Update

SCIB Mulakan Tindakan Undang-undang Terhadap Dynamic Prestige Consultancy

MHAB1990
Publish date: Thu, 27 Jul 2023, 01:32 PM

SCIB Mulakan Tindakan Undang-undang Terhadap Dynamic Prestige Consultancy

Guna Saluran Undang-undang dalam Menuntut Bayaran Balik Tunggakan RM14 Juta

KUCHING, SARAWAK (27 JULAI 2023) - Sarawak Consolidated Industries Berhad ("SCIB" atau "Syarikat"), pakar dalam bidang kejuruteraan awam, hari ini mengumumkan bahawa ia telah memulakan prosiding undang-undang terhadap Dynamic Prestige Consultancy Sdn. Bhd bagi menuntut bayaran balik yang tidak dipenuhi sebanyak RM14 juta.

Jumlah itu adalah bayaran awal untuk rancangan perkongsian perniagaan strategik dalam sektor Kejuruteraan, Perolehan, Pembinaan dan Pentauliahan (EPCC). Sebagai sebahagian daripada perjanjian itu, Dynamic Prestige Consultancy Sdn. Bhd. akan mencadangkan satu skim Saham Keutamaan Boleh Tukar Boleh Tebus (RCPS) dalam syarikat mereka. SCIB, setelah memutuskan untuk tidak meneruskan RCPS, telah meminta bayaran balik yang dipersetujui. Bagaimanapun, sehingga kini, Dynamic Prestige Consultancy Sdn. Bhd. (“Dynamic Prestige”) telah gagal mematuhi perjanjian ini.

Encik Ku ​​Chong Hong, Pengarah Urusan Kumpulan SCIB

Sebagai tindak balas kepada litigasi yang berterusan, Encik Ku Chong Hong, Pengarah Urusan Kumpulan SCIB, menyatakan, "Pemulaan tindakan undang-undang ini adalah langkah yang perlu untuk melindungi kepentingan syarikat kami dan menegakkan integriti kewangan kami. Kami sentiasa beroperasi dengan mematuhi sepenuhnya kewajipan kontrak kami dan mengharapkan tahap komitmen yang sama daripada rakan kongsi kami. Kami kekal yakin dengan kedudukan pemegang saham kami yang terbaik dan memastikan keputusan yang terbaik untuk pemegang saham kami."

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment