Be the first to like this.

7 comment(s). Last comment by Lowchinsin 2013-04-18 15:30

Posted by Jonathan Keung > 2013-04-18 11:30 | Report Abuse

what about a hung parliament? no 2/3 majority but maintain status quo.

Ooi Teik Bee

11,312 posts

Posted by Ooi Teik Bee > 2013-04-18 11:34 | Report Abuse

In May 2009, the Thai Composite Index (SET) was at 500 points. The SET climbed steadily even as one MILLION pro-Thaksin red shirts went on the streets to confront a million yellow shirts in several months of stand-off that causes a shutdown of the airport and the govt, triggering a re-election and a victory for the opposition, leading to the ascendancy of Thailand's first women Prime Minister Yingluck. While all this drama is unfolding, the SET climbed steadily all the way up to an all-time high of 1,500 points today .. a 200% appreciation over 4 years. This revolution has turned out to be a GREAT investment by the people of Thailand.

Change of government in Manila and Indonesia, the indexes continue to hit new high.

Do not tell me change of government in Malaysia, KLCI will drop ? Why it is only exceptional in Malaysia ? The tactic is to frighten Malaysians without any correct fact. It is not true that KLCI will drop if there is a change of government.

Please vote wisely.

Thank you.

max8

681 posts

Posted by max8 > 2013-04-18 11:44 | Report Abuse

Once The very ILL cause, i.e.The BN Corrupted Regime is CHANGED, Malaysia, in her all realms and elements, would be REBORN n PROGRESSED.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-18 15:15 | Report Abuse

Najib tanya, buat apa UBAH?

10:36 PM Barisan Nasional, Najib Razak

Tepat sekali pertanyaan Datuk Najib, BUAT APA UBAH?
Ubah kerajaan sedia ada walhal sekarang ini sudah cukup baik.

"Ada pihak tertarik dengan perkataan 'ubah'.
Seolah-olah yang penting itu ialah untuk mengubah daripada apa yang mereka ada pada hari ini. Tetapi sebaliknya yang penting ialah bukan mengubah yang sedia ada, tetapi keberhasilannya.

"Itu yang patut kita tanya pada diri kita. Samada perlu kita mengubah kerajaan yang ada hari ini untuk mendapatkan keberhasilan yang diharapkan ataupun kita kekalkan kerajaan yang ada pada hari ini kerana kerajaan hari ini telahpun membuktikan keberhasilan yang mampu diperjuangkan oleh kerajaan sedia ada," katanya ketika berucap merasmikan Terminal Bersepadu Selatan (TBS) di Bandar Tasik Selatan (BTS) di sini hari ini.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-18 15:22 | Report Abuse

PRU13 - BUKTI Pakatan Pembangkang RAKUS !

Pertindihan pencalonan wakil Pakatan Pembangkang yang menyaksikan pertembungan kerusi sesama sendiri di dalam satu kawasan merupakan bukti jelas kerakusan parti-parti pembangkang untuk berkuasa di mana secara tidak langsung memperlihatkan kerjasama DAP, Pas dan PKR hanyalah satu sandiwara untuk mengelabui mata rakyat.

Menurut Ketua Penerangan UMNO Selangor, Shukur Idrus, ketidaksefahaman mereka semakin terserlah dan kepincangan rebut kawasan terus meruncing apabila pembahagian kerusi untuk PRU ini dilihat begitu caca marba dan tidak tersusun sama sekali.

“Sebagai contoh di Negeri Sembilan, Pakatan masih tidak dapat mengumumkan calon-calon mereka di negeri itu. Saya yakin ini adalah kerana, wujudnya ketidaksefahaman antara parti-parti sehingga pengumuman calon terpaksa ditangguhkan.

“Begitu juga di Selangor di mana saya mendapat maklumat, parti pembangkang akan meletakkan dua wakil calon dari dua parti yang berbeza untuk bertanding di kawasan Kota Damansara misalnya. Begitu juga Kuang, saya difahamkan terdapat calon bebas serpihan ahli PKR yang akan menentang calon dari PKR sendiri,” ujarnya kepada UMNO-Online di sini hari ini

Justeru itu, beliau mengingatkan rakyat agar lebih berhati-hati dan jangan tertipu dengan lakonan calon-calon wakil dari Pakatan Pembangkang dari parti yang berbeza tetapi tetap bekeras mahu bertanding di kawasan yang sama.

Ranger

558 posts

Posted by Ranger > 2013-04-18 15:29 | Report Abuse

PRU13 - PSM Berang sama PKR

10:58 AM Pakatan Penipu, PRU13

Jangan terperanjat...
Parti pembangkang sememangnya masih berebut dalam segala hal.
PAS berebut dengan DAP, DAP berebut dengan PKR, PKR bergaduh dengan PSM...
Mereka dalam pembangkang ni masih dengan agenda masing-masing, nama saja 'pakatan' tetapi tidak sepakat pun.

Menjelang PRU13, bertambah menjadi-jadilah perangai mereka,
Semakin ketara ketegangan dalam parti pembangkang ini.
Kini, mereka tidak lagi berselindung kerana tanpa disengajakan, mereka telah mendedahkan identiti mereka yang sebenar.

Jelas, pakatan yang tidak sepakat ini kian rapuh...

Terkini :
PKR dan sekutu dekatnya Parti Sosialis Malaysia (PSM) masih gagal mencapai kata sepakat berhubung penggunaan lambang dalam pilihan raya umum 5 Mei nanti.

Kegagalan ini menyebabkan dua parti itu bakal bertembung tiga penjuru dengan BN di tiga kerusi – parlimen Sungai Siput, Perak dan DUN Kota Damansara dan Semenyih, Selangor.

Calon-calon PSM di kerusi tersebut berjumpa dengan Anwar Ibrahim petang semalam selama sejam di Petaling Jaya.

Tetapi kedua-dua pihak masih dengan pendirian masing-masing.

Penyandang Sungai Siput Dr D Jeyakumar, setiausaha agung PSM S Arutchelvan (calon Semenyih) dan pengerusinya Mohd Nasir Hashim (penyandang Kota Damansara) bertegas mahu menggunakan logo genggaman tangan kiri parti itu.

Ketiga-tiganya bertanding atas tiket PKR di kerusi tersebut pada 2008 sebelum kerajaan meluluskan pendaftaran PSM selepas pilihan raya umum lalu.

Posted by Lowchinsin > 2013-04-18 15:30 | Report Abuse

Ubah pasti akan mendatangkan lebih banyak kebaikan daripada keburukan.Tranfonmasi juga merupakan salah satu jenis perubahan.Bukankah transformasi telah menampakkan perubahan dan kebaikan.Maka ubah pasti menguntungkan rakyat jelata.Apakah keburukan2 yang dihadapi rakyat jelata pada masa ini? Jawapannya : ketidakadilan,ketidaktransperansian,kemiskinan,kenaikan kos sara hidup,kronik,pembaziran..........Ubah pasti padat mengurangkan masalah2 yang dihadapi rakyat jelata.

Post a Comment
Market Buzz