Update

ATPC Bekerjasama dengan Phoenix Green Energy untuk Memacu Inovasi Solar dan Meningkatkan Inisiatif ESG

MHAB1990
Publish date: Wed, 28 Aug 2024, 06:09 PM

ATPC Bekerjasama dengan Phoenix Green Energy untuk Memacu Inovasi Solar dan Meningkatkan Inisiatif ESG

Usahasana untuk Mempercepatkan Pembangunan Teknologi Suria dan Menggalakkan Amalan Mampan


KUALA LUMPUR, 28 OGOS 2024  AGAPE ATP Corporation ("ATPC") yang tersenarai di NASDAQ, pemain yang semakin berkembang dalam bidang penyelesaian tenaga mampan, melalui anak syarikatnya, ATPC Green Energy Sdn. Bhd. (“ATPC Green Energy”) telah menjalin kerjasama strategik dengan Phoenix Green Energy Sdn. Bhd. ("PGE") untuk mempercepatkan pembangunan dan pengkomersilan penyelesaian tenaga solar termaju di Malaysia. Perkongsian ini menggariskan komitmen ATPC untuk mengembangkan portfolio tenaga hijau dan memperkukuh inisiatif Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (“ESG”)nya.

Perjanjian kerjasama itu menggariskan pelan komprehensif untuk bersama-sama membangunkan dan mengkomersialkan portfolio produk solar yang disasarkan, termasuk panel solar filem nipis amorfus dan teknologi berkaitan. Inovasi ini bertujuan untuk menyokong pelbagai aplikasi, terutamanya dalam pengeluaran tenaga elektrik, yang qmenyumbang kepada peralihan Malaysia kepada tenaga mampan.

 

Captions from L- R: Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, the Founder and Global Group CEO of ATPC, Heng Huachuin, the Vice President of Phoenix Green Energy Sdn. Bhd.


Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Global ATPC, berkata, “Kerjasama ini adalah penting bagi anak syarikat kami, ATPC Green Energy ketika kami berusaha untuk meluaskan penawaran tenaga hijau kami dan meningkatkan impak kami terhadap alam sekitar. Dengan bekerjasama dengan Phoenix Green Energy, kami bukan sahaja memajukan teknologi solar tetapi juga mengukuhkan komitmen ESG kami. Perkongsian ini meletakkan kami untuk menyampaikan penyelesaian inovatif yang sejajar dengan matlamat kemampanan global dan memacu pertumbuhan jangka panjang untuk syarikat kami.”

Melalui perkongsian ini, ATPC Green Energy dan PGE akan menggabungkan kepakaran mereka untuk membangunkan produk solar berkecekapan tinggi yang memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk tenaga boleh diperbaharui di Malaysia dan rantau ASEAN. Kerjasama itu akan melibatkan memanfaatkan perundingan teknikal PGE dalam sistem tenaga solar dan pengalaman ATPC Green Energy dalam menyampaikan penyelesaian penjimatan tenaga yang komprehensif. Sinergi ini dijangka mempercepatkan penggunaan tenaga suria, mengurangkan jejak karbon, dan menyumbang dengan ketara kepada landskap tenaga boleh diperbaharui Malaysia.

Heng Huachuin, Naib Presiden Phoenix Green Energy, menambah, “Kerjasama kami dengan ATPC Green Energy mewakili peluang penting untuk berinovasi dalam ruang tenaga suria. Bersama-sama, kami bersedia untuk menyampaikan penyelesaian yang bukan sahaja memenuhi keperluan tenaga pelanggan kami tetapi juga menyumbang kepada masa depan yang lebih mampan dan bertanggungjawab terhadap alam sekitar.”

Perkongsian ini mengukuhkan komitmen ATPC Green Energy terhadap penjagaan alam sekitar dengan mempromosikan sumber tenaga boleh diperbaharui dan mengurangkan pergantungan kepada bahan api fosil. Kerjasama itu sejajar dengan strategi ESG ATPC yang lebih luas, yang termasuk memacu amalan mampan merentas operasinya, menyokong Matlamat Pembangunan Lestari PBB, dan menyampaikan nilai jangka panjang kepada pihak berkepentingan.



Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment