Update

MGRC Healthcare dan YKM Bergabung Tenaga untuk Mempertingkatkan Kesedaran Kanser dan Mempromosikan Penyelesaian Imunoterapi

MHAB1990
Publish date: Thu, 07 Sep 2023, 10:45 PM

MGRC Healthcare dan YKM Bergabung Tenaga untuk Mempertingkatkan Kesedaran Kanser dan Mempromosikan Penyelesaian Imunoterapi

Perkongsian Ini Menunjukkan Betapa Pentingnya dalam Pendidikan Kanser dan Kemajuan Genomik, Bertepatan dengan Bulan Kesedaran Kanser Darah


PETALING JAYA (06 SEPTEMBER 2023) – Ketika Bulan Kesedaran Kanser Darah bermula pada bulan September ini, Malaysian Genomics Resource Centre Berhad (“MGRC” atau “Kumpulan”), pakar genomik dan biofarmaseutikal terkemuka, dengan sukacitanya mengumumkan Perjanjian Kerjasama Strategik yang penting antara anak syarikat milik penuhnya, MGRC Healthcare Sdn. Bhd. Ltd. ("MGRCH"), dan Yayasan Kanser Malaysia ("YKM").

Perkongsian itu bertujuan untuk meningkatkan kesedaran kanser dan pengesanan awal dengan menggabungkan program pendidikan berpaksikan komuniti YKM dengan perkhidmatan genomik dan imunoterapi termaju MGRCH, termasuk sel CAR-T termaju dan sel pembunuh semulajadi (NK). (pautan untuk maklumat lanjut)

YKM, sebuah yayasan terkenal yang menumpukan kepada kesedaran kanser dan sokongan pesakit, menyasarkan untuk memberi perkhidmatan kepada 10,000 pesakit kanser dalam tempoh lima tahun akan datang dan mempunyai rancangan bercita-cita tinggi untuk menubuhkan sebuah hospital khusus. Inisiatif pelbagai serampang mereka terdiri daripada pendidikan kepada sokongan emosi dan kewangan untuk pesakit kanser, mengukuhkan komitmen mereka untuk memupuk komuniti yang mementingkan kesihatan di Malaysia.

Dalam usaha gabungan ini, organisasi bersedia untuk melancarkan satu siri kempen kesedaran awam yang komprehensif melalui saluran fizikal dan digital. MGRCH membawa kepakaran genomik perubatannya kepada perkongsian, menyediakan input pakar dan perkhidmatan khusus pada acara ini. YKM akan melengkapkan ini dengan mendapatkan permit yang diperlukan dan meningkatkan promosi acara, dengan itu memastikan kerjasama yang sinergi dan berkesan.

Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics, Azri Azerai

Azri Azerai, Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics, berkata, "Semasa kami menandakan Bulan Kesedaran Kanser Darah, kerjasama kami dengan Yayasan Kanser Malaysia tidak mungkin menjadi program jangkauan komuniti pada masa yang lebih tepat. Memandangkan kami mempunyai satu-satunya makmal Bertauliah BSL 2 GML milik persendirian untuk kultur sel, kami akan mencipta satu kuasa yang kuat menentang kanser dengan menyepadukan sel CAR-T dan terapi sel pembunuh semulajadi (NK) MGRC ke dalam program jangkauan komuniti YKM yang mantap. Pelabur harus sedar bahawa ini perikatan adalah lebih daripada sekadar sinergi; ia meluaskan jangkauan pasaran kami dengan ketara sambil mempamerkan komitmen kami untuk memajukan penyelesaian imunoterapi dalam bidang genomik."

L-R: Dari YKM: Dr. Mohd Suhaimi Bin Yaakof, Lembaga Perubatan, dan Sufyan Abu Bakar, Pengarah; dari MGRCH: Azri Azerai, Pengarah dan Dr. Eunice Pui Wan Wen, Ketua Hal Ehwal Perubatan


Dr. Mohd Suhaimi Bin Yaakof, Lembaga Perubatan YKM menyatakan, "Perkongsian dengan MGRC Healthcare ini mewakili langkah penting dalam meningkatkan kesedaran orang ramai mengenai kanser. Bersama-sama, kami memaksimumkan impak kolektif kami melalui genomik terkini MGRC dan penglibatan masyarakat akar umbi kami."

Kerjasama ini meningkatkan kedudukan MGRC dalam bidang perubatan genomik dan ketepatan yang berkembang pesat. Ia membuka pintu kepada pangkalan pengguna dan pelabur yang lebih besar yang berminat dalam impak sosial dan keuntungan jangka panjang. Inisiatif ini diselaraskan secara sinergi dengan visi meluas MGRC dan memberi tumpuan kepada inovasi.

Sehingga 5 September 2023, harga saham MGRC berada pada RM0.52 sen, dengan modal pasaran RM71.35 juta.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment