Update

MERCURY SECURITIES PERKENALKAN EMAS MERCURY

MHAB1990
Publish date: Mon, 19 Feb 2024, 11:36 AM

MERCURY SECURITIES PERKENALKAN EMAS MERCURY


KUALA LUMPUR, 19 Februari 2024 – Syarikat  yang disenarai dalam Bursa Malaysia, Mercury Securities Group Berhad (“Mercury Securities” atau “Syarikat”; Kod Saham 0285), mengumumkan pelancaran usaha niaga terbaharu mereka, Mercury Gold, yang bertujuan untuk memperkasakan pelabur berpengalaman dan pendatang baru untuk mengambil bahagian dalam pasaran logam berharga.



Mercury Gold menawarkan jongkong fizikal untuk pembelian serta Mercury Bullion Savings, sebuah program di mana pelanggan boleh membeli, menjual dan mengumpul jongkong mengikut gram. Dengan harga langsung, struktur yuran yang telus, dan antara muka yang mesra pengguna, pelaburan emas dan perak tidak pernah semudah ini.

Pasukan pengurusan Mercury Securities berkata, “Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, kami telah melihat harga emas meningkat apabila lebih ramai orang melihat emas sebagai tempat selamat dan simpanan nilai yang ketara dalam masa yang tidak menentu. Apabila permintaan meningkat, kami ingin menyediakan rakyat Malaysia dengan platform yang telus dan selamat untuk membeli, menjual dan menyimpan logam berharga bagi mempelbagaikan pelaburan mereka. Fleksibiliti untuk melabur dalam jongkong fizikal atau dalam Simpanan Mercury Bullion, mengumpul gram emas atau perak dari semasa ke semasa, akan membolehkan semua orang mengambil bahagian dalam pasaran yang berkembang pesat ini.”

Mercury Gold Bullion

Mercury Gold Bullion diperoleh daripada lombong global terkenal PAMP Suisse dan lombong berdaulat lain dari Amerika Syarikat, Kanada dan Australia. Kesemuanya diperakui oleh London Bullion Market Association (LBMA), pihak berkuasa global untuk logam berharga. Bar jongkong individu dalam pelbagai saiz dan syiling tender sah yang dikeluarkan kerajaan tersedia untuk dijual.

Program Simpanan Mercury Bullion (MBS)

Selain itu, Mercury Gold dengan bangganya memperkenalkan Program Simpanan Mercury Bullion (MBS), yang merupakan cara yang mudah, selamat dan menjimatkan kos untuk melabur dan memiliki jongkong emas dan perak. Melalui MBS, pelanggan boleh membeli serendah RM50 emas setiap transaksi, dan semua pegangan pelanggan disokong sepenuhnya oleh jongkong fizikal. Penabung dalam program ini boleh menjual pegangan jongkong mereka pada bila-bila masa atau menukar pegangan mereka kepada bar emas atau perak yang diperakui LBMA dengan sifar yuran penukaran, apabila mencapai ambang simpanan.

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Mercury Gold dan membuka akaun, pergi ke: Mercury Gold. Ikuti Mercury Gold di media sosial: Instagram, Facebook dan TikTok.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment