TEKNOLOGI (MASA HADAPAN SEMUA)

Minggu Depan Sektor Teknologi

BursaCafe
Publish date: Sun, 21 Feb 2021, 05:43 PM

Dalam Minggu lalu sektor teknologi mengalami munduran disebabkan kebanyakan syarikat dalam sektor teknologi akan melapur laporan suku tahun, kebanyakan pelabur akan menjual sedikat sebanyak pemegang di tangan untuk menunggu dan meninjau hasil dari laporan suku tahun.

Pada 18 Februari 2021, Greatech telah memaparkan laporan (Quarter 4) dengan hasil yang amat cemerlang, mencapai Revenue & Nett Profit tertinggi dalam sejarah syarikat Greatech, oleh itu pasaran kini telah lebih yakin dalam syarikat sektor teknologi. Tambaham pula dalam laporan Greatech telah memberi petunjuk bahawa 2021 adalah tahun yang buku pesanan yang kukuh dan mendapat lebih manfaat dalam sektor EV pada syarikat tersebut.

Disebabkan itu pada jumaat yang lepas sektor teknologi telah mula mendaki balik ke atas, pada dasar chart sektor teknologi masih dalam keadaan (Up-Trend) yang kukuh.

 

Minggu depan lebih banyak syarikat akan melaporkan laporan suku tahun seperti : Inari, MPI, D&O, Penta, Unisem, Ataims dan lain lain...

Pada pandangan saya syarikat dalam sektor teknologi akan memaparkan laporan pendapatan yang cermelang disebabkan permintaan lebih daripada pembekalan, tambah pula dengan kedatangaan EV yang bakam memyumbangkan lagi dalam sektor tersebut.

 

https://www.facebook.com/Bursa-Cafe

More articles on TEKNOLOGI (MASA HADAPAN SEMUA)
Sektor Teknologi

Created by BursaCafe | Feb 08, 2021

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment