Update

Status PN17 Propel Global Ditarikbalik Berkuatkuasa 31 Mei

MHAB1990
Publish date: Wed, 31 May 2023, 09:27 PM

Status PN17 Propel Global Ditarikbalik Berkuatkuasa 31 Mei

Keputusan Bursa Securities menarikbalik status itu berdasarkan prestasi kewangan Kumpulan dan memenuhi pelan penyusunan semula

KUALA LUMPUR (31 Mei)PROPEL GLOBAL BERHAD ("Kumpulan Propel" atau "Kumpulan"), penyedia perkhidmatan minyak dan gas (“O&G”) serta bahan kimia khusus hiliran kepada industri O&G, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa status klasifikasi PN17 Kumpulan akan ditarik balik bagi keperluan penyenaraian berkuat kuasa 31 Mei 2023.

Propel Global menerima surat bertarikh 30 Mei 2023 di mana Bursa Securities Malaysia Berhad ("Bursa Securities") telah memutuskan untuk memberikan Kumpulan pengubahsuaian pematuhan berdasarkan keuntungan bersih bagi tempoh kewangan tiga bulan berakhir ("FPE") 31 Disember 2022 dan FPE tiga bulan 31 Mac 2023, berikutan penyiapan pelan regularisasi pada 7 Oktober 2022.

Bursa Securities juga menyatakan bahawa Propel Global tidak lagi mencetuskan mana-mana kriteria di bawah Perenggan 2.1 PN17 keperluan penyenaraian kerana Kumpulan telah menetapkan keadaan kewangan dan tahap operasinya.

Angeline Lee, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan

Cik Angeline Lee, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Propel Global berkata, "Ini sememangnya berita baik. Kami telah bekerja keras untuk keluar daripada status PN17. Prestasi kewangan Kumpulan membuktikan dengan sendirinya kerana kami telah melihat keuntungan tiga suku berturut-turut. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pasukan kami atas usaha mereka dalam menarikbalik status ini."

Propel Global memohon untuk dilucutkan status PN17 pada 23 Februari 2023.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment