Update

BINTAI KINDEN DIANUGERAH KONTRAK RM 25.68 JUTA DI SELANGOR DAN LTSAAS

MHAB1990
Publish date: Wed, 17 Jul 2024, 06:26 PM

BINTAI KINDEN DIANUGERAH KONTRAK RM 25.68 JUTA  DI SELANGOR DAN LTSAAS

Syarikat menjangkakan sumbangan positif kepada pendapatan sepanjang tahun kewangan akan datang

PETALING JAYA, 17 JULAI 2024 – Bintai Kinden Corporation Berhad ("BKCB" atau "Syarikat"; Bursa: BINTAI, 6998), pakar perkhidmatan kejuruteraan mekanikal dan elektrikal ("M&E"), pengilang peranti perubatan dan pengendali kemudahan, hari ini mengumumkan bahawa anak syarikat milik penuhnya, Kejuruteraan Bintai Kindenko Sdn. Bhd. (“KBK”), telah memperoleh dua kontrak bernilai RM25.68 juta.


Bintai Kinden


Kontrak pertama bernilai RM24.98 juta melibatkan pembinaan 24 Unit Rumah Berkembar 3 tingkat dan 12 Unit Rumah Bandar dalam Bangunan 3 Tingkat berserta kerja-kerja infrastruktur yang terletak di Mukim Cheras, Daerah Hulu Langat, Selangor yang dianugerahkan oleh Palm Valley Development Sdn. Bhd.

Tempoh pembinaan ditetapkan selama 18 bulan dengan jangkaan siap sebelum pertengahan 2026.

Kontrak kedua bernilai RM700,000 adalah untuk kerja-kerja bekalan elektrik sementara bagi bangunan sedia ada dan kerja-kerja berkaitan di Zon 3, Lapangan Terbang Sultan Adbul Aziz Shah (LTSAAS), Selangor yang dianugerahkan oleh Malaysia Airports Holding Berhad.

Tempoh pembinaan ditetapkan selama empat bulan dengan jangkaan tarikh siap pada 29 November 2024.

Pengarah Urusan merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Bintai Kinden Datuk Tay Chor Han mengulas, “Kami gembira dengan memperolehi dua kemenangan kontrak ini, yang dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan kami pada tahun kewangan akan datang. Kemenangan ini menunjukkan penstrukturan semula positif operasi Kumpulan Bintai. Sepanjang 10 bulan awal sebagai pengarah urusan saya dan pasukan saya menumpukan pada tugas kritikal: berunding dengan bank dan pemiutang, melaksanakan langkah penjimatan kos, menyiapkan dan memuktamadkan projek tertunggak, memastikan pembayaran penghutang dan meningkatkan modal daripada pasaran. Selepas 10 bulan, kami mula membuat tender untuk pekerjaan baharu, menandakan fasa pertumbuhan baharu untuk BKCB. Usaha ini adalah penting dalam matlamat kami untuk memacu syarikat keluar daripada PN17. “


Datuk Tay Chor Han, Managing Director cum CEO of Bintai Kinden


Tay menambah, “Terima kasih yang tidak terhingga kami tujukan kepada pengetua yang dihormati atas sokongan dan keyakinan mereka yang tidak berbelah bahagi kepada kami. Rekod prestasi kami yang kukuh dalam menyiapkan projek mengikut jadual memainkan peranan penting dan kami berharap untuk lebih banyak kemenangan kontrak tidak lama lagi. Sejak penstrukturan semula kami, kami telah berjaya memperoleh kontrak bernilai kira-kira RM56 juta. Buku tender kami sekarang berjumlah RM160 juta, dengan pasukan kami giat mengejar dan berharap untuk anugerah tender baharu.”

Kejayaan kejayaan projek-projek ini akan menyumbang secara positif kepada prestasi kewangan Bintai Kinden Corporation Berhad di hadapan, meningkatkan nilai pemegang saham dan memacu pertumbuhan masa depan.

Sehingga pukul 5 petang hari ini harga saham BKCB ditutup pada 13.5 sen, menunjukkan modal pasaran RM164.7 juta.

Related Stocks
Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment