Hafizzy's News

Malaysian Genomics Jalin Perkongsian Strategik dengan Mahsa Health Menerusi MoU

hafizzysoftdrink
Publish date: Thu, 18 Aug 2022, 05:33 PM

Malaysian Genomics Jalin Perkongsian Strategik dengan Mahsa Health Menerusi MoU

Kedua-dua pihak teroka kolaborasi di dalam Pendidikan berasaskan amalan, pertukaran penyelidikan dan pengetahuan serta R&D

PETALING JAYA (18 OGOS) Malaysian Genomics Resource Centre Berhad’s (Malaysian Genomics atau kumpulan; Bursa: MGRC, 0155) anak syarikat milik penuh, MGRC Therapeutics Sdn. Bhd. (MGRC Therapeutics) menandatangani memorandum persefahaman (MoU) dengan MAHSA Health Sdn Bhd (MAHSA Health) untuk membincangkan pembentukan perkongsian strategik yang menggalakkan pendidikan berasaskan amalan, penyelidikan dan pertukaran pengetahuan.

Malaysian Genomics ialah perintis dalam pemeriksaan genomik dan genetik di Malaysia, dengan pengalaman lebih 17 tahun. Tawaran penjagaan kesihatan dan kesejahteraan Kumpulan yang lain merangkumi imunoterapi kanser, perkhidmatan pembuatan sel dan dialisis buah pinggang yang menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan berjaga-jaga, pencegahan dan kuratif terkini untuk pelanggan tempatan dan seluruh dunia.

MAHSA Health Sdn Bhd ialah syarikat Malaysia, merupakan sebahagian daripada Kumpulan Syarikat MAHSA, yang berazam untuk menjadi peneraju revolusioner dalam sektor penjagaan kesihatan. Sejak penubuhannya pada 2017, MAHSA Health telah berusaha untuk berada di barisan hadapan dalam penjagaan kesihatan utama, memfokuskan pada kesihatan dan kesejahteraan keluarga.

Azri Azerai, Pengarah Eksekutif Malaysian Genomics

Encik Azri Azerai, Pengarah Eksekutif Malaysian Genomics berkata, “Kami mengalu-alukan peluang untuk berkongsi pengalaman kami dalam genomik, bioinformatik dan biofarmaseutikal dengan MAHSA Health melalui kerjasama ini. Dengan menyediakan input dan pandangan industri, kami berharap dapat memberi manfaat kepada pelajar di Universiti MAHSA dengan potensi besar yang ditawarkan oleh pelbagai sains penjagaan kesihatan untuk semua.”

“Melalui kerjasama ini, kami juga berharap dapat mengenal pasti peluang untuk menambah baik penyampaian perkhidmatan penjagaan kesihatan primer yang bersepadu dan holistik, termasuk perkhidmatan pemeriksaan genetik untuk meningkatkan kehidupan individu dalam jangka masa panjang.”

Datin Dr. Maya, CEO MAHSA Health

Datin Dr Maya, CEO MAHSA Health, yang memiliki kepakaran berganda dalam perkhidmatan kesihatan dan kesejahteraan serta industri pendidikan, berkata, “Kesungguhan adalah aset terbesar yang kita miliki. Idea utama MAHSA Health adalah untuk meningkatkan kualiti hidup dalam menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan dan kesejahteraan kepada komuniti kita. Perkhidmatan penjagaan kesihatan berasaskan pasukan kami menyediakan penjagaan perubatan yang komprehensif kepada pesakit dengan matlamat untuk mendapatkan hasil kesihatan yang maksimum."

“Melalui kerjasama ini, kami meramalkan peluang dan usaha kolaboratif dalam banyak bidang, baik dalam industri penjagaan kesihatan dan pendidikan dalam menyediakan ekosistem pengajaran, latihan dan menghasilkan perkhidmatan kepada negara di seluruh negara.”

Kerjasama (MoU) ini adalah rangka kerja yang mana MGRC Therapeutics dan MAHSA Health boleh meneroka peluang di dalam perkhidmatan berkaitan kesihatan dan kesejahteraan; mewujudkan peluang untuk penempatan klinikal pelajar, latihan amali dan pekerjaan; mengenal pasti peluang untuk menjalankan penyelidikan dan pembangunan kolaboratif (“R&D”); dan mencipta peluang dalam latihan, seminar dan persidangan.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment