Hafizzy's News

MGRC jana kehadiran di Thailand

hafizzysoftdrink
Publish date: Fri, 23 Sep 2022, 01:41 PM

MGRC jana kehadiran di Thailand

Kumpulan bekerjasama dengan rakan kongsi Thailand untuk membekalkan produk dan perkhidmatannya

L-R: Cik Songsuda Panich; Encik Sasha Nordin dan En. Choy Hong Yang

PETALING JAYA (23 Sept) - Malaysian Genomics Resource Centre Berhad (Malaysian Genomics), pakar genomik dan biofarmaseutikal terkemuka, dengan sukacitanya mengumumkan hari ini satu siri kerjasama untuk mengembangkan pangkalan pelanggannya di Thailand serta meneroka peluang untuk penyelidikan dan pembangunan (R&D) produk dan perkhidmatan baru.

Kumpulan menandatangani perjanjian bekalan dan kerjasama dengan Acquest Healthcare Stem Cell Research and Development Co. Ltd. (Acquest) untuk menghasilkan sel-T CAR untuk dibekalkan kepada pelanggan Acquest. Acquest adalah pembekal pelbagai sel terapi yang terkenal ke hospital, doktor pakar, dan pesakit di Thailand. Ia mengendalikan makmal klinikal canggih dan juga kemudahan pembudayaan sel manusia khusus milik swasta terbesar di negara ini.

Kumpulan juga menandatangani perjanjian bekalan dan kerjasama dengan Salus Holdings Co. Ltd. (Salus) untuk membekalkan produk dan perkhidmatan biofarmaseutikal dan genomik kepada pelanggan Salus. Salus adalah pakar dalam pemeriksaan kesejahteraan dan kesihatan menggunakan sains dan teknologi untuk pengesanan penyakit awal dan menguruskan program intervensi gaya hidup yang berpusat di Bangkok, Thailand.

Akhir sekali, Kumpulan menandatangani Surat Niat dengan Marine Group Co. Ltd. (Kumpulan Marin) dan Salus mengenai penyelidikan kerjasama dalam penggunaan ujian pemeriksaan genetik dan produk kosmetik yang dirumuskan yang mengandungi bahan terapi sel tertentu pada pertumbuhan semula kulit dan rambut pesakit. Marine Group adalah pakar estetik dan kesihatan dengan lebih 42 rangkaian pusat di bawah jenama Slim Up™, Doktor™ Kulit, dan Biocell™.

Majlis menandatangani perjanjian itu turut dihadiri oleh Tuan Yang Terutama Dato' Jojie Samuel, Duta Besar Malaysia ke Thailand dan Encik Mohamed Hafiz Md Shariff, Pesuruhjaya Perdagangan MATRADE Bangkok.

Sasha Nordin

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Malaysian Genomics, Encik Sasha Nordin, berkata, "Kami tidak sabar-sabar untuk menjalin hubungan yang baik dengan rakan kongsi Thailand kami, Salus dan Acquest. Kerjasama ini adalah sebahagian daripada strategi kami untuk mengembangkan asas pelanggan kami dan meningkatkan kehadiran kami di luar negara melalui bekerja dengan rakan kongsi perniagaan yang mempunyai kehadiran yang mantap dalam segmen pasaran masing-masing."

Dr Roland Neff, Ketua Pegawai Eksekutif Acquest, berkata, "Kerjasama ini adalah langkah pertama kerana kedua-dua pihak meneroka kemungkinan menjalankan R&D bersama yang boleh menghasilkan produk dan perkhidmatan baharu yang boleh dikomersialkan. Kami mempunyai makmal klinikal canggih di Bangkok dan juga kemudahan pembudayaan sel manusia khusus milik swasta terbesar di negara ini."

Pengarah Salus En. Choy Hong Yang, berkata, "Di Salus, kami menggunakan sains dan teknologi untuk menyediakan perkhidmatan pengesanan penyakit, pencegahan dan peningkatan jangka hayat. Kerjasama dengan Malaysian Genomics ini akan membolehkan kami memanfaatkan pengetahuan dan kepakaran genetik mereka untuk menawarkan lebih banyak produk dan perkhidmatan manakala kerjasama strategik adalah selaras dengan nilai teras inovasi bersama kami untuk menawarkan teknologi baharu kepada pelanggan kami."

Cik Songsuda Panich, Pengasas Marine Group, berkata, "Skin Doctor, Slim Up dan Pusat BioCell sentiasa berusaha untuk menyediakan sains dan teknologi kulit dan estetik terkini untuk pelanggan kami. Kami berharap dapat bekerjasama dengan Malaysian Genomics dan dengan Salus Healthcare mengenai penyelidikan dan pembangunan yang melibatkan produk penjanaan semula sel.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment