Update

MGRC Therapeutics dan Twistcode Technologies Bekerjasama untuk Membangunkan Platform Bioinformatik Termaju

MHAB1990
Publish date: Mon, 06 May 2024, 07:00 PM

MGRC Therapeutics dan Twistcode Technologies Bekerjasama untuk Membangunkan Platform Bioinformatik Termaju


PETALING JAYA, 6 MEI 2024 Malaysian Genomics Resource Centre Berhad (“MGRC” atau “Kumpulan”), pakar genomik dan biofarmaseutikal terkemuka, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuh mereka MGRC Therapeutics Sdn Bhd (“MGRCT”) telah menandatangani Memorandum Persefahaman (“MoU”) dengan Twistcode Technologies Sdn Bhd (“Twistcode Technologies”). Kerjasama ini akan memberi tumpuan kepada Terminal Perkhidmatan Dipercepatkan Bioinformatik (B.E.A.S.T), sebuah platform termaju yang direka untuk merevolusikan perkhidmatan bioinformatik di seluruh Malaysia dan Timur Tengah.

Di bawah terma MoU itu, MGRCT dan Twistcode Technologies akan meneroka peluang kerjasama dalam penyelidikan, pembangunan dan pengkomersilan. Perkongsian itu bersedia untuk membangunkan alat bioinformatik termaju dan menyepadukan kecerdasan buatan untuk mempercepatkan proses bioinformatik, akhirnya memupuk penyelesaian sehenti untuk perkhidmatan bioinformatik.


Azri Azerai, Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics


Azri Azerai, Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics menyatakan semangatnya terhadap kerjasama itu dengan berkata, "Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan Twistcode Technologies untuk memanfaatkan kepakaran mereka dalam superkomputer dan AI. Kerjasama ini ditetapkan untuk meningkatkan keupayaan kami dalam genomik dan biofarmaseutikal dengan ketara. Kami bersama-sama menyasar untuk menetapkan penanda aras baharu dalam bioinformatik, menyumbang kepada kemajuan dalam penjagaan kesihatan dan perubatan ketepatan."

Nurazam Malim, Ketua Pegawai Eksekutif Twistcode Technologies berkata, "MoU dengan MGRCT ini menandakan satu peristiwa penting dalam perjalanan kami untuk memanfaatkan kuasa AI dalam penjagaan kesihatan. Platform B.E.A.S.T mewakili satu langkah besar ke hadapan dalam komitmen kami terhadap inovasi dan kecemerlangan. Kami yakin bahawa kerjasama ini bukan sahaja akan meningkatkan keupayaan teknologi kami tetapi juga mewujudkan nilai yang besar untuk komuniti bioinformatik."

Kerjasama strategik ini menyerlahkan komitmen MGRC untuk menerajui inovasi dan mengubah hasil penjagaan kesihatan melalui bioteknologi termaju. Dengan menggabungkan keupayaan pengeluaran penjagaan kesihatan MGRC dengan kepakaran pengiraan Twistcode Technologies, perkongsian ini ditetapkan untuk memajukan capaian dan keberkesanan perkhidmatan bioinformatik dengan ketara.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment