Update

Kumpulan Magma Berjaya Memuktamadkan AGM Ke-15 Dengan Sokongan Pemegang Saham

MHAB1990
Publish date: Thu, 27 Jun 2024, 12:27 AM

Kumpulan Magma Berjaya Memuktamadkan AGM Ke-15 Dengan Sokongan Pemegang Saham

Pemegang Saham Syarikat Meluluskan Semua Resolusi dan Mengesahkan Inisiatif Strategik untuk Pertumbuhan


KUALA LUMPUR, 26 JUN 2024 Magma Group Berhad  ("Magma" atau "Syarikat"), sebuah kumpulan pegangan pelaburan dan hospitaliti dinamik, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa Syarikat telah berjaya menjalankan Mesyuarat Agung Tahunan ("AGM") ke-15 hari ini . Pemegang saham berkumpul untuk menerima laporan tahunan bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2023 ("TK2023"), dan mengundi pada dua belas (12) resolusi yang dibentangkan semasa mesyuarat.

Semua resolusi telah diluluskan sebulat suara, menekankan keyakinan para pemegang saham terhadap hala tuju strategik dan kepimpinan Syarikat. Resolusi yang diluluskan termasuk penerimaan pakai penyata kewangan untuk TK2023, pemilihan semula pengarah, dan pelantikan semula juruaudit, antara lain.


Dato' Sri Thomas Liang Chee Fong, Pengarah Urusan Kumpulan Magma


Dato' Sri Thomas Liang Chee Fong, Pengarah Urusan Kumpulan Magma Group Berhad mengulas, "Kami berterima kasih atas sokongan dan kepercayaan berterusan para pemegang saham kami. Kelulusan semua resolusi membolehkan kami bergerak ke hadapan dengan inisiatif strategik kami yang bertujuan untuk meningkatkan nilai dan memacu pertumbuhan yang mampan. Fokus kami kekal pada pengukuhan operasi perhotelan teras kami, memanfaatkan hartanah utama kami untuk meningkatkan kadar penghunian dan Kadar Bilik Purata (“ARR”) Selain itu, kami komited untuk mengekalkan standard tadbir urus korporat dan kecemerlangan operasi yang tinggi melihat masa depan, kami optimis tentang peluang di hadapan dan berdedikasi untuk mencipta nilai jangka panjang untuk para pemegang saham kami."

Ketika Syarikat memandang ke hadapan, ia kekal menumpukan pada operasi terasnya dalam sektor hospitaliti, terutamanya memanfaatkan kekuatan hotel utamanya, termasuk Hotel Impiana KLCC, Hotel Impiana Ipoh, Hotel Impiana Senai dan WOLO Kuala Lumpur. Kumpulan komited untuk meningkatkan kadar penghunian dan ARR, memanfaatkan jangkaan peningkatan dalam ketibaan pelancong dan inisiatif strategik yang berterusan.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment