Update

Synergy House Ke Pasaran AS Dengan Anak Syarikat Baharu

MHAB1990
Publish date: Tue, 20 Jun 2023, 10:08 PM

Synergy House Ke Pasaran AS Dengan Anak Syarikat Baharu

Syarikat itu mengukuhkan jangkauan pasarannya dalam kedudukannya di luar negara


SHAH ALAM, 20 Jun 2023 - Synergy House Berhad ("Synergy House" atau "Kumpulan"), penjual e-dagang rentas sempadan dan pengeksport perabot yang pakar dalam perabot rumah siap dipasang ("RTA") mampu milik hari ini mengumumkan anak syarikat milik penuhnya Synergy House Furniture Sdn. Bhd (SHF) menyempurnakan langganan 1,000 saham biasa pada harga USD 1.00 setiap satu mewakili 100% daripada modal saham berbayar dalam Synergy House Furniture Inc (“Synergy-US”) untuk jumlah balasan tunai sebanyak USD1,000.

Dengan selesainya langganan, Synergy-US kini merupakan anak syarikat milik penuh Synergy House melalui SHF.

Pengarah Eksekutif Synergy House, En. Tan Eu Tah


Pengarah Eksekutif Synergy House, En. Tan Eu Tah berkata ““Kami benar-benar teruja dengan kejayaan langganan saham Synergy US, kerana ini akan memainkan peranan penting dalam pengembangan berterusan syarikat dan menunggangi gelombang pasaran perabot e-dagang global yang semakin berkembang. Mempunyai anak syarikat di Amerika Syarikat (“AS”) akan membolehkan Kumpulan lebih fleksibel untuk menggunakan lebih banyak platform e-dagang di AS dan mengembangkan lagi segmen jualan B2C. Kami melihat AS sebagai potensi besar dengan pasaran perabot e-dagang yang besar dan langkah ini akan mempercepatkan lagi pertumbuhan kami dalam B2C dan dalam pasaran AS.”

Synergy-US telah diperbadankan pada 7 Julai 2022 di negeri Oregon, Amerika Syarikat dan akan digunakan oleh Kumpulan sebagai saluran lain untuk mengembangkan jualan perabot rumah RTA di AS.

Model perniagaan Synergy House tertumpu pada model aset ringan dan cekap, ia menyumber luar semua pembuatan kepada pihak ketiga untuk menumpukan pada jualan produk perabot rumah, kedua-dua saluran jualan perniagaan-ke-perniagaan (B2B) dan perniagaan-ke-pengguna (B2C). melalui pusat pemenuhan di luar negara. Bagi suku pertama berakhir 31 Mac 2023, Kumpulan merekodkan jumlah jualan B2C sebanyak RM24.2 juta iaitu kira-kira 49% daripada jumlah jualan B2C Kumpulan untuk 12 bulan tahun kewangan berakhir 31 Disember 2022.

AS merupakan pasaran terbesar Kumpulan yang menyumbang kepada kira-kira 49.47% daripada jumlah hasil Kumpulan untuk suku pertama berakhir 31 Mac 2023.

Synergy House mula disenaraikan di pasaran ACE pada 1 Jun 2023 dan mengumpulkan sejumlah RM 34.4 juta untuk tujuan membiayai pengembangan perniagaannya dan pembayaran balik pinjaman bank antara lain. Tan berkata syarikat itu akan terus meneroka pasaran dan peluang baharu dalam dunia e-dagang tanpa sempadan bagi memastikan pertumbuhan berterusan.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment