Update

SCIB Tangani Spekulasi Pasaran, Memperkukuh Kestabilan Perniagaan Berterusan dan Pertumbuhan Masa Depan

MHAB1990
Publish date: Wed, 17 Jan 2024, 05:09 PM

SCIB Tangani Spekulasi Pasaran, Memperkukuh Kestabilan Perniagaan Berterusan dan Pertumbuhan Masa Depan

SCIB Jamin Operasi Kekal Normal Di Tengah-tengah Pergerakan Saham yang Didorong harga Pasaran


KUCHING, SARAWAK, 17 JANUARI 2024 – Pakar sistem bangunan perindustrian, Sarawak Consolidated Industries Berhad ("SCIB" atau "Syarikat) sebagai reaksi kepada pertanyaan Aktiviti Pasaran Luar Biasa (UMA) daripada Bursa Malaysia berhubung aktiviti dagangan menjelaskan bahawa Syarikat beroperasi seperti biasa dan kekal fokus pada objektif strategik dan rancangan pertumbuhan Syarikat.

SCIB mengakui turun naik harga saham baru-baru ini tetapi menekankan bahawa pergerakan ini dipacu pasaran dan di luar kawalan syarikat.

Dalam mengesahkan komitmen Syarikat terhadap ketelusan dan nilai pemegang saham, SCIB menyerlahkan pencapaian terkini yang menggariskan trajektori perniagaan yang teguh. Terutama, ini termasuk mendapatkan kontrak EPCC bernilai RM97.7 juta untuk projek Universiti Malaysia Kelantan, menandatangani MOU kritikal untuk projek perumahan RM250.0 juta di Bintulu dengan Kemena City Development Sdn. Bhd. dan Smart Borneo Properties Sdn Bhd, dan memperoleh kontrak RM16.8 juta untuk Projek Pembinaan Pangkalan Pasukan Gerakan Udara PDRM Sarawak. Pencapaian penting ini menunjukkan kepelbagaian keupayaan SCIB dan pertumbuhan strategik dalam pelbagai sektor utama.


Pengarah Urusan SCIB, Ku Chong Hong


Ku ​​Chong Hong, Pengarah Urusan Kumpulan SCIB mengulas, “Sebagai entiti dagangan awam, kami menyedari bahawa turun naik harga saham boleh berlaku disebabkan oleh pelbagai faktor pasaran. SCIB tidak mempunyai sebarang pengaruh ke atas pergerakan harga sahamnya dan tidak mengetahui sebarang sebab khusus untuk aktiviti dagangan baru-baru ini. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk ambil perhatian bahawa SCIB telah bertukar menguntungkan pada suku kewangan terkini, mencerminkan keberkesanan inisiatif strategik dan kecekapan operasi kami.”

Beliau menambah, “SCIB teguh dalam melaksanakan pelan strategiknya, seperti yang dibuktikan oleh kejayaan projek kami baru-baru ini dan aktiviti korporat yang berterusan. Fokus kami kekal untuk menyampaikan kecemerlangan dalam projek kami, mengekalkan disiplin kewangan dan mengejar peluang pertumbuhan yang sejajar dengan kekuatan teras kami. Komitmen terhadap hala tuju strategik kami adalah asas kepada keuntungan berterusan dan kejayaan jangka panjang kami.”

Memandang ke hadapan, SCIB optimis tentang prospek dan saluran perniagaan Syarikat. SCIB terus aktif meneroka usaha niaga dan kerjasama baharu yang melengkapkan portfolio sedia ada Kumpulan. Dengan rekod prestasi yang kukuh dan hala tuju strategik yang jelas, SCIB berada pada kedudukan yang baik untuk memanfaatkan peluang pasaran dan memberikan nilai yang mampan kepada pemegang saham dan pemegang kepentingan.

SCIB menghargai sokongan berterusan daripada pelabur dan pihak berkepentingan Syarikat dan komited untuk menyediakan kemas kini tetap mengenai kemajuan dan perkembangan terkini.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment