Update

BINTAI KINDEN PEROLEH SUB-KONTRAK RM22.3 JUTA UNTUK PROJEK RUMAH 2 TINGKAT DI JOHOR

MHAB1990
Publish date: Tue, 11 Jun 2024, 09:44 PM

BINTAI KINDEN PEROLEH SUB-KONTRAK RM22.3 JUTA UNTUK PROJEK RUMAH 2 TINGKAT DI JOHOR

Syarikat menjangkakan sumbangan positif kepada pendapatan sepanjang tahun kewangan akan datang


PETALING JAYA, 11 JUN 2024 – Bintai Kinden Corporation Berhad ("BKCB" atau "Syarikat"; Bursa: BINTAI, 6998), pakar perkhidmatan kejuruteraan mekanikal dan elektrikal ("M&E"), pengilang peranti perubatan dan pengendali kemudahan, hari ini mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuhnya, Kejuruteraan Bintai Kindenko Sdn. Bhd. (“KBK”), telah memperoleh dua sub-kontrak bernilai RM22.3 juta. Sub-kontrak ini adalah untuk pembinaan rumah dua tingkat yang terletak di Mukim Jalan Bakri, Muar, Johor, yang dianugerahkan oleh Lu Chin Poh Construction Sdn. Bhd. ("LCPC").

 

Datuk Tay Chor Han, Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Bintai Kinden

Subkontrak pertama bernilai RM7.6 juta melibatkan pembinaan 8 unit rumah berkembar dua tingkat, manakala subkontrak kedua bernilai RM14.7 juta termasuk pembinaan 21 unit rumah berkembar. -rumah teres bertingkat, kedua-duanya berserta kerja-kerja infrastruktur yang berkaitan. 

Kedua-dua projek itu mempunyai tempoh pembinaan yang ditetapkan selama 15 bulan, dengan jangkaan tarikh siap pada 1 September 2025.

Datuk Tay Chor Han, Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Bintai Kinden, mengulas, “Kami gembira dapat memperoleh sub-kontrak ini, yang dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan kami dalam tempoh dua tahun kewangan akan datang. Projek-projek ini mencerminkan komitmen berterusan kami untuk mengembangkan jejak kami dalam sektor pembinaan dan memanfaatkan kepakaran kami untuk menyampaikan penyelesaian kejuruteraan yang berkualiti." 

Kejayaan kejayaan projek-projek ini akan menyumbang secara positif kepada prestasi kewangan Bintai Kinden Corporation Berhad di hadapan, meningkatkan nilai pemegang saham dan memacu pertumbuhan masa depan. Setakat 5:00 P.M., 11 Jun 2024, harga saham BKCB ditutup pada 8.5 sen, menunjukkan permodalan pasaran RM103.7 juta.

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment