Update

EPB GROUP BERHAD BUAT PENAMPILAN DI PASARAN ACE DENGAN HARGA PEMBUKAAN PREMIUM 16.07% RM0.65

MHAB1990
Publish date: Fri, 23 Aug 2024, 02:33 PM

EPB GROUP BERHAD BUAT PENAMPILAN DI PASARAN ACE DENGAN HARGA PEMBUKAAN PREMIUM 16.07% RM0.65

Syarikat  Meneruskan Pelan Pertumbuhan Strategik dan Kemajuan Teknologi Selepas Penyenaraian

KUALA LUMPUR, 23 OGOS 2024 EPB Group Berhad (“EPB”), kumpulan syarikatnya (“Kumpulan”), penyedia penyelesaian jentera pemprosesan dan pembungkusan sehenti yang mantap, dengan bangganya membuat penampilan sulungnya hari ini di Pasaran ACE daripada Bursa Malaysia Securities Berhad (“Bursa Securities”). Saham dibuka pada RM0.65 sesaham, mewakili premium 16.07% yang ketara berbanding harga IPO RM0.56 sesaham.

EPB disenaraikan di bawah nama saham "EPB" dengan kod stok "0317".

Mengkhusus dalam reka bentuk, penyesuaian, fabrikasi, penyepaduan dan automasi barisan pengeluaran, EPB Group ialah peneraju yang diiktiraf dalam industri pemprosesan makanan dan mesin pembungkusan. Teknologi inovatif Kumpulan dan dedikasi terhadap kecekapan operasi adalah penting dalam meningkatkan kualiti pemprosesan makanan dan penyelesaian pembungkusan, menyokong matlamat alam sekitar, sosial dan tadbir urus ("ESG") pelanggan, termasuk meningkatkan kecekapan operasi dan kualiti produk.

Tawaran awam permulaan yang berjaya EPB memperoleh RM40.08 juta daripada Terbitan Awam, akan diperuntukkan untuk perkara berikut: -

       RM24.60 juta untuk pembesaran kilang, termasuk perolehan tanah, pembinaan kilang, dan pembelian jentera;

       RM3.00 juta untuk pembayaran balik pinjaman bank;

       RM8.48 juta untuk tujuan modal kerja; dan

       RM4.00 juta untuk pembayaran perbelanjaan penyenaraian.

Noor Azman Bin Nordin, Pengerusi Bebas Bukan Eksekutif, menyatakan: "Kami amat menghargai sambutan yang menggalakkan terhadap IPO kami. Peristiwa penting ini menandakan peristiwa penting bagi EPB, mencerminkan kerja keras dan dedikasi pasukan kami serta keyakinan pasaran terhadap kami. visi dan strategi Permintaan yang semakin meningkat untuk automasi dan jentera canggih dalam sektor pemprosesan dan pembungkusan makanan memberikan peluang yang besar kepada kami Dengan penyenaraian kami, EPB berada pada kedudukan yang baik untuk memacu pertumbuhan dan inovasi kami termasuk mengembangkan jejak perniagaan kami di Pulau Pinang untuk meningkatkan keupayaan pengeluaran kami dan menyediakan ruang pergudangan tambahan untuk memenuhi permintaan masa hadapan kami berharap dapat memanfaatkan peluang ini untuk memberikan nilai yang lebih besar kepada pihak berkepentingan kami.

Lim Chia Wei, Pengarah Urusan Malacca Securities Sdn. Bhd., berkongsi: “Kejayaan penyenaraian EPB Group Berhad menandakan pencapaian penting bagi syarikat dan menyerlahkan prospek industri yang kukuh. Sektor ini terus berkembang dengan peningkatan permintaan pelanggan pengguna untuk penyelesaian yang berkualiti, cekap dan automatik untuk pemprosesan dan pembungkusan makanan. Tumpuan strategik Kumpulan EPB pada kemajuan teknologi dan penyesuaian secara unik meletakkannya untuk memanfaatkan arah aliran ini. Kami teruja untuk menyokong Kumpulan EPB dalam memanfaatkan peluang ini untuk memacu pertumbuhan dan inovasi dalam industri mesin pemprosesan dan pembungkusan makanan.”


Captions from L-R: Ms. Tan Poh Lin 陈宝玲女士, Senior Vice President of Malacca Securities Sdn. Bhd., Mr. Fok Chuan Meng 霍骏明先生, Head of Dealing of Malacca Securities Sdn. Bhd., Mr. Stephen Chua Chee Keong蔡志强先生, Independent Non-Executive Director, En. Noor Azman Bin Nordin, Independent Non-Executive Chairman, Mr. Liew Meng Hooi 刘明辉先生, Deputy Managing Director of EPB Group Berhad, Mr. Yeoh Chee Min 杨济民先生, Managing Director of EPB Group Berhad, Ms. Ooi Kim Kew黄晶球女士, Executive Director of EPB Group Berhad, Mr. Khor Chai Tian许再典先生, Independent Non-Executive Director of EPB Group Berhad, Mr. Ooi Hun Pin黄汉彬先生, Independent Non-Executive Director of EPB Group Berhad, Mr. Wong Yoke Nyen 黃堉源先生, Director of WYNCORP Advisory Sdn, Bhd.

Malacca Securities Sdn. Bhd. ialah Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan, dan WYNCORP Advisory Sdn. Bhd. ialah Penasihat Kewangan Korporat EPB Group Berhad.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment