Update

Leon Fuat Muktamad AGM ke-17 dengan Kelulusan Semua Resolusi dan Dividen TK2023

MHAB1990
Publish date: Thu, 13 Jun 2024, 10:15 PM

Leon Fuat Muktamad AGM ke-17 dengan Kelulusan Semua Resolusi dan Dividen TK2023

Kelulusan Pemegang Saham Mencerminkan Keyakinan terhadap Hala Tuju Strategik dan Kesihatan Kewangan Kumpulan


SHAH ALAM, 13 JUN 2024 – LEON FUAT BERHAD  (“Leon Fuat” atau “Kumpulan”), pengeluar dan peniaga produk keluli yang mengkhusus dalam keluli bergulung panjang dan rata, hari ini mengumumkan bahawa para pemegang saham telah meluluskan semua resolusi pada Tahunan ke-17 Kumpulan Mesyuarat Agung (“AGM”) diadakan hari ini.

Pemegang saham meluluskan resolusi untuk membayar dividen satu peringkat akhir sebanyak 1.5 sen sesaham bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2023 (“TK2023”).

Resolusi untuk memilih semula Encik Ooi Shang How dan Encik Chan Kee Loin sebagai pengarah, dan untuk memilih semula Encik Thien Shy Wei dan Encik Wong Sze Yan sebagai pengarah juga telah diluluskan.

Baker Tilly Monteiro Heng PLT juga telah dilantik semula sebagai juruaudit Kumpulan untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2024 (“TK2024”), dengan pemegang saham memberi kuasa kepada pengarah untuk menetapkan imbuhan mereka.

Resolusi juga telah diluluskan yang memberi kuasa kepada pengarah untuk menerbitkan saham menurut Seksyen 75 dan 76 Akta Syarikat 2016 dan untuk cadangan pembaharuan mandat pemegang saham sedia ada untuk urus niaga berulang pihak berkaitan yang bersifat hasil atau perdagangan.


Calvin Ooi Shang How, Pengarah Eksekutif Leon Fuat


Calvin Ooi Shang How, Pengarah Eksekutif Leon Fuat mengulas, “Kami gembira dengan kelancaran AGM kami dan mengucapkan terima kasih kepada semua pemegang saham atas sokongan mereka. Kelulusan sebulat suara bagi semua resolusi, termasuk pembayaran dividen menunjukkan keyakinan pemegang saham kami terhadap hala tuju strategik dan kestabilan kewangan Leon Fuat. Semasa kami menavigasi persekitaran pasaran yang dinamik, kami kekal fokus pada mempelbagaikan penawaran produk kami dan mengembangkan pangkalan pelanggan kami untuk memastikan pendapatan yang mampan. Selain itu, kami akan terus melaksanakan langkah proaktif, seperti rundingan kontrak hadapan dan pengurusan inventori berhemat, untuk mengurangkan potensi risiko yang berkaitan dengan harga keluli dan turun naik mata wang.”

Beliau menambah, “Terima kasih kami ucapkan kepada para pemegang saham atas kepercayaan dan keyakinan mereka. Penglibatan berkesan pada AGM ini menegaskan semula fokus kami untuk mencipta nilai dan memacu pertumbuhan walaupun berhadapan dengan landskap makroekonomi yang mencabar. Unjuran pertumbuhan ekonomi Malaysia pada 2024 sebanyak 4% hingga 5% adalah petanda positif, dan kami tidak sabar-sabar untuk memanfaatkan peluang ini untuk mengukuhkan kedudukan kami dalam pasaran.”

Related Stocks
Market Buzz
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment