Update

DC HEALTHCARE LANTIK DR. ROHAIZAT PENASIHAT PERUBATAN BARU

MHAB1990
Publish date: Tue, 06 Feb 2024, 09:14 PM

DC HEALTHCARE LANTIK DR. ROHAIZAT PENASIHAT PERUBATAN BARU

KUALA LUMPUR, 6 FEBRUARI 2024 – DC Healthcare Holdings Berhad ("DC Healthcare" atau "Kumpulan"), penyedia perkhidmatan perubatan estetik yang mengkhusus dalam penyediaan prosedur tidak invasif dan invasif minimum (“Bab 1”), berbangga untuk mengumumkan pelantikan Datuk Dr. Hj. Rohaizat Yon sebagai Penasihat Perubatan Kumpulan. Pelantikan strategik ini ditetapkan untuk mengukuhkan kepimpinan DC Healthcare dalam sektor penjagaan kesihatan dengan memanfaatkan pengalaman dan kepakaran luas Datuk Dr. Rohaizat dalam kesihatan awam.

Datuk Dr. Rohaizat, yang dihormati sebagai 'Panglima Covid KKM' atau "Jeneral Perang COVID-19 KKM" kerana peranan kritikalnya semasa pandemik, yang membawa banyak ilmu daripada kerjayanya yang terbilang. Jawatan beliau sebagai Majlis Perubatan Malaysia (“MMC”) (2019-2020 dan 2022-2025) dan perkhidmatan penting beliau sebagai Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan di Kementerian Kesihatan (“KKM”), Malaysia, menandakan beliau sebagai seorang yang cemerlang dalam bidang. Peranan Datuk Dr. Rohaizat dengan DC Healthcare akan merangkumi nasihat tentang penjagaan kesihatan dan dasar klinikal, membimbing kepimpinan organisasi, dan memberikan pandangan tentang amalan terbaik dalam industri penjagaan kesihatan.


Pengarah Urusan DC Healthcare, Dr. Chong Tze Sheng


Dr. Chong Tze Sheng, Pengarah Urusan DC Healthcare, menyatakan keghairahannya mengenai pelantikan Datuk Dr. Rohaizat dengan menyatakan, "Kemasukan Datuk Dr. Rohaizat dalam pasukan kami adalah satu peristiwa penting untuk DC Healthcare. Pengalaman dan kepimpinan beliau yang tiada tandingan dalam kesihatan awam akan memainkan peranan penting dalam memacu dasar dan amalan klinikal kami ke arah standard kecemerlangan yang lebih tinggi. Kami bersedia untuk fasa pertumbuhan dan inovasi yang menarik, dengan bimbingan Datuk Dr. Rohaizat menerangi laluan kami."


Prof. Datuk Dr. Rohaizat Bin Hj. Yon


Datuk Dr Rohaizat Bin Hj. Yon berkongsi visinya apabila menyertai DC Healthcare, "Saya berbesar hati untuk menyertai DC Healthcare, pasukan perintis dalam perubatan estetik. Matlamat saya adalah untuk memanfaatkan kepakaran kesihatan awam saya untuk meningkatkan protokol penjagaan kesihatan dan memacu inovasi dalam Kumpulan. Bersama-sama, kami bersedia untuk mentakrifkan semula kecemerlangan dalam penjagaan kesihatan estetik, memastikan standard kualiti tertinggi, penjagaan pesakit dan keselamatan selaras dengan garis panduan atau keperluan MMC dan KKM."

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment