Update

Globetronics Umum Perletakan Jawatan Juruaudit, Tiada Kesan Terhadap Operasi Kumpulan

MHAB1990
Publish date: Wed, 11 Sep 2024, 09:53 AM

Globetronics Umum Perletakan Jawatan Juruaudit, Tiada Kesan Terhadap Operasi Kumpulan

Globetronics Mengesahkan Kesinambungan Operasi yang Lancar Di Tengah-tengah Perubahan Juruaudit



PULAU PINANG, 10 SEPTEMBER 2024Globetronics Technology Bhd  ("GTB" atau "Kumpulan"), pemain yang mantap dalam Perhimpunan dan Ujian Semikonduktor Penyumberan Luar (“OSAT”) dan industri semikonduktor telah menerima notis bertulis bertarikh 4 September 2024 daripada Messrs. KPMG PLT, menyatakan peletakan jawatan secara sukarela sebagai Juruaudit Syarikat. Menurut Seksyen 281(2) Akta Syarikat, 2016, peletakan jawatan KPMG PLT akan berkuat kuasa 21 hari selepas notis, iaitu, pada 25 September 2024. Perubahan ini selaras dengan hala tuju strategik baharu Kumpulan, yang dipengaruhi oleh pemegang saham dan pengurusan yang baharu

Pengurusan GTB mengulas, "Kami mengucapkan terima kasih kepada KPMG atas perkhidmatan mereka yang lama dan berharap dapat mengekalkan hubungan positif semasa kami beralih. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa laporan kewangan setakat ini belum diaudit oleh KPMG untuk tahun ini, memastikan tiada kesan ke atas integriti kewangan kami daripada peralihan ini Kami sedang giat meningkatkan proses pengauditan kami untuk memenuhi piawaian ketepatan dan ketelusan tertinggi Selepas itu, kami telah menyenarai pendekkan UHY Malaysia sebagai juruaudit baharu kami, sementara menunggu dokumentasi rasmi pelantikam untuk diformalkan dan memastikan konsistensi dengan objektif strategik kami."

Lembaga Pengarah (“Lembaga”) Globetronics Technology Bhd ingin menekankan bahawa peralihan ini tidak akan memberi kesan kepada operasi GTB. Kumpulan kekal fokus pada aktiviti perniagaannya dan akan terus memenuhi semua obligasi kawal selia dalam tempoh ini. Lembaga Pengarah yakin bahawa perubahan dalam juruaudit ini akan memastikan kesinambungan yang lancar dalam proses pelaporan kewangan.

GTB kekal komited untuk mengekalkan tadbir urus korporat yang kukuh dan ketelusan untuk manfaat semua pihak berkepentingan.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment