Update

TEX CYCLE UMUM PERPINDAHAN KE PASARAN UTAMA BURSA MALAYSIA

MHAB1990
Publish date: Sat, 06 Jul 2024, 12:45 AM

TEX CYCLE UMUM PERPINDAHAN KE PASARAN UTAMA BURSA MALAYSIA

Pencapaian Strategik Dijangka Meningkatkan Keyakinan Pelabur dan Kehadiran Pasaran

KUALA LUMPUR, 5 JULAI 2024 Tex Cycle Technology (M) Berhad (M) Berhad (“Tex Cycle” atau “Kumpulan”), penyedia penyelesaian pengurusan sisa dan kitar semula yang terkemuka, dengan sukacitanya mengumumkan cadangan pemindahannya daripada Pasaran ACE ke Pasaran Utama of Bursa Malaysia Securities Berhad (“Bursa Malaysia”). Langkah ini menandakan satu peristiwa penting dalam trajektori pertumbuhan Kumpulan, mencerminkan prestasi kewangan yang teguh dan komitmen terhadap kecemerlangan operasi.


Encik Gary Dass A/L Anthony Francis, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Tex Cycle


Cadangan peralihan ini didorong oleh pencapaian kewangan Tex Cycle yang konsisten, memenuhi keperluan keuntungan ketat yang ditetapkan oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia untuk langkah sedemikian. Dengan keuntungan agregat selepas cukai melebihi RM20.0 juta dalam tempoh tiga hingga lima tahun kewangan lalu dan RM7.93 juta dalam tahun fiskal terkini, Tex Cycle telah menunjukkan kesihatan kewangan yang kukuh dan prospek pertumbuhan yang menjanjikan.

Peningkatan strategik kepada Pasaran Utama ini dijangka dapat meningkatkan prestij Kumpulan dan meningkatkan kebolehpasaran sahamnya, dan menarik pangkalan pelabur yang lebih luas, termasuk lebih ramai pelabur institusi. Ia juga bertujuan untuk memberikan keyakinan yang lebih besar kepada pelanggan, pembekal, rakan kongsi perniagaan dan pemegang saham, mengukuhkan lagi kedudukan Tex Cycle sebagai peneraju dalam sektor pengurusan sisa dan kelestarian alam sekitar.

mengulas, "Kami amat berbangga dengan peralihan Tex Cycle yang akan datang ke Pasaran Utama Bursa Malaysia, yang menandakan satu peristiwa penting dalam perjalanan kami. Langkah ini bukan sahaja mencerminkan prestasi kewangan yang kukuh dan dedikasi kami terhadap amalan mampan tetapi juga meletakkan kami untuk meningkatkan nilai pemegang saham dan menarik pelaburan selanjutnya. Kami percaya langkah strategik ini akan memberikan kami platform yang lebih kukuh untuk memajukan komitmen kami terhadap penjagaan alam sekitar dan kecemerlangan operasi.

Pada pukul 5 petang 5 Julai 2024, harga saham Tex Cycle ditutup pada RM1.28, mewakili modal pasaran sebanyak RM327.9 juta.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment