Update

Magma Group Terima Kelulusan Pemegang Saham untuk Pelaksanaan Pengumpulan Dana Nota Boleh Tukar Boleh Tebus RM100.0 Juta

MHAB1990
Publish date: Tue, 10 Sep 2024, 11:36 PM

Magma Group Terima Kelulusan Pemegang Saham untuk Pelaksanaan Pengumpulan Dana Nota Boleh Tukar Boleh Tebus RM100.0 Juta

Syarikat Mendapat Sokongan Pemegang Saham untuk Mengukuhkan Kedudukan Kewangan dan Memacu Pertumbuhan Mampan

KUALA LUMPUR, 10 SEPTEMBER 2024 Magma Group Berhad  ("Magma" atau "Syarikat"), sebuah kumpulan pegangan pelaburan dan hospitaliti dinamik, hari ini mengumumkan bahawa para pemegang sahamnya telah memberikan kelulusan di dalam Mesyuarat Agung Luar Biasa ("EGM") untuk Cadangan terbitan Nota Boleh Tukar Boleh Tebus ("RCN") bagi tujuan mengumpul dana sehingga RM100 juta. Langkah strategik ini dijangka mengukuhkan kedudukan kewangan Magma dan menyokong objektif pertumbuhan jangka panjang Syarikat merentasi segmen perniagaan terasnya.

Dana yang diperoleh daripada terbitan RCN akan diperuntukkan bagi memperkukuh keperluan modal kerja Syarikat, memodenkan kemudahan hotel melalui pengubahsuaian dan naik taraf, mengembangkan usaha niaga dan membayar balik kemudahan pembiayaan sedia ada. Keupayaan ini membentuk bahagian penting dalam strategi Magma yang lebih luas untuk meningkatkan keupayaan operasinya sambil memacu pertumbuhan yang mampan dalam segmen hospitaliti teras dan pengurusan hotelnya.


Dato' Sri Thomas Liang Chee Fong, Group Managing Director of Magma Group Berhad​


Dato' Sri Thomas Liang Chee Fong, Pengarah Urusan Kumpulan Magma  Berhad mengulas, "Kami berterima kasih atas sokongan padu daripada para pemegang saham kami, yang menunjukkan keyakinan mereka terhadap visi jangka panjang Syarikat. Kelulusan pelaksanaan penjanaan dana RCN memberikan kami sumber kewangan yang diperlukan untuk mengukuhkan kunci kira-kira kami, meningkatkan tawaran hotel kami, dan memanfaatkan peluang pertumbuhan dalam pasaran pelancongan yang semakin pulih Kami kekal komited untuk menyampaikan nilai kepada pemegang saham kami dan meletakkan Magma untuk pertumbuhan yang mampan."

Terbitan RCN menyerlahkan usaha Syarikat untuk mengoptimumkan struktur modalnya. Magma yakin usaha ini akan membolehkannya meningkatkan daya saingnya dalam industri hospitaliti, terutamanya apabila Syarikat terus memanfaatkan permintaan pasaran yang kukuh untuk perjalanan dan pelancongan. Di samping itu, Magma merancang untuk menyalurkan sebahagian daripada hasil ke arah pemodenan hotel seperti Hotel Impiana Ipoh, dan lain-lain dalam portfolionya, untuk meningkatkan lagi pengalaman tetamu dan meningkatkan kecekapan operasi.

EGM juga menyaksikan para pemegang saham mengesahkan semula sokongan mereka terhadap trajektori pertumbuhan Magma, disokong oleh tumpuan Syarikat untuk mengembangkan operasi hotelnya dan meningkatkan kadar penghunian dan Kadar Bilik Purata ("ARR"). Dengan peningkatan yang dijangkakan dalam ketibaan pelancong dan peningkatan keyakinan pengguna, Magma berada pada kedudukan yang baik untuk memanfaatkan arah aliran pasaran yang menggalakkan ini.

Magma kekal fokus untuk mencapai objektif strategiknya dan memacu nilai pemegang saham jangka panjang melalui gabungan pengurusan kewangan yang teguh, tawaran inovatif dan inisiatif pertumbuhan yang disasarkan. Kepimpinan Syarikat yakin bahawa kejayaan menyiapkan terbitan RCN akan membolehkannya menavigasi landskap ekonomi yang berkembang sambil menyampaikan nilai yang dipertingkatkan kepada pemegang kepentingannya.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment