Update

SCIB Tandatangani MOU Projek Perumahan Bintulu Vision RM250 Juta

MHAB1990
Publish date: Tue, 12 Dec 2023, 07:46 PM

SCIB Tandatangani MOU Projek Perumahan Bintulu Vision RM250 Juta

Mercu tanda 600-Unit Pembangunan dalam Perkongsian dengan Kemena City dan Smart Borneo


KUCHING, SARAWAK, 12 DISEMBER 2023 – Pakar sistem bangunan berindustri, Sarawak Consolidated Industries Berhad ("SCIB" atau "Syarikat"), dengan sukacitanya mengumumkan SCIB Properties Sdn. Bhd. ("SCIBP"), anak syarikat milik penuh SCIB, telah memeterai Memorandum Persefahaman (“MOU”) dengan Kemena City Development Sdn. Bhd. ("KCD") dan Smart Borneo Properties Sdn. Bhd. ("SBP").

MOU ini menandakan peringkat awal untuk usaha sama yang berpotensi memberi tumpuan kepada projek pembangunan kediaman yang besar di Daerah Tanah Kemena, Bintulu, Sarawak, dengan unjuran nilai RM250 juta.

Ia juga membuka jalan untuk penerokaan terperinci dan penilaian kebolehlaksanaan usaha sama itu. Projek yang dicadangkan itu membayangkan pembangunan kira-kira 50 ekar tanah kepada kira-kira 600 unit kediaman, menandakan satu usaha besar dalam sektor pembangunan hartanah Bintulu.

SCIB, melalui anak syarikatnya SCIBP, membawa kepakaran luasnya dalam kejuruteraan, perolehan, pembinaan dan pentauliahan ke meja. Ditambah dengan pengalaman pembangunan hartanah KCD dan SBP, MOU ini menetapkan asas untuk kerjasama strategik yang boleh memberi kesan ketara kepada pasaran perumahan kediaman Sarawak.


Pengarah Urusan Kumpulan SCIB Ku ​​Chong Hong


Pengarah Urusan Kumpulan SCIB Ku Chong Hong berkata, “Kami amat berterima kasih atas dedikasi dan sumbangan

semasa beliau bersama kami. Komitmen beliau telah memainkan peranan penting dalam pertumbuhan dan kejayaan SCIB, dan kami teruja untuk meneruskan perjalanan ini bersamanya sebagai rakan kongsi jangka panjang dan mampan. Perkongsian yang berkekalan ini telah memainkan peranan penting dalam memastikan projek baharu kami di Bintulu, Sarawak. Menandatangani MOU ini adalah langkah pertama yang penting ke arah apa yang kami bayangkan sebagai mercu tanda pembangunan di Bintulu. Walaupun ini hanyalah peringkat awal, keyakinan kami tinggi terhadap potensi kerjasama ini untuk memuncak dalam usaha sama yang berjaya. SCIB komited sepenuhnya untuk meneroka peluang ini bersama KCD dan SBP, bertujuan untuk menyumbang secara signifikan kepada masyarakat melalui pembangunan kediaman yang berkualiti.”

Abang Abdillah Izzarim Tan Sri Datuk Patinggi Abang Haji Abdul Rahman Johari, berkata, "Saya merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada SCIB atas pengalaman yang luar biasa sejak beberapa bulan lalu. Ia benar-benar satu keistimewaan bekerja bersama-sama dedikasi seperti ini. dan pasukan komited. Walaupun perjalanan saya bersama kumpulan telah berakhir, saya teruja untuk beralih kepada hubungan jangka panjang dengan SCIB. Bersama-sama, kami menyasarkan untuk mencapai pencapaian yang luar biasa dan menyumbang kepada kejayaan berterusan syarikat."

SCIB melihat MOU ini sebagai bukti komitmen berterusan Syarikat terhadap pertumbuhan dan inovasi dalam sektor hartanah. Walaupun perjanjian ini bersifat penerokaan, ia menekankan pendirian proaktif SCIB dalam mencari usaha sama yang sejajar dengan objektif strategik jangka panjangnya.

 

Pada 12 Disember 2023, 5 P.M., harga saham SCIB berada pada RM0.765, menandakan modal pasaran sebanyak RM489.8 juta.



Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment