You're accessing 15 mins delay data. Turn on live stream now to enjoy real-time data!

Last Price

0.325

Today's Change

-0.01 (2.99%)

Day's Change

0.325 - 0.34

Trading Volume

9,433,900

Price Target

A price target is an analyst's projection of a share's future price. 

Average Target Price, Price Call and Upside/Downside here are derived from Price Targets in the past 6 months.

Last Price

0.325

Avg Target Price

0.41

Upside/Downside

+0.085 (26.15%)

Price Call

0

SELL

7

HOLD

7

BUY

Date Open Price Target Price Upside/Downside Price Call Firm View Action
Discussions
21 people like this. Showing 50 of 27,158 comments

RAbbit494

wah...meriah juga suasana
Belum beli lagi ingat dah beli....harap boleh dapat harga yang hendak dibeli

Ya ke miss karangan saya...macam sindir je....bergurau saja tq

Ya memang tiada yang sepatutnya dalam pelaburan saham hanya pilihan betul atau salah dan jangan ketuk kepala sudah . Terpulang bermain pendek atau sederhana panjang yang penting ada untung .

Haiyoyo kenapa tidak boleh guna bahasa melayu kita rakyat malaysia bukan orang singapore atau asing . lagi bahasa melayu bahasa malaysia bahasa rasmi nanti PAS halau oh hihi...... Apapun guna bahasa cina bahasa india bahasa asing dayak iban ikut suka sini malaysia .

Baguslah komedi forum tidaklah serius sangat bersahaja melabur menunggu mencari peluang , ada pandangan komen berita baik buruk bolehlah diutarakan.

Haiyoyo kenapa dengan pasaran bursa malaysia pasaran luar sana juga lebih kurang saja.... Bila ramai dah jual dan ambil untung mestilah ada pihak akan suarakan bad marketlah mahu crashlah kemelesetanlah crisislah inilah itulah sebab kalau tidak macam tu harga saham mana boleh turun mana boleh jatuh pelabur belum jual mana mahu buang.... jadi macam mana mereka yang sekarang banyak duit tiada tiket nak beli murah lama tunggu sampai bila mereka ni nak tunggu??? Jadi u nak jual atau hold ???
Bila harga saham yang di tunggu tunggu tidak turun atau jatuh sebaliknya naik makin tinggi apa tindakan pelabur yang banyak duit tiada tiket yang tunggu harga murah??
Berfikir melihat secara keseluruhan dari semua arah baik dari pasaran luar pasaran negara baru boleh melihat dengan lebih jelas masalah seluruh negara adakah mereka perlu memilih crashkan pasaran apa akan jadi kepada seluruh negara dan ekonomi ???

Cakap banyak pula....hihi
Hanya sekadar pandangan berborak kosong je...

2 weeks ago

theyoungman

Wow. Rabbit. Karangan mari. Long waited. Best, karangan Bm campur B English good, kita semua msian kan? Terbaik. Bahasa campurĀ². Investment mmg mcm tu. Naik atau turun tu biasa. Kalau xturun, mcm mn ada naik? Kan...

Oh rabbit kali ni karangan xda ending "minta maaf kalau silap kata, dan masa lapang baru post dll?" Ha

2 weeks ago

DickyMe

20 sen pasti mari

2 weeks ago

prudentinvestor

Maybank RM5.80 tak mari, Tenaga RM4.50 juga tak mari. Macam mana gua dapat percaya lu?

2 weeks ago

prudentinvestor

DickeyMe, don't write anything that even you yourself don't believe would happen.

2 weeks ago

RAbbit494

Haha youngman
Selalu sangat komen nanti boring sangat orang tengok jadi bagi orang lain juga komen hihi.... ya saham memang ada naik turun tapi downtrend atau uptrend itu bezanya hahaha.....

2 weeks ago

RAbbit494

Klci hari ini hampir naik 6 mata tidak bisa tutup 1460 pelabur dilihat masih berhati-hati
BNM akan naik kadar atau tidak hari khamis ini 25 mata ( harapkan tidak harapkan naik jun dan terakhir bagi 2023 )

Property Index naik telah melepasi ketinggian sebelum ini
Mrcb telah naik duduk atas 320 tutup 325 esok berkemungkinan akan melepasi 325 cuba melepasi 330 menyentuhi 335 dan akan duduk atas 325 tutup 325 .
Pembelian melebihi 80% hari ini

Pelabur yang telah setahun tidak melabur sekarang mula melabur kembali ke pasaran ( Mungkin tiada keyakinan sebelum ini dan pasaran tidak menentu malah di war-warkan meluas akan belakunya kejatuhan besar pasaran maka menungggu sekian lama )

Dalam pasaran memang tiada yang benar untuk anda ketahui dahulu sebelum berlakunya kejatuhan pasaran seperti saya katakan sebelum ini mereka boleh menunda mengatasi melambatkan walaupun hadapi tekanan .

Oh ya bagi yang belum beli ingin membeli jangan tunggu lama sangat sebelum naik lebih tinggi
Ayuh kita sama-sama berlayar menuju destinasi yang hendak di tujui

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

2 weeks ago

RAbbit494

Haiya...
Klci merah lagi turun 4 mata sentiment kadar naik lagi lebih tinggi lepas fed bagi bayangan semua pasaran kena tempias memang terlalu sensitif

Mrcb tutup 320 masih bertahan semoga esok lebih baik habiskan dua dagangan minggu ini .
Selagi bermain atas 320-330 adalah baik bentuk bahu siap harga akan naik dan cuba melepasi 355 harap boleh terbang tinggi ( semoga begitulah )

Ya HSR telah di beri isyarat boleh di bawa bincang dan dilaksanakan asal ada pihak swasta berkenaan mampu jalankan projek HSR tanpa kerajaan menanggung pembelanjaan dan singapura terima perbincangan projek HSR jika ingin melaksanakan dan melupakan pembatalan perjanjian terdahulu .

Semoga yang tak baik telah berlalu yang ong baik datang melimpah
Naikkan harga jauh lebih tinggi baru ada wang laksanakan rundingan dan jalankan projek mega masa depan

Jangan salahkan kerajaan perpaduan disebabkan rasuah salah guna kuasa penyelewangan tiada keyakinan pelabur asing dan masalah kesusahan rakyat banyak kerja perlu dilakukan untuk baik pulih negara malaysia tercinta ini.

Pembangkang sekarang duk buat kacau cari pasal hanya dok fikir jatuhkan kerajaan dari dulu hingga sekarang masih serupa , buat kerja tak pandai hancurkan ekonomi kayakan diri saja pandai . Ada ke kisah pasal rakyat??? ada dok biar rakyat keluarkan wang kwsp biar habis wang simpanan rakyat susah... ada mereka kisah ??? Biar KWSP keluarkan seberapa banyak billion-billion biar runtuh pasaran , baru ekonomi rancak rakyat punyai wang berbelanja yakah?? Saya tengok rakyat tetap miskin tetap susah masalah tiada selesai ??
Hanya yang bodoh percayai! otak dilutut kot!

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

2 weeks ago

theyoungman

"Hanya yang bodoh percayai! otak dilutut kot!" Comment terbaik! Hebat! BD DIN & HARDy yg masih mimpi & tidur.... hihihi.

Rabbit, happy ending emerged again!!! "Hanya berbicara di waktu lapang. Harap maaf jika ada silap kata" - TERBAIK!

2 weeks ago

alivetoinvest

wash trading lol

2 weeks ago

prudentinvestor

Wow! MRCB springs into life again. Hope the trend continues. Cheers

2 weeks ago

alivetoinvest

up 1 cent u call spring to life? lolss

but yea.. cheers

2 weeks ago

prudentinvestor

Lowest a week ago was only 30.5 sen. White candle stick in four out of past five days.

2 weeks ago

RAbbit494

Ah DIN ditahan bakal didakwa di mahkamah esok dok berangan ingat diri masih berkuasa boleh buat sesuka hati , Pak Ah dI jangan dok bermimpi dok nak berkuasa seperti dulu kumpul harta neraka sedang mengira tetapi sebelum tu lunaskan hutang dunia dulu .

Ingat sebagai manusia bukan mengumpul harta dunia sebanyak yang mungkin dan berdoa bersembahyang setiap masa boleh membuka pintu syurga bila anda tinggalkan dunia sebaliknya berapa banyak kebaikan membantu berbudi berbalas bermurah hati bermaaf dll .


2 weeks ago

RAbbit494

Klci tutup merah turun lebih 5 mata bawah 1450 harap esok boleh naik tutup atas 1450
Walaupun BNM telah tidak naikkan kadar masih 2.75 pelabur masih lebih perlihatkan kadar FED yang mungkin naik 50 mata .

Mrcb naik 1 mata dan telah kembali kedudukan asalnya 23 feb ( dimana kejatuhan bermula disebabkan pasaran yang kurang baik dan buaya bertindak ) dan sekarang pengumpulan sedang berjalan . Bahu seakan siap semoga esok atau isnin minggu depan dapat bertahan atas 330 dan melepasi 335 bermain 340-350 .

Dapat buat untung buat beli nasi lemak ??? Beli 315 jual 330 dan yang dibeli 320 sebelum kejatuhan jual 330 wah dua untung sekali gus untuk hari ini .
Asal tahu mana sokongan mana rintangan .

Semoga kita dapat berlayar bersama harap tiada yang tertinggal

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

2 weeks ago

theyoungman

Rabbit good karangans ended with.. as usual. Terbaik. (^_^)

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

2 weeks ago

RAbbit494

Haiyoyo
KLCI merah lagi dan lagi ingat tidak pecah 1420 tetapi pecah jua awal pembukaan hari ini dalam beberapa minit ditolak naik keatas dan tutup atas 1420
Satu bank besar luar negara sudah bankrap satu lagi bank akan mengikuti buat seluruh pasaran ketakutan dirasakan pasaran us akan crash
Biasalah pelabur sangat sensitif dengan berita-berita begini dan Fed pula nak naikkan kadar lebih tinggi lagilah banyak kegusaran dalam pasaran

Ada analisis luar negara mengatakan pasaran us akan belaku kejatuhan besar dalam masa 2 bulan
Analisis bank tempatan pula mengatakan klci boleh naik lepasi 1550 sebelum hujung tahun 2023
Dalam pasaran semua boleh belaku tetapi tiada yang betul dan salah hanya langkah yang dipilih oleh pelabur itu sendiri percaya mengikuti memahami melihat dengan lebih teliti tidak terikut-ikut melabur saham baik tidak perlu takut apa belaku pada pasaran kerana apa yang jatuh akan naik kembali begitu juga saham yang dah naik tinggi pasti akan turun jua.....jadi saham yang dah naik tinggi tu jangan gatal nak sentuh pasti ada yang sudah bersedia menjual .

MRCB hari ini banyak juga orang jual sebab ketakutan maka akan jual begitu saja tanpa berfikir panjang hanya mengikuti semata-mata......tetapi yang tahu mengatur langkah membeli 315 menjual 325 bolehlah buat untung beli nasi lemak .
Harga masih bertahan 320 dan bahu telah siap hanya menunggu kurang penjualan dan pembelian meningkat harga akan mula naik bermain 335-350 ( semoga begitulah )

Takut bolehlah menjual berani bolehlah membeli
Tetapi dalam pelaburan tiada takut atau berani hanya tahu apa yang hendak dilaburkan
Bila masa sesuai membiarkan menjual menunggu mencari dan mula melabur

Good Luck
Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

1 week ago

prudentinvestor

In order for more investors to post comments on this forum, MRCB's share price must spike to above 40 sen. Hope this would come true in less than half a year.

1 week ago

lawrence86

Aduh!!~~ Sudah la !~~~ Alamak !~ xmalu betul ..berani nak promote lagi.......Aduhai !~~ xde org kena lagi la...dah berapa kali ko promote , harga teruk koyak mati katak...Sudah la Joker Berdosa la kau ni !~~

1 week ago

Zikir95

X apa. MRCB akan dapat projek MRT 3 dan akan naik tinggi

1 week ago

Shines

Saya tengok Si buaya itu takut orang jual/buang. Makan jual q pun dalam ratusan saja, 1 hari pun tak boleh habis 1m

1 week ago

RAbbit494

Haiyoyo
Klci turun merah berapa hari sudah lagi pecah support 1450 pecah support 1420 pecah lagi support 1400 disebabkan market us banyak masalah itu ini tak habis habis buat pasaran dunia semua kelam kabut Ah law dok kok kok kata saham MRCB tak baik yang saham lain baik sangat ke??? Ah law hoi... punya kata tak serupa bikinlah hanya sebab tak suka MRCB dok kecam forum ni je... kalau betul MRCB tak baik biar berasas ??? Kalau Pasaran klci naik atas 1500 semua saham naik melantun tinggi tetapi saham MRCB tak naik sebaliknya turun tak payah ah law ber kok kok kita semua akan jual ??? Ah law ber kok kok biar berasas yang boleh diterima pakai baru boleh nak kata MRCB saham sampah ??? kalau tidak bererti sendirilah sampah betul tak ???

1 week ago

theyoungman

rabbit hilang ending di dlm karangan terbaru leh?
beli & simpan je leh. relax

1 week ago

RAbbit494

Klci masih dilihat lemah keyakinan pelabur masih belum kembali selepas menjual
Pelabur asing pula berterusan menjual dok banyaklah kata pelabur asing tidak yakin dengan kerajaan perpaduan dan malah ada politik dendam dok kenakan parti lawan.
Memang tidak habis habis perbagai andaian perbagai berita hangat buat pelabur serba salah kerajaaan malaysia PM Anwar ibrahim kena cari jalan yakinkan pelabur kembali ke pasaran atau biarkan klci menjunam saja sebab banyak pelabur dok tunggu durian runtuh kalau tidak baik naikkan .

Mrcb masih dalam mood berhati-hati kurang keyakinan setelah jatuh sentuh balik 300 hari selesa disebabkan kebimbangan pasaran akan runtuh gara-gara bank SVB us bankrap ada lagi bank akan bankrap adalah pihak tekan dan membuang
Walaupun hari ini tutup 310 masih lemah namun akan membaik bila pelabur kembali tenang minggu depan .
Walaupun chart telah berubah namun dua bahagian bawah telah terhasil
Bersabar harga akan kembali atas 325 dan akan meneruskan kenaikkan

Yang dah jual telah jual yang nak beli belum semua membeli , nak beli atau jual terpulang

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

1 week ago

Zikir95

Sekurang-kurangnya MRCB masih bergerak di atas 30 sen sementara ni

1 week ago

lawrence86

Alamak grandfather story again .Anyway, sape yg degil nak dengar those jocker nonsence , just go ahead, Gd luck je. i pon malas nak reply dah...

1 week ago

alivetoinvest

sht market epf is a scam

1 week ago

Shines

Like that la, eat eat wash wash always this pattern, once pple throw then only will eat up

1 week ago

Zikir95

Pasaran yg berisiko. Hanya blh melabur sesetengah saham utk jangka panjang dan perlu mengelakkan sifat 'goreng'

1 week ago

RAbbit494

Klci dagangan akhir minggu ini baru nampak lantunan kuat namun tidak mampu mendekati 1420 diharapkan minggu depan akan lebih baik .
Adakah Fed akan naikkan kadar atau berhenti seketika dengan keadaan semasa yang tidak begitu baik malah satu per satu bank lingkup disebabkan kenaikkan kadar yang tinggi dll.

Ramai pelabur menjangkakan akan berlakunya krisis kewangan dan mengharapkan kejatuhan pasaran agar bisa mengumpul harga runtuh.
Namun berbeza dari pandangan analisis lain di mana krisis kewangan tidak akan berlaku sebagaimana belaku pada 2007-2008.
Zaman berbeza apa yang berlaku tidak semestinya akan berulang dan berkemungkinan tidak akan berlaku bila zaman kemajuan boleh mengubah mengatasi mengurangi memanjangkan melambatkan mempercepatkan semuanya ikut keadaan semasa dan waktu.

Mrcb masih bertahan atas 300 kenaikkan tetap akan berlaku walaupun masa telah di panjangkan disebabkan keadaan semasa yang tidak menentu .
Minggu depan akan lebih baik kena berfikiran positif setiap masa yakin akan perjalanan ini .
Naik kembali 325 minggu depan untuk meneruskan kenaikkan cuba melepasi 355

Semoga esok akan lebih baik

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

6 days ago

Zikir95

Tunggu ia jatuh ke 29 sen ke bawah baru kutip lagi....

4 days ago

RAbbit494

Klci turun lagi lepas naik jumaat lepas tapi masih bertahan atas 1400
Penjualan semakin kurang hanya sebahagian kecil mungkin short play ada untung jual bimbang jual dengan masalah Bank dunia yang masih bergelut menyelamatkan keadaan agar tidak memburuk sepantas yang mungkin.
Bagaimanapun masalah ini dilihat akan reda bila Fed tidak menaikkan kadar untuk seketika agar tidak menambah kesulitan perbankan dan pasaran tidak goyah diharapkan pelabur kembali tenang dari kegusaran .

Mrcb masih bertahan atas 300 dan penjualan semakin mengecil dilihat kurang menjual dan membeli bila pelabur lebih berhati-hati .
Operator pula sengaja menjual membuang sambil menunggu dan mengumpul harga lebih murah dan memberi tekanan bagi pelabur pendek untuk menjual sebaliknya pelabur jangka panjang tidak menjual sebaliknya hanya menunggu dan bersedia membeli bila harga murah.

Harga akan naik bila keadaan pasaran dunia kembali stabil dan kegusaran perbankan dunia semakin reda dan keputusan Fed boleh meredakan kegusaran dari menaikkan kadar 50 mata dikurangkan bawah 25 mata lebih baik tidak dinaikkan.
Malah dividen semakin dekat akan ada pengumpulan menaikkan harga lebih tinggi
Untuk harga jatuh bawah 300-290 adalah sangat tipis walaupun mungkin berlaku hanya bila masalah pasaran dunia tidak dapat dibendung dengan cepat kerana krisis kewangan.

Esok akan lebih baik keyakinan tetap tinggi dengan kemajuan dunia mampu selesaikan masalah bila mahu menyelesaikannya.

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

3 days ago

1234rich

Alahai..lemahnya..Cumulative yearly Net Profit RM53 juta..Nak bagi dividen 1sen jer. Ciput sangat. Harga saham tidak menyakinkan. Padahal revenue setahun beribu-ribu juta ringgit..

3 days ago

Zikir95

Dividen yg sikit kepada pelabur runcit tapi dividen yg banyak kpd pengurus syarikat / pemegang saham yang besar

3 days ago

RAbbit494

Klci naik kurang dari 5 mata masih tidak begitu memerangsangkan kerana terlalu mengharapkan pelabur asing mungkin sebab pelabur tempatan terlalu banyak trading dari melabur dan tidak yakin akan pasaran malaysia yang selalu suram lemah . Begitu juga institusi tiada kekuatan memerangsangkan pasaran sentiasa jual beli dok harap pelabur membeli tiada kekuatan menahan bertahan mungkin juga takut tiada kewangan yang cukup . Pasaran terlalu lemah berbanding pasaran negara lain inilah kelemahan yang perlu diambil perhatian oleh kerajaan perpaduan tidak boleh lagi biarkan bergerak secara corak lama dimana klci tidak akan kemana hanya akan makin lemah dan lemah sekali. Lagi takut pelabur asing nak melabur saham rugi boleh naik tinggi saham untung tidak bergerak saham buruk boleh terbang saham baik boleh turun inilah pasaran Klci tidak pernah berubah dan maju hanya mundur semakin mundur begitu jugalah negara malaysia yang tercinta semoga kerajaan perpaduan boleh segerakan selamatkan ekonomi dan pasaran agar tidak jauh ketinggalan yang paling dekat singapura cukup.

Mrcb naik sedikit turun sedikit operator terlalu miskin dengan modal tidak mampu menolak lebih sedikit dan diharapkan esok mampu melepasi 315 menyentuhi 320 tutup 315 .

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

3 days ago

Zikir95

Perlahan tetapi MRCB masih boleh bergerak ke atas

2 days ago

RAbbit494

Klci tutup hijau naik lebih 5 mata melepasi 1410 walaupun vol tidak tinggi namun cukup baik bila pelabur mulai masuk pasaran dan yakin Fed tidak akan naikkan kadar melebihi 25 mata kebarangkalian tidak naik juga berkemungkinan . Pasaran akan mulai rancak bila fed membuat pengumuman khamis ini semoga tiada lagi berita tidak baik dalam dua tiga bulan ini .

Mrcb naik sedikit tutup 315 saat akhir dagangan dengan vol yang tinggi dengan doji berkemungkinan besar harga akan naik tinggi 330-335 bertahan 325-330 semoga jangkaan saya tepat untuk minggu ini .
Bila pelabur semakin ramai kembali ke pasaran minggu depan akan naik lebih tinggi dan seterusnya .

Hanya berbicara di waktu lapang ( lepas potong rumput )
Harap maaf jika ada silap kata ( Sekadar luahkan kata-kata )

2 days ago

Zikir95

Dah naik ke 32.5 sen dan menujuk ke 33.5 sen seperti jangkaan anda, RAbbit494

1 day ago

Prosper05

Tepat sekali, 35 menanti

1 day ago

prudentinvestor

MRCB has performed very badly for over 2 years. Its share price has never closed above 40 sen for over a year, its worst performance in over 30 years. Hope it can do better in the coming months.

1 day ago

theyoungman

Tonight Rabbit sure got new karangan already? 335 340 oo

1 day ago

Shines

Yes, congratulations Rabbit, you got it right.

1 day ago

hhhiii123

limit up plz

1 day ago

theyoungman

Shines and Hihihi, ya, must.30% shoot all the way limit up 2 sessions

1 day ago

RAbbit494

Klci tutup merah turun 1 mata bertahan 1410 cukup baik, diharapkan minggu depan akan melepasi 1420 berlegar 1430-1450

Mrcb tutup 335 naik 2 mata dan menyentuhi 340 pertunjuk kenaikkan ke atas akan berlaku masa mendatang . Support 320 telah tertutup harga berkemungkinan bermain 325-340 .
Jika dagangan akhir minggu ini berbuka hijau melepasi 340 menyentuhi 345 signal BUY

Wah meriah suasana forum ada juga cahaya dari corong sempit menyinari ceriakan kita semua disini
Yang penting bukan jangkaan saya tepat atau tidak tetapi yang penting adakah saudara semua dapat untung itu yang penting ???
Seperti biasa untung beli nasi lemak??
1 beli 300 jual 310
2 beli 305 jual 315
3 beli 310-315 jual 330-335
wah banyak juga untung kan??

Bro Zikir keyakinan saudara yang membawa tuah harga telah naik tinggi
Bro propers 350 pasti mari 388 menanti saudara
Bro prudent berkat kesetiaan saudara 400 keatas akan datang jua
Bro theyoung mcm sindir je....namun terima kasih banyak setia menunggu karangan tidak seberapa ini ( tapi hairan bro macam happy sangat bila harga mrcb naik bro ada beli ke ??? kan kata tak beli mrcb ??? )
Bro Shines terima kasih hanya sekadar jangkaan tidak selalunya tepat
Bro hhhiii semoga doa Limit up saudara akan terjadi kalau boleh Up Up Up 500

Seperti jangkaan selepas masalah perbankan dunia diselesaikan dan fed umumkan kadar 25 mata maka market akan mula rancak kembali

Semoga esok akan lebih baik untuk kita semua

Hanya berbicara di waktu lapang
Harap maaf jika ada silap kata

23 hours ago

theyoungman

Rabbit good morning. Tak sindir leh. Loving baca karangan je. U best. Btw, I x pernah beli

15 hours ago

theyoungman

Rabbit good morning. Tak sindir leh. Loving baca karangan je. U best. Btw, I x pernah beli

15 hours ago

Zikir95

Pergerakan yg cantik hari ini. MRCB cuba capai 35 sen pagi ini

5 hours ago

Zikir95

Pergerakan yg cantik hari ini. MRCB cuba capai 35 sen pagi ini

5 hours ago

Post a Comment