Hafizzy's News

SCIB umum penyusunan Lembaga Pengarah

hafizzysoftdrink
Publish date: Tue, 25 Oct 2022, 03:57 PM

SCIB umum penyusunan Lembaga Pengarah

Syarikat akan terus membina perniagaan yang lebih baik, kukuh dan lebih mampan

KUCHING (25 OKTOBER) Pakar kejuruteraan awam, Sarawak Consolidated Industries Berhad (SCIB atau Syarikat, Bursa: SCIB, 9237) hari ini mengumumkan pelantikan semula Encik Shamsul Anuar bin Ahamad Ibrahim (Encik Shamsul Anuar) sebagai Pengerusi Bebas Bukan Eksekutif yang baharu berkuat kuasa serta-merta.

Shamsul Anuar, Pengerusi Bebas Bukan Eksekutif

Encik Shamsul Anuar berkata, "Saya gembira dengan penyusunan semula ini dan saya berharap dapat bekerjasama lebih rapat dengan pasukan dalam perjalanan kami untuk mengubah SCIB kepada perniagaan yang lebih baik, lebih kukuh dan lebih mampan melalui pengembangan kami ke Semenanjung Malaysia dan baru-baru ini, penerokaan kami ke dalam projek-projek di negara jiran Kalimantan, Indonesia."

"Kami mengalu-alukan Encik Shamsul Anuar sebagai Pengerusi baharu kami dan berharap dapat bekerjasama dengan beliau untuk mengembangkan SCIB. Pengalaman beliau dalam perusahaan milik negara akan menjadi tidak ternilai kepada kami," kata Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif SCIB, Encik Rosland bin Othman.

Encik Shamsul Anuar, adalah felo Persatuan Akauntan Bertauliah Berkanun dan ahli Institut Akauntan Malaysia, pertama kali dilantik sebagai ahli lembaga Syarikat pada 1 September 2015. Beliau adalah ahli Jawatankuasa Audit SCIB dan Jawatankuasa Saraan & Pencalonan serta Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Risiko.

Beliau kini merupakan Pengurus Besar Hal Ehwal Korporat Kumpulan Permodalan ASSAR Sdn. Bhd., syarikat induk Amanah Saham Sarawak Bhd., sebuah syarikat pelaburan milik kerajaan dengan portfolio pelaburan dalam perkhidmatan kewangan, pertanian dan berasaskan sumber, pembangunan hartanah dan pembinaan, perkhidmatan dan teknologi, pembuatan, perdagangan dan lain-lain. Beliau juga menganggotai BOD Transnational Insurance Brokers Sdn. Bhd.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment