Update

SDCG TERIMA DUA SURAT ANUGERAH BERNILAI RM8.13 JUTA

MHAB1990
Publish date: Wed, 18 Sep 2024, 08:08 PM

SDCG TERIMA DUA SURAT ANUGERAH BERNILAI RM8.13 JUTA

Kontrak Termasuk Sistem Automasi Bangunan dan Perkhidmatan Voltan Lebih Rendah & Teknologi Maklumat dan Komunikasi untuk Projek Hospital

KUALA LUMPUR, 18 SEPTEMBER 2024 Solar District Cooling Group Berhad ("SDCG") telah menerima dua surat anugerah daripada Mitrajaya Construction Sdn Bhd untuk kerja-kerja sub-kontrak untuk satu blok hospital 11 tingkat untuk Avisena Healthcare Sdn Bhd di Seksyen 14, Shah Alam, bernilai RM8.13 juta (termasuk cukai Jualan dan Perkhidmatan).


Solar District Cooling Group Berhad


SDCG dan anak syarikatnya (“Kumpulan”) terlibat terutamanya dalam penyediaan dan penyelenggaraan BMS, sistem haba suria dan perkhidmatan penjimatan tenaga. Kumpulan mempunyai rekod prestasi cemerlang dalam meningkatkan kecekapan tenaga merentas sektor penjagaan kesihatan, hospitaliti dan perindustrian selain terlibat dalam menyediakan perkhidmatan prestasi tenaga kepada syarikat konsesi yang menyediakan perkhidmatan sokongan hospital untuk hospital awam. Syarikat konsesi melibatkan Kumpulan SDCG sebagai subkontraktor untuk menjalankan kerja kecekapan tenaga yang berkaitan dengan pemasangan sistem air panas terma solar hibrid, yang kadangkala turut termasuk pemasangan semula lampu pendarfluor lampu LED.

Kerja-kerja sub-kontrak daripada dua surat anugerah ini meliputi pembekalan, penghantaran, pemasangan, pengujian, pentauliahan dan penyelenggaraan Sistem Automasi Bangunan (“BAS”) dan pembekalan, penghantaran, pemasangan, pengujian, pentauliahan dan penyelenggaraan Voltan Lebih Rendah (“ ELV”) dan perkhidmatan Teknologi Komunikasi Maklumat (“ICT”) (secara kolektif dikenali sebagai Kerja Sub-Kontrak”).

Kerja-kerja sub-kontrak daripada dua surat anugerah ini meliputi pembekalan, penghantaran, pemasangan, pengujian, pentauliahan dan penyelenggaraan Sistem Automasi Bangunan (“BAS”) dan pembekalan, penghantaran, pemasangan, pengujian, pentauliahan dan penyelenggaraan Voltan Lebih Rendah (“ ELV”) dan perkhidmatan Teknologi Komunikasi Maklumat (“ICT”) (secara kolektif dikenali sebagai Kerja Sub-Kontrak”). Kerja-kerja Sub-Kontrak dijangka siap menjelang Mei 2027.

Bersama-sama, kontrak ini menekankan kekuatan SDCG dalam menyampaikan penyepaduan sistem kemudahan bangunan untuk menyediakan automasi, penyelesaian perkhidmatan penjimatan tenaga, terutamanya dalam sektor penjagaan kesihatan, di mana kecekapan dan kebolehpercayaan adalah yang paling utama.

Pengarah Urusan SDCG, Encik Edison Kong mengulas, "Kami berbesar hati untuk dianugerahkan projek-projek ini, yang mencerminkan komitmen kami untuk menyediakan penyelesaian yang memenuhi keperluan pelanggan kami, khususnya dalam sektor penjagaan kesihatan. Kami menghargai kepercayaan yang diberikan oleh Mitrajaya Construction Sdn Bhd, yang telah terbina selama 13 tahun. Kami komited untuk meneruskan perkongsian ini dengan menyampaikan perkhidmatan BAS dan ELV & ICT yang berkualiti tinggi untuk projek penting ini perkhidmatan termasuk sistem terma suria dan penyelesaian perkhidmatan penjimatan tenaga merentas industri seperti penjagaan kesihatan, hospitaliti dan perindustrian.”

Beliau juga menambah, “Hasil daripada Tawaran Awam Permulaan (“IPO” kami yang akan datang), dijangka mengumpul RM45.09 juta, akan digunakan untuk mengembangkan ibu pejabat kami, menyokong projek baharu, membeli bahan, dan melabur dalam peralatan dan perkhidmatan ICT, membolehkan kami meningkatkan lagi keupayaan kami dan terus menyampaikan penyelesaian yang mampan.”

SDCG baru-baru ini mengumumkan IPOnya untuk orang ramai Malaysia telah terlebih langgan sebanyak 144.08 kali, sempena penyenaraian mereka di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad pada 19 September 2024.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment