Update

Artroniq laksana terbitan saham bonus

MHAB1990
Publish date: Mon, 03 Jul 2023, 09:16 PM

Artroniq laksana terbitan saham bonus

PETALING JAYA (3 JULAI 2023) - Artroniq Bhd mengumumkan terbitan bonus dengan dua waran percuma bagi setiap dua saham yang dipegang dengan syarat pemegang saham mesti mengekalkan pemilikan saham syarikat pada tarikh ini.

Syarikat itu dalam satu berkata, pemegang saham yang mengekalkan saham itu layak menerima terbitan bonus yang dijadualkan untuk tarikh akhir pada 13 Julai 2023.

Pada masa yang sama, katanya, Artroniq sudah menyelesaikan penempatan persendirian sebanyak 65.65 juta saham baharu, merealisasikan modal sehingga RM36.80 juta.

Saham baharu ini dijadualkan untuk pemindahan pada 5 Julai, dengan dagangan bermula pada 6 Julai.

"Senario yang menggalakkan ini memupuk suasana jangkaan di kalangan pemegang saham, yang menantikan evolusi syarikat menjadi sebuah perusahaan yang menunjukkan asas yang teguh dan kualiti premium pada separuh kedua tahun ini," kata kenyataan itu.

Pelantikan beberapa eksekutif kanan daripada Artroniq baru-baru ini ke jawatan pengurusan dalam dua syarikat senaraian awam lain telah mencetuskan rasa ingin tahu pasaran yang besar.

Ketua Pegawai Kewangan Artroniq Marcus Chin Choon Wei

Ketua Pegawai Kewangan Artroniq, Marcus Chin Choon Wei, telah menyandang jawatan Pengarah Eksekutif di kedua-dua APB Resources dan Sarawak Consolidated Industries Bhd.

"Kejayaan menyiapkan langkah-langkah kewangan strategik kami menggariskan komitmen kami terhadap pertumbuhan dan transformasi.

Pengukuhan kewangan ini bukan sahaja mengukuhkan kedudukan semasa kami tetapi juga bertindak sebagai landasan pelancaran untuk inisiatif korporat masa depan.

Kami berharap untuk memanfaatkan asas yang diperkukuh ini untuk memacu pengembangan kami dalam sektor EV yang sedang berkembang," katanya di sini hari ini.

Beliau menambah anak syarikat AITech baru-baru ini komited untuk memasang 7,000 'Reevo Bikes', barisan E-Bike premium untuk Beno.

"Usaha ini, disokong oleh rizab tunai kami yang teguh dan hasil penempatan persendirian yang berpotensi, menandakan satu kemajuan yang ketara dalam pengembangan Artroniq ke dalam sektor E-Bike," katanya.

Begitu juga, Ketua Pegawai Eksekutif Artroniq, Ken Liaw Way Gian telah dilantik sebagai Pengarah Bebas di SCIB dan Pengarah Eksekutif di APB Resources.

Tambahnya, pengetahuan mereka yang luas dan pengalaman berpengalaman dari tempoh mereka di Artroniq dijangka membawa nilai yang besar kepada syarikat masing-masing.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment