Update

LYC Medicare Singapore Limited Bersedia untuk Mengisi Dokumen Tawaran dengan SGX

MHAB1990
Publish date: Fri, 29 Mar 2024, 05:29 PM

LYC Medicare Singapore Limited Bersedia untuk Mengisi Dokumen Tawaran dengan SGX

Langkah strategik Kumpulan untuk memanfaatkan pasaran Singapura pada peningkatan jenama


KUALA LUMPUR, 29 MAC 2024LYC Healthcare Berhad (“LYC Healthcare” atau “Kumpulan”), penyedia penjagaan kesihatan yang komprehensif dan pakar dalam perkhidmatan penjagaan ibu dan kanak-kanak, sangat teruja untuk mengumumkan bahawa anak syarikat miliknya 64.5%, LYC Medicare Singapore Limited (“LYC Medicare Singapore”) telah menyerahkan dokumen tawaran awal kepada Lembaga Catalist Singapore Exchange Limited (“SGX”). Langkah penting ini, dipacu oleh Evolve Capital Advisory Private Limited sebagai Penaja, menandakan peristiwa penting dalam trajektori pengembangan dan pertumbuhan strategik LYC Healthcare.


LYC Healthcare Berhad


Inisiatif untuk mengemukakan dokumen tawaran untuk LYC Medicare Singapura menyerlahkan pematuhan LYC Healthcare kepada piawaian kawal selia SGX. Ia menggariskan kecekapan Kumpulan dalam memperluaskan kecemerlangan penjagaan kesihatannya melangkaui sempadan Malaysia, khususnya ke dalam pasaran penjagaan kesihatan Singapura yang rancak.

Inisiatif strategik ini dijangka menyokong pertumbuhan dan rancangan pengembangan selanjutnya untuk LYC Healthcare, meningkatkan kecairan dan akses kepada pasaran modal. Selain itu, ia dijangka meningkatkan kehadiran jenama LYC Healthcare di Singapura, memupuk kesedaran yang lebih besar dalam kalangan pengguna dan pelabur di rantau ini.

Encik Sui Dong Hoe, Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan LYC Healthcare menekankan: " Penyerahan dokumen tawaran LYC Medicare Singapura dengan SGX menandakan fasa penting dalam perjalanan LYC Healthcare.

Ia sejajar dengan visi kami untuk mengukuhkan jenama kami di Asia Tenggara landskap penjagaan kesihatan. Kami tidak sabar-sabar untuk memulakan perjalanan ini, yakin ia akan memperkayakan kehadiran pasaran kami di Singapura dan mengukuhkan komitmen kami untuk menyampaikan perkhidmatan penjagaan kesihatan yang unggul di seluruh rantau ini."

Pada pukul 5:00 P.M. 29 Mac 2024, harga saham LYC Healthcare ditutup pada RM0.185, bersamaan dengan jumlah permodalan pasaran sebanyak RM128.1 juta.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment