Update

ACCRELIST UMUM PENYELESAIAN PEROLEHAN KEPENTINGAN BESAR DALAM MCLEAN TECHNOLOGIES

MHAB1990
Publish date: Tue, 02 Jul 2024, 07:57 PM

ACCRELIST UMUM PENYELESAIAN PEROLEHAN KEPENTINGAN BESAR DALAM MCLEAN TECHNOLOGIES

Pemerolehan Strategik untuk Mendorong Pertumbuhan MClean Technologies di bawah Kepimpinan Datuk Dr. Terence Tea


SINGAPURA, 2 JULAI 2024 – Datuk Dr. Terence Tea Yeok Kian, Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Accrelist Ltd. ("Accrelist"), dengan sukacitanya mengumumkan penyelesaian pengambilalihan 28.53% pegangan ekuiti dalam MClean Technologies Berhad ("MClean Technologies" atau "Syarikat"). Pengambilalihan itu dilaksanakan melalui anak syarikat milik penuh Accrelist, Accrelist Crowdfunding Pte. Ltd.


Datuk Dr. Terence Tea Yeok Kian, Pengerusi dan Pengarah Urusan Accrelist


MClean Technologies, yang beribu pejabat di Singapura, telah meletakkan dirinya sebagai pemain penting dalam industri penyelesaian pembersihan produk elektronik dan semikonduktor. Syarikat menawarkan rangkaian perkhidmatan yang komprehensif, termasuk rawatan permukaan, pembersihan ketepatan, steril dan perkhidmatan pembungkusan untuk pelbagai industri seperti Pemacu Cakera Keras ("HDD"), elektronik pengguna, dan minyak & gas. MClean Technologies beroperasi di Malaysia, Singapura dan Thailand, menyediakan perkhidmatan berkualiti tinggi dan boleh dipercayai kepada pelanggannya yang pelbagai.

Pengerusi Eksekutif dan Pengarah Urusan Accrelist, Datuk Dr. Terence Tea Yeok Kian (“Datuk Dr. Terence Tea”), mempunyai Ph.D. dalam Pentadbiran Perniagaan (Kehormat) dari Universiti Honolulu dan Diploma Elektronik dan Kejuruteraan Elektrik dari Politeknik Singapura, Datuk Dr. Terence Tea mempunyai pengalaman luas dalam mengurus dan mengembangkan syarikat dalam sektor elektronik dan pembuatan. Kepimpinan berwawasan beliau telah mengubah Accrelist menjadi penyedia terkemuka bagi penyelesaian estetik perubatan yang inovatif. Ini termasuk memperluaskan kehadiran syarikat dalam pasaran estetika perubatan yang berkembang pesat.

Datuk Dr. Terence Tea Yeok Kian, Pengerusi dan Pengarah Urusan Accrelist mengulas, “Kami teruja dengan penyelesaian pelaburan kami dalam MClean Technologies Berhad. Syarikat mempunyai asas yang kukuh dan pasukan yang berdedikasi, dan saya yakin bahawa bersama-sama, kita boleh mencapai pencapaian penting dan mencipta nilai jangka panjang untuk para pemegang saham kita. Saya berharap untuk menjadi sebahagian daripada pertumbuhan masa depan MClean, terutamanya prospek penyelesaian HDD Syarikat, terutamanya di Malaysia dan Thailand, di mana permintaan untuk perkhidmatan pembersihan ketepatan berkualiti tinggi berkembang dengan pesat."

Berikutan pengambilalihan ini, Jubilee Industries Holdings Ltd, anak syarikat Accrelist, boleh memanfaatkan kekuatan kedua-dua syarikat untuk mencipta peluang jualan silang dan meningkatkan asas pelanggan kedua-dua entiti. Kerjasama ini dijangka memacu pertumbuhan dan menyediakan penyelesaian komprehensif kepada pasaran yang lebih luas, mengukuhkan lagi kehadiran mereka dalam sektor elektronik dan semikonduktor.

Pada 2 Julai 2024, harga saham MClean Technologies telah ditutup pada RM0.425 pada pukul 5 petang, mewakili modal pasaran sebanyak RM83.8 juta.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment