Update

IPO GO HUB CAPITAL TERLEBIH LANGGANAN SEHINGGA 78.71 KALI

MHAB1990
Publish date: Mon, 24 Jun 2024, 06:39 PM

IPO GO HUB CAPITAL TERLEBIH LANGGANAN SEHINGGA 78.71 KALI

Exceptional Sambutan Luar Biasa Menunjukkan Keyakinan Pasaran yang Teguh dalam Prospek Masa Depan Syarikat

KUALA LUMPUR, 24 JUN 2024  Go Hub Capital Berhad (“Go Hub” atau “Syarikat”), penyedia penyelesaian teknologi maklumat (IT) pengangkutan utama di Malaysia yang akan mula diperkenalkan di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad pada 3 Julai 2024, dengan sukacitanya mengumumkan peruntukan saham Syarikat kepada orang awam Malaysia daripada tawaran awam permulaan (“IPO”) telah terlebih langgan sebanyak 78.71 kali.


Encik Tan Cherng Thong, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Go Hub 


IPO Go Hub terdiri daripada terbitan awam sebanyak 107,180,000 Saham biasa baharu yang disediakan untuk permohonan mengikut cara berikut:-

·        75,180,000 Saham IPO akan diperuntukkan melalui penempatan persendirian kepada pelabur institusi dan/atau terpilih yang dikenal pasti;

·        20,000,000 Saham IPO tersedia untuk permohonan oleh orang ramai Malaysia melalui proses pengundian; dan

·        12,000,000 Saham IPO telah dikhaskan dan diketepikan untuk pengarah dan pekerja yang layak serta mereka yang telah menyumbang kepada kejayaan Syarikat (“Orang Layak”) di bawah Peruntukan Borang Merah Jambu.

Syarikat menerima sejumlah 20,452 permohonan untuk 1,594,106,300 Saham IPO bernilai RM557.94 juta daripada orang ramai Malaysia, mewakili kadar lebihan langganan sebanyak 78.71 kali. Bahagian Bumiputera menyaksikan 10,835 permohonan untuk 656,494,900 Saham IPO, dengan kadar terlebih langganan sebanyak 64.65 kali. Bahagian awam merekodkan 9,617 permohonan untuk 937,611,400 Saham IPO, menunjukkan kadar terlebih langganan sebanyak 92.76 kali.

Sementara itu, sejumlah 12,000,000 Saham IPO yang tersedia untuk permohonan oleh Orang Yang Layak telah dilanggan sepenuhnya.

Di bawah penempatan persendirian kepada pelabur institusi dan/atau terpilih yang dikenal pasti terdiri daripada 75.18 juta Saham, Pemilik Buku Tunggal telah mengesahkan bahawa bahagian itu telah dilanggan sepenuhnya

Encik Tan Cherng Thong, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Go Hub berkongsi, “Sambutan luar biasa terhadap IPO kami menggariskan keyakinan pasaran terhadap perniagaan Go Hub dan prospek masa depan. Keghairahan pelabur yang amat menggalakkan dalam IPO dan Syarikat kami adalah bukti kukuh kepada visi strategik kami. Ia berfungsi sebagai kedua-dua pengesahan kepercayaan kami dan dorongan yang kuat, mengukuhkan komitmen kami untuk menyampaikan penyelesaian IT yang inovatif dan perintis untuk pengangkutan awam.

Setelah mewujudkan kehadiran pasaran yang kukuh dalam rel, bas, terminal dan pengembangan terbaru kami ke dalam sektor feri tahun ini, Go Hub berada pada kedudukan yang baik untuk memacu pertumbuhan dan menambah baik sistem pengangkutan awam di seluruh Malaysia. Sambutan positif daripada pelabur menyerlahkan kepercayaan pasaran terhadap keupayaan Go Hub dan dedikasinya untuk memajukan teknologi pengangkutan."

Encik David Lim, Ketua Pegawai Eksekutif UOB Kay Hian Securities (M) Sdn. Bhd., menyatakan, "Sambutan memberangsangkan terhadap IPO Go Hub menyerlahkan minat pelabur yang mendalam terhadap perniagaan dengan asas yang kukuh dan strategi pertumbuhan yang kukuh. Syarikat berada pada kedudukan yang baik untuk memanfaatkan peningkatan permintaan dan pelaburan dalam sektor pengangkutan awam di Malaysia dan berpotensi wilayah ini."

UOB Kay Hian Securities (M) Sdn. Bhd. sebagai Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan sempena IPO, telah mengesahkan bahawa 75,180,000 Saham IPO melalui penempatan persendirian kepada pelabur institusi dan/atau terpilih yang dikenal pasti telah dikeluarkan sepenuhnya.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment