Hafizzy's News

Bintang Seni Mempertahankan Diri Antarabangsa tampil di ONE on Prime Video 3 di Kuala Lumpur Hari Ini

hafizzysoftdrink
Publish date: Tue, 18 Oct 2022, 05:04 PM

Bintang Seni Mempertahankan Diri Antarabangsa tampil di
ONE on Prime Video 3 di Kuala Lumpur Hari Ini

Kuala Lumpur (18 Oktober) - ONE Championship (ONE) hari ini menganjurkan ONE™ on Prime Video 3: Lineker vs Andrade Media Day di Kuala Lumpur yang menampilkan beberapa bintang seni mempertahankan diri terbesar dan paling menarik di dunia. Atlet-atlet ONE Championship yang bertanding pada 22 Oktober di Axiata Arena, turut hadir.

Pesaing bantamweight ranking kedua Fabricio "Wonder Boy" Andrade dari Brazil, ONE Lightweight Kickboxing World Champion Regian "The Immortal" Eersel dari Belanda, Juara Dunia BJJ Pelbagai Kali Kade Ruotolo dari Amerika Syarikat, Muay Thai phenom Sinsamut Klinmee dari Thailand, serta bintang Malaysia tempatan Keanu Subba dan Agilan "Alligator" Thani menjawab soalan daripada media yang hadir.

Fabricio Andrade (Brazil)


Fabricio Andrade, yang akan bersaing menentang juara dunia ONE Bantamweight John "Hands of Stone" Lineker dalam acara utama ONE on Prime Video 3 berkata, "Saya telah lama menantikan peluang ini. Untuk ke sini, ia seperti masa yang istimewa. Saya tidak sabar untuk menamatkan pertarungan yang akan datang ini pada pusingan pertama."

Regian Eersel (Holland)


Regian Eersel, Juara Bertahan Dunia ONE Lightweight Kickboxing, memulakan perjalanan seni mempertahankan dirinya dengan berlatih di taekwondo pada usia lapan tahun, setelah mengambil seni untuk mempertahankan diri. Selepas mengalami kejayaan dalam pertandingan taekwondo serta kickboxing amatur, Eersel memutuskan untuk menjadi pejuang profesional dan sejak itu telah mengumpulkan rekod yang luar biasa.

Dikenali kerana menggunakan sepenuhnya anggota badannya yang panjang untuk mendarat pelbagai serangan letupan, "The Immortal" telah membina reputasi sebagai bakat yang sangat menarik untuk ditonton. Kini, beliau mengambil alih Sinsamut untuk berpotensi menambah ONE Lightweight Muay Thai World Title pada koleksinya.

Kade Ruotolo (United States)


Fenomena jiu-jitsu Brazil, Kade Ruotolo, akan menentang pendatang baru, Juara Dunia Sambo berbilang masa dan dihiasi tali pinggang hitam judo Uali Kurzhev dari Rusia. Tidak lama selepas Ruotolo menandatangani dengan ONE Championship tahun ini, beliau mendominasi bekas Juara Dunia ONE Lightweight dan legenda Jepun Shinya Aoki dalam pertandingan penyerahan penyertaan, sekali gus meraih kemenangan dalam penampilan sulung promosinya.

Kade Ruotolo


Ruotolo juga baru-baru ini mencipta sejarah dengan emas di Kejohanan Dunia Kelab Tempur Abu Dhabi (ADCC), menjadi yang termuda pernah melakukannya dan memenangi semua pertarungannya dengan penyerahan.

Ruotolo berkata, "Saya mengambil masa seminggu untuk berehat selepas pertandingan baru-baru ini di ADCC, dan mengambil kem latihan selama dua minggu untuk perlawanan yang akan datang ini. Saya tidak tahu banyak tentang Uali, tetapi saya tahu bahawa dia berasal dari latar belakang judo dan gusti yang kuat, dengan kemahiran mengambil alih yang hebat dan serangan kaki yang baik. Akan ada pertembungan gaya yang akan menarik untuk dilihat pada hari Sabtu ini."

Keanu Subba (Malaysia)


Manakala bagi kategori featherweight Keanu Subba, yang akan berdepan Yoon Chang Min dari Korea, berkata, "Saya teruja untuk perlawanan akan datang dan saya tidak sabar untuk mengadakan persembahan. Apabila saya pergi ke sana dan membuat persembahan, saya pergi habis-habisan. Matlamat saya adalah untuk berjuang untuk Gelaran Dunia dalam tempoh dua tahun akan datang. Masa saya di pentas Kejohanan ONE sangat luar biasa untuk kerjaya saya dan saya semakin baik setiap hari."

Agilan Thani (Malaysia)


Bekas pencabar ONE Welterweight World Title, Agilan Thani, yang akan bersaing dengan Ilja Stojanov dari Jerman, berkata, "Saya benar-benar menikmati MMA sejak saya mula-mula mengalaminya, tetapi ini adalah kerjaya yang sukar. Apabila kita pergi ke atas pentas, kita meletakkan diri kita di barisan. Kita perlu sentiasa bersedia. Untuk pertarungan ini, latihan saya sangat fokus dan bukan masa yang dihabiskan untuk menjalani rutin yang tidak perlu dan itulah disiplin yang perlu saya hadapi. Apabila saya naik ke pentas, persembahan sentiasa menjadi kunci, dan saya akan persembahkan Sabtu ini.

Sinsamut Klinmee (Thailand)


Seorang Muay Thai dan veteran kickboxing dengan lebih 80 kemenangan kerjaya di bawah tali pinggangnya, Sinsamut Klinmee akan berdepan Regian Eersel dalam acara utama bersama untuk ONE Lightweight Muay Thai World Title yang julung kali diadakan di ONE on Prime Video 3. Dilahirkan di Pattaya, Thailand, keluarga Sinsamut menjalankan gim, dan merupakan kuasa utama di gelanggang Thailand, menghasilkan juara di stadium yang dihormati seperti Lumpinee dan Rajadamnern.

Sinsamut Klinmee


Sinsamut berkata, "Dalam pertarungan yang akan datang ini, saya perlu menjadi lebih baik daripada Regian dan saya bersedia untuk berjuang Sabtu ini. Setiap perjuangan adalah penting bagi saya. Setiap kali saya berjuang, saya berjuang untuk menjadi pemenang. Perjuangan yang akan datang ini penting bagi saya kerana kami berjuang untuk tali pinggang Gelaran Dunia Muay Thai ONE Lightweight, dan saya ingin menjatuhkannya pada pusingan kedua."

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment