Update

PUC Berhad Kecilkan Kerugian berikutan Peralihan Berterusan kepada Perniagaan Penebusan Kesetiaan

MHAB1990
Publish date: Wed, 31 May 2023, 09:19 PM

PUC Berhad Kecilkan Kerugian berikutan Peralihan Berterusan kepada Perniagaan Penebusan Kesetiaan

Kumpulan akan terus fokus pada Presto dengan meluaskan rangkaian dan menyediakan kesetiaan kepada perkhidmatan penebusan dengan memanfaatkan rangkaian yang lebih besar dalam platform e-dagang

PETALING JAYA, 31 MEI 2023 – PUC Berhad (“PUC” atau “Kumpulan”), penyedia perkhidmatan kesetiaan inovatif kepada penebusan, e-dagang, pemasaran digital dan penyelesaian pembayaran digital, hari ini mengumumkan bahawa Kumpulan mencatatkan hasil sebanyak RM1.45 juta bagi suku pertama berakhir 31 Mac 2023 (“S1 2023”) berbanding hasil sebanyak RM5.45 juta pada S1 2022.

Kumpulan mencatatkan kerugian sebelum cukai (“LBT”) sebanyak RM6.83 juta pada S1 2023 berbanding LBT sebanyak RM7.85 juta pada S1 2022. Berdasarkan segmen, perniagaan Omnichannel PUC mencatatkan hasil RM1.05 juta dan keuntungan sebelum ini. cukai (“PBT”) sebanyak RM0.82 juta berbanding pada S1 2023 berbanding RM4.97 juta dan PBT sebanyak RM0.52 juta pada S1 2022.

Perniagaan Presto, yang terdiri daripada ekosistem digital yang merangkumi e-dagang, pembayaran serta penebusan dan pengumpulan mata kesetiaan, mencatatkan hasil RM0.40 juta dan LBT sebanyak RM4.64 juta pada S1 2023 berbanding pendapatan RM0.48 juta. dan LBT sebanyak RM5.11 juta pada suku yang sama tahun kewangan sebelumnya.

Encik Cheong Chia Chou, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif PUC

Encik Cheong Chia Chou, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif PUC berkata, “Syarikat akan terus menumpukan usaha pada perniagaan Presto kerana kami menyasarkan untuk menjadi pemain penting dalam segmen penebusan kesetiaan ekosistem pembayaran digital. Kami terus menjalin perkongsian dengan jenama dan institusi kewangan untuk menawarkan ahli kami dan ahli rakan kongsi kami pelbagai produk dan perkhidmatan di mana mereka boleh menebus mata mereka dengannya.”

“Selaras dengan pertumbuhan rangkaian melalui perkongsian termasuk BonusLink, Rise Advisory dan AirAsia, pasaran e-dagang kami juga akan terus berkembang apabila kami mencari produk dan perkhidmatan di peringkat serantau dan tempatan yang selaras dengan apa yang pelanggan kami inginkan semasa berada di pada masa yang sama, berusaha untuk mencapai keuntungan yang boleh mengekalkan perniagaan.”

Presto, syarikat aplikasi e-dagang Penebusan E-dagang Kesetiaan PUC dan penyedia penyelesaian baru-baru ini menandatangani kerjasama kesetiaan dengan VSing untuk memberikan ahli VSing lebih nilai kepada mata kesetiaan mereka.


Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment