Update

Malaysian Genomics Rekod Pertumbuhan Progresif Dalam Biofarmaseutikal Dan Terapi Sel

MHAB1990
Publish date: Tue, 28 Nov 2023, 03:23 PM

Malaysian Genomics Rekod Pertumbuhan Progresif Dalam Biofarmaseutikal Dan Terapi Sel

Fokus Strategik pada Terapi Sel dan Pemeriksaan Genetik Meningkatkan Kedudukan Pasaran Kumpulan

PETALING JAYA, 28 NOVEMBER 2023Malaysian Genomics Resource Centre Berhad (“MGRC” atau “Kumpulan”), pakar genomik dan biofarmaseutikal terkemuka, melaporkan peningkatan hasil suku ke suku (“QoQ”), ​​menggariskan pertumbuhan Kumpulan fokus pada terapi sel. Bagi suku berakhir 30 September 2023, Kumpulan mencapai hasil sebanyak RM2.27 juta, peningkatan sedikit daripada RM2.23 juta suku sebelumnya, terutamanya disebabkan oleh pengukuhan perkhidmatan terapi sel.

Dalam perbandingan tahun ke tahun (“YoY”), Kumpulan mencatatkan pengurangan hasil daripada RM3.81 juta pada tahun sebelumnya kepada RM2.27 juta. Penurunan ini sebahagiannya disebabkan oleh peralihan dalam fokus jualan daripada imunoterapi kepada terapi sel, yang kini membentuk kira-kira 78% daripada jumlah hasil. Walaupun peralihan ini, Kumpulan terus meningkatkan tawaran terapi sel, dan terus mengembangkan perkhidmatan imunoterapi. Kumpulan juga sedang giat mengusahakan pertumbuhan organik perniagaan saringan genetik dan berkembang ke pasaran baharu, termasuk sektor barangan pengguna yang bergerak pantas (“FMCG”).

Bagi suku semasa, Malaysian Genomics merekodkan kerugian sebelum cukai (“LBT”) sebanyak RM1.49 juta, berbanding keuntungan sebelum cukai (“PBT”) sebanyak RM0.85 juta pada suku yang sama tahun sebelumnya. Walau bagaimanapun, adalah wajar diambil perhatian bahawa LBT telah mengecil dengan ketara daripada RM9.98 juta pada suku sebelumnya, menunjukkan peningkatan positif dalam prestasi kewangan Kumpulan.

Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics Azri Azerai

Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics Azri Azerai berkata, “Tumpuan strategik kami pada terapi sel, pemeriksaan genetik dan ujian klinikal adalah asas untuk pertumbuhan dan kemampanan masa depan kami. Kami optimis bahawa usaha kami dalam bidang ini akan terus membuahkan hasil yang positif dan mengukuhkan kedudukan kami dalam pasaran.”

Beliau menambah, “Malah, prospek untuk Malaysian Genomic kekal teguh. Kumpulan berada pada kedudukan yang baik sebagai penyedia utama penyaringan genetik, analisis genom dan produk dan perkhidmatan biofarmaseutikal di Asia Tenggara. Dengan menggunakan kemudahan canggih kami, termasuk makmal penjujukan pemprosesan tinggi, kemudahan susunan mikro dan makmal pemprosesan sel BSL-2 tercanggih yang diluluskan oleh Kementerian Kesihatan (“KKM”), kami berdedikasi untuk menyampaikan ketepatan dan diperibadikan. penyelesaian penjagaan kesihatan.”

Selaras dengan strategi pertumbuhan Kumpulan, Malaysian Genomics sedang mencari dan terlibat secara aktif dengan rakan kongsi strategik di seluruh Asia Tenggara, rantau Afrika Utara Timur Tengah dan Amerika Syarikat untuk mengembangkan rangkaian pengedaran Kumpulan. Untuk makluman, Malaysian Genomics juga memanfaatkan kepakaran Kumpulan untuk membangunkan rangkaian produk untuk pasaran FMCG, termasuk ramuan baru dan produk siap untuk kosmetik, penyembuhan luka, dan program peningkatan kecergasan berasaskan genetik.

Kembali ke pasaran Malaysia, Malaysian Genomics mengekalkan kerjasama rapat dengan hospital swasta dan Kementerian Kesihatan, meningkatkan akses Kumpulan kepada imunoterapi lanjutan. Dengan usaha bersepadu ini, Malaysian Genomics bersedia untuk meningkatkan kehadiran pasaran dan menyampaikan penyelesaian penjagaan kesihatan termaju.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment