuse

BN Mahu Penjelasan Lim Berhubung Pelaburan RM3.14 Bilion Di China


GEORGE TOWN, 1 April – Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang mahu Ketua Menteri Lim Guan Eng memberi penjelasan berhubung pelaburan bernilai RM3.14 bilion untuk projek ‘Taman Elektronik Pulau Pinang’ di Kawasan Pembangunan Ekonomi dan Teknologi Wuhu, China.

Ketua Penerangan Pemuda Barisan Nasional (BN) Negeri Pulau Pinang H’ng Khoon Leng berkata projek yang dimeterai sejak Jun 2011 antara kerajaan negeri yang diwakili Timbalan Ketua Menteri I Datuk Mansor Othman dengan Timbalan Setiausaha Daerah Wuhu, China, Pan Chaohui.

“Kita mahu tahu maklumat mengenai projek itu, tiada langsung maklumat, rakyat perlu tahu mengenai pelaburan yang dibuat, selain itu kita juga mahu tahu kemajuan projek itu setakat ini kerana ia telah dua tahun berlalu.

“Kita juga mahu tahu berapakah peratusan pelaburan yang dibuat oleh kerajaan negeri untuk projek ini,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau juga sekali lagi mempersoalkan prinsip ‘Cekap, Akauntabiliti dan Telus’ (CAT) kerajaan negeri yang dilaung-laungkan selama ini kerana ketua menteri sendiri tidak menjiwai prinsip itu dalam pentadbirannya dan sering menyembunyikan maklumat yang perlu disebarkan kepada rakyat.

“Banyak projek-projek yang gagal dan tidak dimaklumkan kepada rakyat, kita mahukan ketelusan maklumat daripada kerajaan negeri,” katanya.

H’ng menjelaskan projek ‘Taman Elektronik Pulau Pinang’ akan dijalankan oleh Anhui Hua Hong Investment Sdn Bhd dengan kerjasama kerajaan negeri Pulau Pinang, bertujuan supaya China dapat menghasilkan produk menggunakan teknologi canggih seperti telefon bimbit, komputer, skrin sentuh dan sistem sekuriti komputer.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin berkata sokongan padu akan diberikan kepada Pengerusi BN Negeri Teng Chang Yeow yang menerima cabaran Lim untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

“Pemuda Umno akan beri sokongan padu kepada Teng dan mengalu-alukan hasratnya untuk bertanding dengan Lim di kawasan yang mempunyai komposisi kaum yang pelbagai, di situlah nanti akan terbukti siapa yang menjadi pilihan rakyat.

“Inilah masanya untuk Lim buktikan bahawa beliau tidak mengamalkan politik perkauman, sekiranya beliau enggan maka beliau sememangnya mengamalkan politik perkauman,” katanya.

News & Blogs

2013-04-01 20:34 | Report Abuse

Go and sleep lah. Don't waste time here promoting your party. Most NOT wanted and most NOT welcome.

News & Blogs

2013-04-01 18:36 | Report Abuse

What? U think u are smart ke alenac? U pun brainless sama dgn Cobra!!!! U all like snakes!!!! Suka belit olang!!!

News & Blogs

2013-04-01 18:29 | Report Abuse

DAP Sanggup Bazir RM6.3 Billion Daripada Buat Rumah Untuk Rakyat Miskin

Oleh: Azlina Rosdy

PULAU PINANG, 6 Mac – Naib Presiden Parti Cinta Malaysia, Mejar Huan Cheng Guan menuntut agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat kerajaan DAP Pulau Pinang berhubung pembinaan projek mega terowong bawah laut yang bernilai RM6.3 billion.

Beliau percaya projek ini mempunyai udang disebalik batu kerana pemberian projek kepada sebuah syarikat yang mempunyai modal berbayar RM2 adalah tidak telus dan amat mecurigakan.

“DAP cakap projek pembinaan terowong ini dilakukan kerana ianya diminta oleh 1.6 juta orang. Saya rasa dia sudah gila… Penduduk Pulau Pinang mana mencapai jumlah tersebut. Buktikan bahawa ianya diminta oleh 1.6 juta orang.

“Pulau Pinang sebenarnya tidak memerlukanpun terowong ini. Cukup dengan dua buah jambatan. Daripada dia membazir duit untuk projek yang tidak pasti ini adalah lebih baik duit tersebut digunakan untuk membina rumah mampu milik untuk rakyat negeri ini.

“Rumah mampu milik adalah lebih penting daripda membina terowong. Saya juga berasa hairan, daripada mana hasil wang yang mereka dapat untuk projek ini. Sebab itu saya amat mendesak agar SPRM dapat campur tangan dan menyiasat perkara ini,” katanya kepada UMNO-Online.

Tambah Cheng Guan, dia berasa hairan mengapa DAP tidak mengutamakan perkara yang lebih penting kepada rakyat. Adakah kerana ianya tidak mendatangkan keuntungan kepada mereka maka keperluan rakyat dipinggirkan.

Sebelum ini Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyatakan cadangannya untuk mewujudkan terowong bawah laut yang menghubungkan pulau itu ke tanah besar. Projek yang bernilai RM6.3 juta ini dilihat tidak relevan berdasarkan keperluan semasa.

Projek yang diragui ketelusan ini telah mendapat bantahan daripada beberapa pihak kerana ianya diberi kepada syarikat yang tidak mempunyai pengalaman dalam bidang pembinaan di samping kemampuan kewangan yang diragui.

Walaupun Kerajaan DAP Pulau Pinang telah membuat kenyataan dan menafikannya namun tiada bukti yang dikemukakan bagi menyokong kenyataan DAP itu. - MediaUMNO

News & Blogs

2013-04-01 17:47 | Report Abuse

“Saya hairan bagaimana Ketua Menteri yang dikatakan mempunyai 20 orang pembantu ini boleh berulang kali melakukan kesilapan yang tidak sepatutnya dan memberi alasan yang amat tidak masuk akal. Jika sebelum ini keputusan undi Jawatan Kerja Pusat (CEC) dikatakan salah kira, kini kos terowong pula dikatakan salah taip.

________________________________________________________________

Ini dikatakan menipu rakyat....

News & Blogs

2013-04-01 17:46 | Report Abuse

DAP Jangan Ingat Rakyat P.Pinang Bodoh, Mereka Pernah Naik, Jatuhkan Kerajaan Negeri

Oleh: Azlina Rosdy

PULAU PINANG, 1 April – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dinasihatkan agar berhenti daripada terus memperbodohkan rakyat Pulau Pinang kerana Guan Eng perlu ingat, rakyat negeri ini pernah menaik dan menjatuhkan kerajaan.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin berkata demikian mengulas kenyataan Guan Eng berhubung kesilapan berkenaan kos pembinaan terowong dasar laut di negeri tersebut.

Sebelum ini Kerajaan Negeri didesak memberikan penjelasan terhadap perbezaan jumlah kos projek pembinaan terowong dan tiga lebuh raya yang terdapat berbezaan sebanyak RM2.25 billion.

Atas desakan tersebut, Guan Eng akhirnya membuat kenyataan bahawa terdapat kesalahan menaip terhadap jumlah tersebut.

“Saya hairan bagaimana Ketua Menteri yang dikatakan mempunyai 20 orang pembantu ini boleh berulang kali melakukan kesilapan yang tidak sepatutnya dan memberi alasan yang amat tidak masuk akal. Jika sebelum ini keputusan undi Jawatan Kerja Pusat (CEC) dikatakan salah kira, kini kos terowong pula dikatakan salah taip.

“Ini kesalahan yang kita tahu, bagaimana pula dengan yang kita tidak tahu… Sudahlah memberi alasan yang amat goyah. Saya mahu ingatkan Guan Eng agar jangan memperbodohkan rakyat negeri Pulau Pinang. Jangan lupa bagaimana mereka menolak kerajaan dari negeri ini dan tidak mustahil DAP akan menerima nasib yang sama.

“Rakyat negeri ini bukan bodoh. Lebih baik dia kaji semula projek ini dan batalkannya kerana dua jambatan sudah mencukupi untuk negeri ini. Ini adalah projek yang amat membazir. Rakyat sudah menyatakan ketidaksetujuan mereka.

“Sudahlah pengumuman berkenaan projek ini dibuat tergesa-gesa. Lepas buat pengumuman baru hendak berbincang. Adakah projek ini telah dibuat penilaian yang rapi dan adakah telah dibuat Laporan Penilaian Impak Alam Sekitar (EIA)? Jika telah lakukan, pamerkan keputusannya,” ujar Zainal Abidin kepada UMNO-Online.

Tambah Zainal, projek terowong dasar laut sepanjang 6.5 kilometer ini jika diteruskan bakal menyaksikan sekurang-kurangnya sumber pendapatan dua ribu nelayan termasuk di di kawasan Persiaran Gurney ke Teluk Bahang di bahagian pulau dan dari Butterworth ke Bagan Ajam serta utara Seberang Perai terjejas. Begitu juga dengan nelayan sambilan yang bergantung hidup kepada hasil tangkapan sepanjang pesisir pantai.

Projek ini juga sekaligus membuktikan bahawa kerajaan negeri di bawah pimpinan DAP menidakkan kebajikan rakyat sedangkan tanah tebus guna seluas 44 hektar yang dicadangkan di Tanjung Pinang ini dengan kos RM4.8 billion boleh dibangunkan dengan perumahan mampu milik.

“Selama lima tahun memerintah, DAP gagal membela nasib rakyat tetapi begitu ghairah menjual tanah kerana kenaikan mendadak nilai hartanah. Mereka tamak sehinggakan rakyat menjadi korban.

“Dengarnya tol yang bakal dikenakan pula adalah sebanyak RM10. Sekiranya benar jumlah ini dikenakan maka bersamaan 21.9 juta pengguna setiap tahun selama 20 tahun, pulangan RM6.57 billion mampu dicapai menjadikan anggaran keuntungan RM270 juta sepanjang tempoh 30 tahun konsesi. Jadi, pikir-pikirkanlah,” ujarnya lagi. – MediaUMNO

News & Blogs

2013-04-01 17:44 | Report Abuse

BN Mahu Penjelasan Lim Berhubung Pelaburan RM3.14 Bilion Di China


GEORGE TOWN, 1 April – Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang mahu Ketua Menteri Lim Guan Eng memberi penjelasan berhubung pelaburan bernilai RM3.14 bilion untuk projek ‘Taman Elektronik Pulau Pinang’ di Kawasan Pembangunan Ekonomi dan Teknologi Wuhu, China.

Ketua Penerangan Pemuda Barisan Nasional (BN) Negeri Pulau Pinang H’ng Khoon Leng berkata projek yang dimeterai sejak Jun 2011 antara kerajaan negeri yang diwakili Timbalan Ketua Menteri I Datuk Mansor Othman dengan Timbalan Setiausaha Daerah Wuhu, China, Pan Chaohui.

“Kita mahu tahu maklumat mengenai projek itu, tiada langsung maklumat, rakyat perlu tahu mengenai pelaburan yang dibuat, selain itu kita juga mahu tahu kemajuan projek itu setakat ini kerana ia telah dua tahun berlalu.

“Kita juga mahu tahu berapakah peratusan pelaburan yang dibuat oleh kerajaan negeri untuk projek ini,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau juga sekali lagi mempersoalkan prinsip ‘Cekap, Akauntabiliti dan Telus’ (CAT) kerajaan negeri yang dilaung-laungkan selama ini kerana ketua menteri sendiri tidak menjiwai prinsip itu dalam pentadbirannya dan sering menyembunyikan maklumat yang perlu disebarkan kepada rakyat.

“Banyak projek-projek yang gagal dan tidak dimaklumkan kepada rakyat, kita mahukan ketelusan maklumat daripada kerajaan negeri,” katanya.

H’ng menjelaskan projek ‘Taman Elektronik Pulau Pinang’ akan dijalankan oleh Anhui Hua Hong Investment Sdn Bhd dengan kerjasama kerajaan negeri Pulau Pinang, bertujuan supaya China dapat menghasilkan produk menggunakan teknologi canggih seperti telefon bimbit, komputer, skrin sentuh dan sistem sekuriti komputer.

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin berkata sokongan padu akan diberikan kepada Pengerusi BN Negeri Teng Chang Yeow yang menerima cabaran Lim untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang pada pilihan raya umum ke-13 nanti.

“Pemuda Umno akan beri sokongan padu kepada Teng dan mengalu-alukan hasratnya untuk bertanding dengan Lim di kawasan yang mempunyai komposisi kaum yang pelbagai, di situlah nanti akan terbukti siapa yang menjadi pilihan rakyat.

“Inilah masanya untuk Lim buktikan bahawa beliau tidak mengamalkan politik perkauman, sekiranya beliau enggan maka beliau sememangnya mengamalkan politik perkauman,” katanya.

News & Blogs

2013-04-01 17:41 | Report Abuse

U komunis people like to call Dr M, mamakuti...how about u yourself? U all must be from the breeds of communism. Probably u are descendants of Komunis Malaya, am I right? Probably your ancestors were communists, am I right? Memang betul lah tu. U all hati komunis and racist!!!

News & Blogs

2013-04-01 17:14 | Report Abuse

DAP is a racist party. All Malaysians should reject DAP. BN is still the best to represent all Malaysians.

News & Blogs

2013-04-01 17:12 | Report Abuse

Tunggu PRU 13, Kaum India Tidak Lupa Penghinaan Pakatan Pembangkang

Oleh: Azlina Rosdy

KUALA LUMPUR, 22 Mac – Setiausaha Pemuda MIC, C. Sivaraj berkata kaum India tidak akan pernah lupa terhadap pembohongan dan penghinaan yang diberikan pembangkang kepada bangsa mereka.

Ujarnya, sejak Pakatan Pembangkang menang besar di dalam Pilihan Raya Umum ke-12 dengan merampas lima negeri dari tangan Barisan Nasional (BN) dan DAP berjaya menguasai Pulau Pinang, mereka mula lupa diri, angkuh dan sombong.

“Telah berulang kali mereka menyakiti hati kaum India dan cuba menaikkan sentimen perkauman. Jika dahulu, selepas mereka mengambil alih negeri Selangor, arahan telah dikeluarkan agar semua rumah ibadat yang wujud sebelum 2008 tidak akan dirobohkan.

“Namun mereka telah merobohkan rumah ibadat kami bukan satu tetapi lebih daripada itu. Kampung Buah Pala di Pulau Pinang yang dahulu mereka janji akan dibela juga akhirnya tidak tertunai. Kampung tersebut akhirnya hanya tinggal nama. Begitu juga dengan gerai-gerai milik peniaga Melayu dan India yang dirobohkan dengan alasan mengganggu lalu lintas. Tetapi gerai-gerai milik peniaga Cina langsung tidak diusik..

“Belum lagi pemimpin-pemimpin mereka yang mengeluarkan berbagai kenyataan menghina kaum India seperti kenyataan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang menggambarkan undi masyarakat India mampu dibeli dengan hanya sogokan wang serta arak. Betapa hinanya kaum India di mata mereka,” ujarnya kepada UMNO-Online.

Tambah Sivaraj, pakatan pembangkang sebenarnya berasa marah apabila kaum India kembali menyatakan sokongan terhadap BN.

Ini kerana tegas beliau keyakinan kaum India terhadap pakatan pembangkang telah hilang dek kerana janji yang tidak pernah ditunaikan.

“DAP dan rakan sekutu mereka menganggap kaum India seperti tidak penting. Hanya dipinggirkan. Mereka lupa, tanpa undi kaum India mana mungkin mereka berjaya pada PRU yang lalu. Kini mereka harus ingat bahawa kaum India sudah sedar dan tidak akan sama sekali melupakan apa yang telah mereka lakukan.

“Kaum India akan buktikan bahawa kami bukan barang mainan atau buah catur yang boleh mereka lakukan sesuka hati. Undi kami juga penting dalam menentukan kejayaan sesebuah parti itu. Tunggu PRU nanti…,” ujarnya lagi. - MediaUMNO

News & Blogs

2013-04-01 17:11 | Report Abuse

Cobra, pi lah mabuk. Don't waste time little kiddie!!!

News & Blogs

2013-04-01 17:07 | Report Abuse

Mansor80, baik kau taubat dari menyokong DAP/PKR. Kau ni Melayu murtad. Kau nak balik ke zaman Nabi Lud ke?

News & Blogs
News & Blogs

2013-04-01 17:04 | Report Abuse

Wind of change happening in Penang, Kedah and Kelantan.