Update

MINETECH RESOURCES TERIMA SURAT TAWARAN RM36.79 JUTA

MHAB1990
Publish date: Wed, 14 Aug 2024, 01:50 AM

MINETECH RESOURCES TERIMA SURAT TAWARAN RM36.79 JUTA

Syarikat Pamer Strategi Kontrak Proaktif dengan Menaik Taraf Sistem Kumbahan di Terengganu

KUALA LUMPUR, 13 OGOS 2024 Minetech Resources Berhad ("Minetech" atau "Syarikat"), dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuhnya, Coral Evergreen Sdn Bhd, (“Coral Evergreen”) telah berjaya memperoleh Surat Tawaran ("LOA") daripada Puncak Utara Sdn Bhd (“Puncak Utara”). Kontrak itu bernilai RM36.79 juta bagi projek menaik taraf sistem kumbahan dan kerja berkaitan di Perbandaran Ketengah Jaya, Bukit Besi dan Seri Bandi Fasa III yang terletak di Wilayah Ketengah, Terengganu Darul Iman.


Encik Abang Abdillah Izzarim, Pengerusi Eksekutif Minetech


Projek utama ini memerlukan penambahbaikan sistem kumbahan dan infrastruktur berkaitan di kawasan Ketengah Jaya, Bukit Besi dan Seri Bandi. Projek itu ditetapkan untuk bermula pada 29 Julai 2024, dengan dijangka siap pada 13 Jun 2027.

Encik Abang Abdillah Izzarim, Pengerusi Eksekutif Minetech, mengulas mengenai pencapaian itu: “Kami gembira kerana telah dianugerahkan kontrak ini oleh Puncak Utara. Dengan Ketengah sebagai agensi kerajaan yang disegani, projek ini bukan sahaja mengukuhkan portfolio kami tetapi juga meningkatkan kredibiliti kami dalam industri. Memandang ke hadapan, Minetech akan terus mendapatkan projek utama secara aktif dan mengembangkan jejak kami dalam sektor infrastruktur, termasuk kejuruteraan awam dan rawatan air. Kami juga tidak sabar untuk meneroka peluang masa depan di Sarawak, di mana kami menyasarkan untuk memacu pertumbuhan dan memberikan hasil yang positif.”

Minetech mengharapkan kerjasama yang berjaya dengan Puncak Utara, memacu projek ke arah penyiapan tepat pada masanya dan menetapkan penanda aras baharu dalam segmen infrastruktur.

Minetech telah secara aktif mengembangkan portfolio projeknya. Pada bulan Julai sahaja, Syarikat memperoleh dua kontrak penting berjumlah RM20.15 juta iaitu projek daripada MyVilla Development Sdn Bhd, anak syarikat Mah Sing Group Bhd, untuk menaik taraf dan pembinaan jalan luar dan sistem perparitan di Mukim Batu, Kuala Lumpur, dan kontrak untuk kerja-kerja jalan dan perparitan di Bandar Perindustrian Banting di Kuala Langat, Selangor. Ini mencerminkan dedikasi berterusan Minetech kepada pertumbuhan dan kecemerlangan dalam sektor infrastruktur.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment