Update

Hektar REIT dan Universiti Reading Malaysia Menjalin Perkongsian Transformatif untuk Kecemerlangan Pendidikan dan Pembangunan Masyarakat

MHAB1990
Publish date: Thu, 30 Nov 2023, 01:03 PM

Hektar REIT dan Universiti Reading Malaysia Menjalin Perkongsian Transformatif untuk Kecemerlangan Pendidikan dan Pembangunan Masyarakat


  • Hektar REIT bekerjasama dengan Universiti Reading Malaysia sebagai sebahagian daripada inisiatif ESGnya
  • Kerjasama melibatkan dermasiswa pelajar, tajaan, program latihan & peluang kerjaya


Kuala Lumpur, 30 November 2023 Hektar Asset Management Sdn. Bhd., Pengurus Hektar Real Estate Investment Trust (“Hektar REIT”) dengan sukacitanya mengumumkan kerjasama dengan Universiti Reading Malaysia. Dalam langkah strategik yang menekankan komitmen Hektar REIT terhadap pembangunan komuniti, memorandum persefahaman (MOU) telah ditandatangani dengan Universiti Reading Malaysia, yang menyasarkan pelajar dari Sekolah Perniagaan Henley.

Kerjasama ini menekankan pengiktirafan Hektar REIT terhadap pendidikan sebagai asas untuk membina komuniti yang lebih kukuh.

Perkongsian ini sejajar dengan dedikasi Hektar REIT untuk menyokong usaha pendidikan dan memupuk kumpulan bakat yang lengkap yang penting untuk kemajuan masyarakat dan kesediaan industri.

Inisiatif ini merangkumi pelbagai bentuk sokongan untuk pelajar, seperti dermasiswa, ganjaran tunai untuk individu berpencapaian tinggi, serta peluang untuk latihan dan penempatan. Melalui usaha ini, Hektar REIT berhasrat untuk memberi impak positif dengan memupuk pertumbuhan generasi profesional dan pemimpin akan datang.

Hektar REIT merancang untuk menawarkan peluang praktikal kepada pelajar melalui program latihan, membolehkan mereka memperoleh pengalaman praktikal yang berharga. Ini adalah selaras dengan matlamat Hektar REIT untuk merapatkan pembelajaran akademik dengan aplikasi dunia sebenar, memastikan pelajar bersedia dengan baik untuk kerjaya masa depan mereka.

Selain itu, Hektar REIT berharap untuk memperkenalkan Program Pelatih Siswazah pada peringkat seterusnya, memperkayakan lagi pembangunan profesional pelajar.


From left: Sabrina Halim, General Manager, Business Development & Strategy and Johari Shukri bin Jamil, Executive Director & Chief Executive Officer of Hektar Asset Management Sdn. Bhd.; Professor Wing Lam, Provost and CEO of University of Reading Malaysia, and Professor Teck Yong Eng, Professor of Business Enterprise & Analytics, Head of Henley Business School Malaysia


En. Johari Shukri Jamil, Pengarah Eksekutif & Ketua Pegawai Eksekutif Hektar Asset Management Sdn. Bhd berkata pihaknya  teruja dengan kerjasama ini dengan Universiti Reading Malaysia.

"Kerjasama kami menunjukkan komitmen kami terhadap nilai ESG. Dengan mengharmonikan operasi perniagaan dengan kemampanan, kami berhasrat untuk menetapkan duluan untuk amalan korporat yang bertanggungjawab yang memberi manfaat kepada pihak berkepentingan dan masyarakat secara amnya. Ia sememangnya satu peluang untuk kami menyumbang kepada pertumbuhan dan perkembangan minda muda. Ini sejajar dengan matlamat kami untuk mencapai kejayaan perniagaan dan memainkan peranan dalam memupuk bakat masa depan dan memberi kembali kepada komuniti. Melalui pendidikan dan pengalaman pembelajaran praktikal, kami percaya kami boleh memberi impak positif kepada masyarakat. Bersama-sama, kami berhasrat untuk memupuk generasi profesional yang bertanggungjawab dan menyumbang kepada peningkatan masyarakat."

Usaha kerjasama ini adalah sebahagian daripada strategi Hektar REIT yang lebih luas untuk menyepadukan operasi perniagaan dengan amalan yang mampan dan bertanggungjawab secara sosial.

Hektar REIT berdiri di barisan hadapan anjakan paradigma, mengiktiraf keperluan untuk menyepadukan prinsip ESG ke dalam teras operasinya. Kerjasama dengan Universiti Reading Malaysia ini menjadi bukti pendekatan proaktif Hektar REIT untuk mengimbangi objektif perniagaan dengan komitmen tulen terhadap kebajikan masyarakat.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment