Update

PEMEGANG SAHAM LULUS ENAM RESOLUSI AGM ANEKA JARINGAN

MHAB1990
Publish date: Thu, 22 Feb 2024, 07:21 PM

PEMEGANG SAHAM LULUS ENAM RESOLUSI AGM ANEKA JARINGAN

Sokongan Pemegang Saham Mengukuhkan Keyakinan dalam Hala Tuju Strategik dan Kepimpinan Kumpulan


KUALA LUMPUR, 22 FEBRUARI 2024 – Aneka Jaringan Holdings Berhad ("Aneka Jaringan" atau "Kumpulan"; Bursa: ANEKA, 0226), pakar pembinaan bawah tanah dan asas, mengumumkan para pemegang saham mengundi menyokong kesemua enam resolusi yang dibentangkan pada mesyuarat itu, mencerminkan keyakinan yang kukuh terhadap hala tuju strategik dan kepimpinan Kumpulan di Mesyuarat Agung Tahunan Kumpulan ( “AGM”) yang diadakan pada hari ini.

AGM telah dijalankan dengan pematuhan penuh kepada garis panduan kawal selia dan mematuhi amalan terbaik untuk memastikan kesihatan dan keselamatan semua peserta. Resolusi utama yang diluluskan termasuk penerimaan dan penerimaan penyata kewangan teraudit Kumpulan bagi tahun berakhir, pemilihan semula pengarah, pelantikan semula juruaudit Kumpulan, kelulusan yuran dan faedah pengarah, dan pemberian kuasa kepada pengarah untuk mengumpul dana.


Pang Tse Fui, Pengarah Urusan Aneka Jaringan


Pengarah Urusan Aneka Jaringan, Pang Tse Fui melahirkan rasa terima kasihnya kepada para pemegang saham, "Kami amat berbesar hati dengan keyakinan yang diberikan oleh pemegang saham kepada kami. Kelulusan semua resolusi yang dicadangkan adalah bukti kepercayaan kolektif terhadap visi strategik dan pelaksanaan operasi kami. Ia juga berbaloi untuk dinyatakan bahawa Aneka Jaringan mencapai pemulihan yang ketara dengan RM1.4 juta PAT pada S1 FYE2024, mempamerkan bukan sahaja pemulihan dalam permintaan tetapi juga pemulihan industri yang lebih luas. Semasa kami bergerak ke hadapan, kami terus komited untuk memanfaatkan momentum positif ini, memberikan pertumbuhan yang mampan, dan mencipta nilai untuk semua pemegang kepentingan kami."

Kumpulan telah melaporkan hasil RM58.8 juta untuk S1 FYE2024. Ini mewakili peningkatan 11.23% daripada tempoh yang sama tahun lepas (“S1 FYE2023”), menggariskan pelaksanaan berkesan projek bernilai lebih tinggi. Selain itu, Kumpulan mencapai keuntungan selepas cukai (“PAT”) sebanyak RM1.4 juta, menandakan pemulihan yang ketara daripada kerugian pada S1 FYE2023 dan menyerlahkan keuntungan suku kedua berturut-turut. Keputusan ini menekankan keberkesanan inisiatif strategik Kumpulan dan penambahbaikan operasi sepanjang tahun kewangan.

Di luar angka itu, anak syarikat milik penuh Aneka Jaringan, Aneka Jaringan Sdn. Bhd. ("AJSB"), telah memperoleh dua kontrak untuk kerja substruktur bernilai RM168 juta untuk projek pangsapuri perkhidmatan dan pusat membeli-belah di Taman Overseas Union, Kuala Lumpur, yang mempamerkan kekuatan domestik Kumpulan dan keupayaan pelaksanaan projek. Bagi perniagaan di Indonesia, PT. Aneka Jaringan Indonesia ("PTAJI") memperoleh projek dinding diafragma yang pertama pada TK2024, satu peristiwa penting yang mempelbagaikan penawaran perkhidmatan Kumpulan dan mengukuhkan kedudukan dalam sektor asas dan cerucuk bosan Indonesia. PTAJI terus mengembangkan jejak Kumpulan, mendapatkan projek bernilai RM16.5 juta pada TK2023 dan seterusnya membinanya dengan projek bernilai RM33.3 juta sudah pun pada TK2024. Sementara itu, PT. Aneka Jaringan Energy ("PTAJE"), 85.0% dimiliki oleh Aneka Jaringan, sedang maju dalam pasaran Solar PV EPCC di Indonesia dengan tiga projek berjumlah kira-kira RM0.6 juta, menunjukkan komitmen Kumpulan terhadap tenaga boleh diperbaharui dan inovasi.

Jumlah nilai projek yang dicagarkan oleh Kumpulan setakat ini untuk TK2024 ialah RM58.4 juta dengan pecahan RM24.4 juta, RM33.4 juta dan RM0.6 juta dicagarkan oleh Aneka Jaringan Sdn. Bhd, PTAJI dan PTAJE masing-masing. Sehingga 22 Februari 2024, 5 P.M., harga saham Aneka Jaringan ialah RM0.18, dengan jumlah permodalan pasaran RM117.5 juta.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment