Update

Go Hub Capital Berhad Meterai Perjanjian Taja Jamin dengan UOB Kay Hian Securities

MHAB1990
Publish date: Fri, 07 Jun 2024, 03:21 PM

Go Hub Capital Berhad Meterai Perjanjian Taja Jamin dengan UOB Kay Hian Securities

Penyenaraian Kumpulan melibatkan terbitan awam sebanyak 107.18 juta saham


KUALA LUMPUR, 07 JUN 2024Go Hub Capital Berhad (“Go Hub” atau “Syarikat”), penyedia penyelesaian teknologi maklumat (IT) pengangkutan utama, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa ia telah memeterai perjanjian taja jamin dengan UOB Kay Hian Securities (M) Sdn Bhd (“UOBKH”) sebagai persediaan untuk Tawaran Awam Permulaannya (“IPO”) di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad (“Bursa Securities”).


Dari kiri:  Encik Tan Cherng Thong, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Go Hub, Encik David Lim, Ketua Pegawai Eksekutif UOB Kay Hian Securities (M) Sdn Bhd


Penyenaraian Go Hub melibatkan terbitan awam 107,180,000 saham biasa baharu. Saham IPO akan diperuntukkan mengikut cara berikut:

Orang awam Malaysia

·         20,000,000 saham IPO disediakan untuk permohonan oleh orang ramai Malaysia.

Orang yang layak

·         12,000,000 saham IPO dikhaskan untuk permohonan oleh pengarah dan pekerja yang layak serta orang yang telah menyumbang kepada kejayaan Kumpulan.

Penempatan persendirian kepada pelabur terpilih

·         75,180,000 saham IPO disediakan melalui penempatan persendirian kepada pelabur institusi dan/atau terpilih yang dikenal pasti.

UOBKH akan menaja jamin 32,000,000 saham IPO yang disediakan kepada orang awam Malaysia dan orang yang layak sebagai sebahagian daripada perjanjian taja jamin. IPO ini tidak melibatkan tawaran jualan dan penempatan kepada pelabur Bumiputera yang diluluskan oleh Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri sebagai syarikat pengendali, NSS berstatus MSC Malaysia (kini dikenali sebagai Status Digital Malaysia).

Encik Tan Cherng Thong, Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Go Hub berkata, “Kami sedang bersiap sedia untuk mengembangkan jejak teknologi dan penawaran penyelesaian kami dalam sektor pengangkutan, dan IPO ini merupakan langkah strategik ke arah itu. Kami teruja untuk bekerjasama dengan UOB Kay Hian untuk memudahkan penyenaraian kami di Pasaran ACE. Perolehan IPO yang dikumpul terutamanya akan memacu pelan pengembangan perniagaan kami, yang merangkumi pengembangan keupayaan teknikal dan tenaga kerja kami. Matlamat kami adalah untuk mengembangkan penyelesaian IT kami untuk industri pengangkutan, meningkatkan penglibatan pelanggan melalui transformasi digital, dan meneroka peluang baharu dalam pasaran bersebelahan.”

Ketua Pegawai Eksekutif UOB Kay Hian Securities (M) Sdn Bhd, Encik David Lim mengulas, “Kami bersemangat untuk bekerjasama dengan Go Hub dalam pelaksanaan penyenaraiannya. Prestasi kukuh Go Hub, didorong oleh penyelesaian IT yang inovatif dan komprehensif dalam industri pengangkutan, memberikan peluang pelaburan yang menarik. Kami tidak sabar-sabar untuk menyokong perjalanan Go Hub kerana ia beralih kepada syarikat tersenarai awam.”

Sebagai penyedia perkhidmatan IT khusus yang mantap dalam industri pengangkutan, Go Hub secara konsisten menunjukkan komitmen yang kukuh ke arah inovasi dan kecemerlangan. Inisiatif strategik dan kemajuan teknologi Kumpulan telah mengukuhkan kedudukannya sebagai pemain utama dalam mengubah landskap pengangkutan Malaysia.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment