Update

MGRC Therapeutics dan Dx&Vx Co. Ltd. Jalin Kerjasama Strategik untuk Perkhidmatan Pengujian Genomik

MHAB1990
Publish date: Fri, 07 Jun 2024, 01:13 PM

MGRC Therapeutics dan Dx&Vx Co. Ltd. Jalin Kerjasama Strategik untuk Perkhidmatan Pengujian Genomik

Memajukan Analisis Genomik dan Penjagaan Kesihatan Digital di Malaysia dan Seterusnya  


PETALING JAYA, 7 JUN 2024 Malaysian Genomics Resource Centre Berhad (“MGRC” atau “Kumpulan”), pakar genomik dan biofarmaseutikal terkemuka, mengumumkan anak syarikat milik penuh Kumpulan MGRC Therapeutics Sdn. Bhd. (“MGRC Therapeutics”) telah memeterai Perjanjian Kerjasama Strategik (“SCA”) dengan Dx&Vx Co. Ltd. (“DXVX”), penyedia penyelesaian penjagaan kesihatan terkemuka yang berpangkalan di Republik Korea dan disenaraikan di KOSDAQ dengan pasaran permodalan 81.44 bilion Won Korea (“KWR”). SCA ini bertujuan untuk memacu pembangunan dan pembekalan perkhidmatan ujian genomik termaju, menetapkan penanda aras baharu dalam bidang analisis genomik dan penjagaan kesihatan digital.

Di bawah pakatan strategik ini, MGRC Therapeutics akan memanfaatkan kepakarannya yang luas dalam genomik dan biofarmaseutikal untuk menyokong aspek operasi dan teknikal perkhidmatan ujian genomik. Pada masa yang sama, DXVX akan menyediakan penyelesaian "GenomeCheck" termaju dan perundingan teknikalnya untuk meningkatkan penawaran perkhidmatan. Kerjasama ini merupakan langkah penting ke arah memasuki pasaran global dengan perkhidmatan analisis genomik, sejajar dengan matlamat strategik kedua-dua syarikat untuk mengembangkan jangkauan dan impak mereka.


Azri Azerai, Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics


Azri Azerai, Pengerusi Eksekutif Malaysian Genomics menyatakan keghairahannya terhadap perjanjian itu, dengan menyatakan, “Berkongsi dengan Dx&Vx Co. Ltd. merupakan langkah strategik yang akan meningkatkan perkhidmatan ujian genomik kami ke tahap yang lebih tinggi. Dengan menggabungkan kekuatan kami, kami bersedia untuk meningkatkan ketepatan dan kebolehcapaian analisis genomik, membuat kemajuan ketara dalam perubatan peribadi. Kerjasama ini mengukuhkan dedikasi kami terhadap inovasi dan kecemerlangan dalam sektor penjagaan kesihatan.”

Kyu-chan Kwon, Ketua Pegawai Eksekutif Dx&Vx Co. Ltd., mengulas mengenai kerjasama itu, “Perjanjian Kerjasama Strategik dengan MGRC Therapeutics ini menandakan detik penting bagi DXVX kerana kami menyasarkan untuk mewujudkan tapak kukuh dalam pasaran Asia dan global. Analisis genomik ialah asas wawasan Penjagaan Kesihatan 4.0 kami, dan melalui kerjasama ini, kami bersedia untuk mengembangkan perkhidmatan ujian genomik dan penyelesaian penjagaan kesihatan digital kami, akhirnya meningkatkan hasil pesakit dan memajukan bidang penjagaan pencegahan."

Kerjasama ini menekankan komitmen MGRC terhadap inovasi dan kecemerlangan dalam biofarmaseutikal dan genomik. Dengan menggabungkan keupayaan pengeluaran MGRC Therapeutics dengan kemajuan teknologi DXVX, perkongsian itu bersedia untuk meningkatkan jangkauan dan keberkesanan perkhidmatan ujian genomik dengan ketara, menangani permintaan yang semakin meningkat untuk penyelesaian penjagaan kesihatan yang canggih.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment