Update

DC Healthcare Rekod Hasil RM13.88 Juta untuk S2 TK2024

MHAB1990
Publish date: Wed, 28 Aug 2024, 12:36 AM

DC Healthcare Rekod Hasil RM13.88 Juta untuk S2 TK2024

Kumpulan Fokus pada Strategi Operasi Mampan Di Tengah Ketidakstabilan Pasaran

KUALA LUMPUR, 27 OGOS 2024 DC Healthcare Holdings Berhad ("DC Healthcare" atau "Kumpulan"), penyedia perkhidmatan perubatan estetik yang mengkhusus dalam penyediaan prosedur tidak invasif dan invasif minimum, hari ini mengumumkan keputusan kewangannya untuk suku kedua berakhir pada 30 Jun 2024 (“S2 TK2024”). Kumpulan mencatatkan hasil sebanyak RM13.88 juta, penurunan berbanding RM17.89 juta pada suku yang sama pada tahun kewangan sebelumnya (“S2 TK2023”), terutamanya disebabkan oleh kadar penebusan yang lebih rendah dalam perkhidmatan estetik.

Walau bagaimanapun, Kumpulan menyaksikan peningkatan dalam liabiliti kontraknya, yang meningkat kepada RM13.66 juta daripada RM3.71 juta pada 30 Jun 2024. Liabiliti kontrak ini, yang mewakili pakej prabayar yang belum ditebus, menunjukkan aliran hasil masa hadapan yang stabil dan mempamerkan keyakinan pelanggan terhadap tawaran DC Healthcare untuk jangka panjang.

Kumpulan mencatatkan keuntungan kasar RM5.19 juta untuk S2 TK2024. Keuntungan kasar yang lebih perlahan disebabkan terutamanya oleh peningkatan kos operasi dan pemasaran, yang diperlukan untuk menyokong inisiatif pertumbuhan strategik Kumpulan, termasuk pembukaan cawangan baharu.

Kumpulan melaporkan Kerugian Sebelum Cukai (“LBT”) sebanyak RM6.71 juta, berbanding keuntungan sebelum cukai sebanyak RM5.27 juta pada S2 TK2023. Kerugian ini disebabkan oleh beberapa faktor, termasuk peningkatan dalam perbelanjaan pentadbiran disebabkan peningkatan usaha pemasaran, kos operasi yang lebih tinggi dan yuran profesional tidak berulang yang berkaitan dengan latihan korporat baru-baru ini.

Pada asas suku ke suku, Kumpulan menyaksikan peningkatan dalam prestasi kewangannya. Hasil meningkat sebanyak 47% daripada RM9.45 juta pada S1 TK2024 kepada RM13.88 juta pada S2 TK2024. Pertumbuhan ini didorong oleh bilangan rawatan yang lebih tinggi yang disediakan dalam perkhidmatan estetik pada suku semasa. Kerugian sebelum cukai Kumpulan mengecil kepada RM6.71 juta pada S2 TK2024, turun daripada kerugian RM7.91 juta pada suku sebelumnya, mencerminkan kecekapan operasi yang lebih baik dan pengurusan kos yang berkesan.

Dr. Chong Tze Sheng, Pengarah Urusan DC Healthcare mengulas, "Pertumbuhan hasil kami pada suku ini, walaupun kadar penebusan lebih rendah, mencerminkan keteguhan model perniagaan kami dan kepercayaan pelanggan terhadap kami. Kami terus menumpukan pada mengembangkan jejak kami dan meningkatkan kualiti perkhidmatan kami untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk perkhidmatan estetik Peningkatan dalam liabiliti kontrak menunjukkan komitmen kukuh pelanggan kami terhadap perkhidmatan kami, yang kami percaya akan diterjemahkan kepada hasil yang mampan pada suku akan datang."


Dr. Chong Tze Sheng, Pengarah Urusan DC Healthcare


Memandang ke hadapan, DC Healthcare kekal fokus pada objektif strategiknya, termasuk mengembangkan rangkaian kliniknya merentasi Selatan dan Utara Malaysia, menarik bakat terbaik, dan meningkatkan teknologi perubatannya untuk kekal berdaya saing. Inisiatif ini direka untuk mengukuhkan kedudukan Kumpulan dalam sektor estetik perubatan dan memastikan pertumbuhan jangka panjang dan keuntungan.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment