Update

JATI TINGGI DISENARAIKAN DI PASARAN ACE

MHAB1990
Publish date: Wed, 20 Dec 2023, 11:37 AM

JATI TINGGI DISENARAIKAN DI PASARAN ACE

Kumpulan Berusaha untuk Memanfaatkan Pelan Pertumbuhan Strategik dan Peluang Projek Baharu Penyenaraian Pasca


KUALA LUMPUR, 20 DISEMBER 2023Jati Tinggi Group Berhad ("Jati Tinggi" atau "Syarikat"), salah satu pemain dalam bidang kejuruteraan utiliti infrastruktur, meraikan penampilan sulung Kumpulan hari ini di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad ( “Bursa Securities”). Saham dibuka pada RM0.305 sesaham, yang menggambarkan premium 13% berbanding harga IPO sebanyak RM0.27 sesaham.


Kiri ke kanan: 

Mr. Lee Tuck Wai, Chief Financial Officer, Jati Tinggi Group Berhad,  Dato’ Ir. Lim Yew Soon 拿督林猷存, Independent Non-Executive Director, Jati Tinggi Group Berhad, Mr. Chin Jiunn Shyong 陈俊雄, Executive Director/ COO, Jati Tinggi Group Berhad, Datuk Ir. Mohd Aminuddin Bin Mohd Amin, Independent Non-Executive Chairman, Jati Tinggi Group Berhad, Dato’ Seri Lim Yeong Seong 拿督斯里林湧翔, Managing Director, Jati Tinggi Group Berhad, Datuk Hamzah Bin Mohd Tahir, Executive Director of Dealing, TA Securities Holdings Berhad, Ms. Loo May Len 卢美莲, Independent Non-Executive Director, Jati Tinggi Group Berhad, Ms. Vivien Hooi 许慧冰, Vice President, Corporate Finance, TA Securities Holdings Berhad, Mr. Teo Swee Hing, Commercial Senior Manager, Jati Tinggi Group Berhad


Jati Tinggi disenaraikan di bawah nama saham “JTGROUP” dengan kod saham “0292”.

Aktiviti teras Kumpulan merangkumi rangkaian perkhidmatan penting, termasuk perolehan, pemasangan, ujian, dan penyelenggaraan perkhidmatan dan penyelesaian kejuruteraan utiliti bawah tanah dan atas, perkhidmatan EPCC pencawang, dan pembekalan dan pemasangan peralatan elektrik untuk pencawang elektrik. Dengan tumpuan kepada perancangan projek dan pengurusan projek, Jati Tinggi telah mewujudkan kedudukan Kumpulan sebagai pemain penting dalam industri bekalan elektrik di Malaysia.

Melalui IPO tersebut, Jati Tinggi telah berjaya mengumpul sebanyak RM18.04 juta. Peruntukan dana ini adalah seperti berikut, RM7 juta untuk pembayaran balik pinjaman bank, RM7.34 juta untuk modal kerja am yang diperuntukkan untuk projek baharu dan sedia ada, RM0.20 juta untuk pembelian mesin win untuk menyokong pengembangan perniagaan, dan RM3.50 juta diperuntukkan untuk perbelanjaan penyenaraian.


Kiri ke kanan:

Dato’ Ir. Lim Yew Soon 拿督林猷存, Independent Non-Executive Director, Jati Tinggi Group Berhad, Ms. Poon Lai Kit 潘丽洁, Independent Non-Executive Director, Jati Tinggi Group Berhad, Mr. Chin Jiunn Shyong 陈俊雄, Executive Director/ COO, Jati Tinggi Group Berhad, Datuk Ir. Mohd Aminuddin Bin Mohd Amin, Independent Non-Executive Chairman, Jati Tinggi Group Berhad, Dato’ Seri Lim Yeong Seong 拿督斯里林湧翔, Managing Director, Jati Tinggi Group Berhad, Datuk Hamzah Bin Mohd Tahir, Executive Director of Dealing, TA Securities Holdings Berhad, Ms. Loo May Len 卢美莲, Independent Non-Executive Director, Jati Tinggi Group Berhad


Datuk Ir. Mohd Aminuddin Bin Mohd Amin, Pengerusi Bebas Bukan Eksekutif Jati Tinggi, melahirkan rasa syukur, “Perjalanan ke penyenaraian ini adalah usaha kerjasama, didorong oleh kerja keras dan dedikasi pasukan kami. Saya mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada semua yang terlibat dalam perjalanan ini.”

Ketua Kewangan Korporat TA Securities Holdings Berhad, Encik Ku ​​Mun Fong mengulas, “Kemunculan pertama Jati Tinggi di Pasaran ACE menandakan satu peristiwa penting dalam perjalanan korporat mereka. Dengan model perniagaan dan rancangan pengembangan strategik mereka, Jati Tinggi berada pada kedudukan yang baik untuk merebut peluang baru muncul dalam sektor ini. Kami sangat teruja untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan ini. Kami berharap dapat menyaksikan kejayaan dan pertumbuhan masa depan Kumpulan pada tahun-tahun akan datang dengan memanfaatkan peluang yang ada daripada perbelanjaan modal yang akan ditanggung oleh Tenaga Nasional Berhad menurut pengumuman baru-baru ini.”

TA Securities Holdings Berhad berkhidmat sebagai Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan untuk IPO.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment