Update

Tex Cycle Peroleh Lesen Pembuatan dan Perjanjian Pengedaran Sistem BiobiN®

MHAB1990
Publish date: Tue, 27 Aug 2024, 08:51 PM

Tex Cycle Peroleh Lesen Pembuatan dan Perjanjian Pengedaran Sistem BiobiN®

Perkukuh Penyelesaian Pengurusan Sisa melalui Perkongsian Strategik dan Inovasi

SELANGOR, 27 OGOS 2024Tex Cycle Technology (M) Berhad (M) Berhad (“Tex Cycle” atau “Kumpulan”), penyedia penyelesaian pengurusan sisa dan kitar semula yang mantap,  mengumumkan Lesen Pembuatan dan Perjanjian Lesen Pengedaran yang ditandatangani antara Ground Control Sdn . Bhd. (“Ground Control”), anak syarikat Kumpulan, BiobiN Technologies Pty Ltd dan Peats Group Limited (“Peats Group”).Perkongsian ini ditetapkan untuk meningkatkan keupayaan Tex Cycle dalam teknologi pengurusan sisa yang inovatif dengan menggabungkan sistem BiobiN® —sebuah teknologi yang dipelopori oleh BiobiN Technologies Pty Ltd dan Peats Group.

Peats Group ialah sebuah syarikat yang terkenal dengan dedikasinya terhadap kitar semula dan pemasaran sumber organik. Meraikan lebih 50 tahun dalam perniagaan, Peats Group ialah peneraju dalam kitar semula organik, mencipta produk landskap, taman dan hortikultur yang berharga serta pakar dalam mengubah organik hijau daripada pelbagai sumber kepada produk kompos, tanah dan sungkupan premium, menggunakan teknologi inovatif seperti BiobiN® untuk pemprosesan sisa di tapak.

BiobiN® ialah penyelesaian inovatif yang direka untuk pengurusan cekap bahan buangan organik dan basah. Sistem mudah alih ini memulakan proses pengkomposan terus di tapak, mengurus dan mengurangkan bau daripada sisa boleh reput dengan berkesan.

Dengan aplikasinya yang serba boleh, BiobiN® sesuai untuk persekitaran yang terdiri daripada perkhidmatan makanan kepada kemudahan pemprosesan daging, meningkatkan kemampanan dengan meminimumkan kesan tapak pelupusan, mengurangkan kos pengumpulan sisa dan mengurangkan pelepasan gas rumah hijau. Reka bentuknya sejajar dengan piawaian alam sekitar global, menjadikannya alat penting dalam strategi pengurusan sisa.

Di bawah perjanjian ini, Ground Control diberi hak untuk mengeluarkan dan mengedarkan sistem BiobiN® di Malaysia, menyasarkan penambahbaikan dalam penyaman sisa dalam persekitaran tertutup. Inisiatif ini dijangka memberi impak ketara kepada amalan pengurusan sisa mampan, menawarkan penyelesaian yang cekap yang selaras dengan piawaian alam sekitar global.

Encik Gary Dass A/L Anthony Francis, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Tex Cycle berkata, “Kerjasama ini, menggunakan teknologi BiobiN® yang tercanggih, bukan sahaja memajukan usaha alam sekitar kami tetapi dengan ketara meningkatkan keupayaan Tex Cycle dalam penyelesaian pengurusan sisa yang inovatif, membolehkan kami untuk mencapai kecekapan dan kemampanan yang lebih besar dalam operasi kami. Pengenalan teknologi BiobiN® dijangka mengembangkan pangkalan pelanggan kami kerana ia memenuhi permintaan yang semakin meningkat dalam kalangan pemilik korporat dan perniagaan untuk penyelesaian pelupusan yang mampan. Kami amat berterima kasih atas sokongan luar biasa daripada pihak berkuasa tempatan dan badan kawal selia, yang telah memainkan peranan penting dalam memudahkan inisiatif ini. Penglibatan mereka adalah penting, dengan berkesan menjadikan mereka ahli penting dalam pasukan projek kami."

"Tiada laluan yang boleh difikirkan untuk mencapai sisa sifar ke tapak pelupusan dan mewujudkan pekeliling sebenar tanpa menguruskan sisa organik secara pukal secara berkesan," kata Harbir Gill daripada Pengarah Urusan Ground Control. “Kerjasama kami dengan BiobiN® membolehkan kami menangkap sumber berharga ini, mengalihkannya daripada tapak pelupusan sampah, dan menyepadukannya ke dalam sistem pengkomposan kami, menambah nilai yang sangat besar kepada usaha kemampanan kami dan pelanggan kami.”

Danny Mitroussidis, Pengurus Pembangunan Antarabangsa BiobiN Technologies menambah, "BiobiN Technologies Australia & Peats Group teruja untuk memformalkan hubungan perniagaan kami dengan Ground Control dan Tex Cycle. Semua usaha kerjasama dalam menangani semua jenis bahan sisa organik, akan mempercepatkan proses berterusan keupayaan penambahbaikan dan prestasi - dan mengalihkan sisa organik dari tapak pelupusan - dan membuat kompos berkualiti tinggi, sungkupan dan penambah tanah. Produk yang dibuat di Malaysia akan menyediakan bahan organik yang digunakan untuk pertanian, ladang, program keselamatan makanan, projek perbandaran, landskap, penghijauan dan pengindahan projek dan lain-lain. Tex Cycle mempunyai tradisi yang kuat dalam menawarkan penyelesaian yang inovatif dan bekerjasama dengan BiobiN® mengukuhkannya. Kami percaya bahawa "Apa yang kita ambil dari bumi, harus kembali ke bumi! Tidak perlu membuang sampah lagi.” Syarikat kami yang berpangkalan di Australia tidak sabar-sabar untuk mengembangkan hubungan antarabangsa dan pasaran eksport kami dan Malaysia adalah penting dalam hal ini. Kami amat berterima kasih kepada kepimpinan dan semua yang terlibat di Ground Control and Tex Cycle.  Mengharapkan hubungan yang panjang dan sihat bersama-sama dan menyediakan warisan alam sekitar dan sosial untuk Malaysia dan rantau ini.”


Caption from L-R: Mr. Kahar Rahim, Asst. General Manager of Tex Cycle, Mr. Lee Junyan, Senior Technical Manager of Tex Cycle, Mr. Gary Dass, Group Chief Executive Officer of Tex Cycle, Mr. Harbir Gill, Managing Director of Ground Control Sdn Bhd, Mr. Danny Mitroussidis, Manager of International Development of BiobiN Technologies, Mr. Lee Hai Peng, Executive Director of Tex Cycle, Ms. Geraldine Hii, Group Chief Financial Officer of Tex Cycle, Mr. Caleb Ho, Senior General Manager of Tex Cycle


Perjanjian ini menandakan permulaan peningkatan yang menjanjikan kepada penawaran pengurusan alam sekitar Kumpulan, seterusnya mengukuhkan komitmennya terhadap kemampanan dan kemajuan teknologi dalam pengurusan sisa.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment