Update

ACCRELIST MEMANFAATKAN PERMINTAAN YANG MENINGKAT UNTUK PENYELESAIAN HDD DENGAN PEROLEHAN SAHAM DALAM TEKNOLOGI MCLEAN

MHAB1990
Publish date: Wed, 26 Jun 2024, 12:38 AM

ACCRELIST MEMANFAATKAN PERMINTAAN YANG MENINGKAT UNTUK PENYELESAIAN HDD DENGAN PEROLEHAN SAHAM DALAM TEKNOLOGI MCLEAN

Cadangan Pengambilalihan 28.53% Pegangan untuk Memanfaatkan Pertumbuhan dan Pengembangan MClean Technologies


SINGAPURA, 25 JUN 2024 – Datuk Dr. Terence Tea Yeok Kian, Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Accrelist Ltd. ("Accrelist"), dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat Accrelist, salah satu kumpulan estetik terbesar yang disenaraikan di Catalist Board of Singapore Exchange (“SGX”), telah memeterai perjanjian jual beli untuk memperoleh 28.53% pegangan ekuiti dalam MClean Technologies Berhad (“MClean Technologies”, “MClean” atau “Syarikat”). Pemerolehan adalah bersyarat atas kepuasan (atau, jika berkenaan, penepian) syarat-syarat tertentu dahuluan.


Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Accrelist, Datuk Dr. Terence Tea


Pemerolehan saham ini menggariskan keyakinan Accrelist terhadap hala tuju perniagaan dan prospek pertumbuhan MClean, terutamanya dalam permintaan yang semakin meningkat untuk penyelesaian Pemacu Cakera Keras (“HDD”), berikutan peningkatan ketara dalam permintaan untuk pusat data.

MClean Technologies, yang beribu pejabat di Singapura, telah memantapkan dirinya sebagai pemain penting dalam industri penyelesaian pembersihan produk elektronik dan semikonduktor. Syarikat menawarkan rangkaian perkhidmatan yang komprehensif, termasuk rawatan permukaan, pembersihan ketepatan, steril dan perkhidmatan pembungkusan untuk pelbagai industri seperti HDD, Elektronik Pengguna dan Minyak & Gas. MClean Technologies beroperasi di Malaysia, Singapura dan Thailand, menyediakan perkhidmatan berkualiti tinggi dan boleh dipercayai kepada pelanggannya yang pelbagai.

Tambahan pula, kehadiran kukuh MClean dalam industri penyelesaian HDD meletakkannya dengan baik untuk memanfaatkan permintaan yang semakin meningkat untuk pusat data. Malaysia menyaksikan pelaburan pusat data yang ketara, dengan Johor muncul sebagai pasaran pusat data terbesar di negara ini. Johor bersedia untuk menarik RM17.0 bilion (AS$3.6 bilion) dalam pelaburan pusat data baharu pada 2024 sahaja, menurut laporan berita oleh New Straits Times, didorong oleh syarikat multinasional yang mengambil kesempatan daripada lokasi strategiknya dan kos operasi yang lebih rendah. Pemain utama seperti Nvidia, AirTrunk dan Microsoft sedang menubuhkan pusat data di rantau ini, meningkatkan lagi permintaan untuk penyelesaian HDD.

Datuk Dr. Terence Tea Yeok Kian (“Datuk Dr. Terence Tea”), Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Accrelist, ialah ahli perniagaan yang terkenal dengan pengalaman luas dan rekod prestasi yang terbukti memacu pertumbuhan dan inovasi. Beliau memegang Ph.D. dalam Pentadbiran Perniagaan (Kehormat) dari Universiti Honolulu dan Diploma Elektronik dan Kejuruteraan Elektrik dari Politeknik Singapura. Datuk Dr. Terence Tea kini memegang beberapa jawatan pengarah terkemuka dalam syarikat tersenarai, termasuk Pengerusi Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Jubilee Industries Holdings Ltd. (“Jubilee”) dan sebelum ini merupakan Pengerusi sebuah syarikat Perkhidmatan Pembuatan Elektronik (“EMS”) tersenarai awam di Malaysia.

Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Accrelist, Datuk Dr. Terence Tea mengulas, "Kami teruja dengan pemerolehan saham Accrelist dalam MClean Technologies dan kami berharap dapat menyumbang kepada pertumbuhan dan kejayaan Syarikat. Syarikat mempunyai asas yang kukuh dan pasukan yang berdedikasi, dan saya yakin bahawa bersama-sama, kita boleh mencapai pencapaian yang ketara dan mencipta nilai jangka panjang untuk kedua-dua pemegang saham kami, khususnya, kami melihat potensi besar dalam mengembangkan penyelesaian HDD, terutamanya di Malaysia dan Thailand, di mana permintaan untuk pembersihan ketepatan berkualiti tinggi. perkhidmatan berkembang pesat."

Berikutan pemerolehan pegangan ekuiti dalam MClean Technologies, dijangka wujud sinergi antara Jubilee, anak syarikat Accrelist, dan MClean Technologies, yang membolehkan kedua-dua syarikat memanfaatkan kekuatan masing-masing untuk mencipta peluang jualan silang dan meningkatkan asas pelanggan kedua-dua entiti. Potensi kerjasama ini dijangka memacu pertumbuhan dan menyediakan penyelesaian komprehensif kepada pasaran yang lebih luas, mengukuhkan lagi kehadiran Jubli dalam sektor elektronik dan semikonduktor, terutamanya dalam sektor ruang simpanan.

Pada pukul 5 petang 24 Jun 2024, harga saham MClean Technologies ditutup pada RM0.41 mewakili permodalan pasaran RM80.9 juta.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment