Update

Legacy Bekerjasama dengan Empat Syarikat untuk Penyenaraian di Pasaran U.S.

MHAB1990
Publish date: Wed, 04 Sep 2024, 12:32 PM

Legacy Bekerjasama dengan Empat Syarikat untuk Penyenaraian di Pasaran U.S.

Firma Malaysia Teroka Pengembangan Pasaran U.S. melalui Tawaran Awam Permulaan

KUALA LUMPUR, 04 SEPTEMBER  2024Legacy Corporate Advisory Sdn. Bhd. ("Legacy" atau "Syarikat"), sebuah syarikat perkhidmatan kewangan yang mengkhusus dalam Tawaran Awam Permulaan (“IPO”), perancangan kewangan dan penyelesaian pembiayaan, dengan sukacitanya mengumumkan majlis menandatangani perjanjian dengan syarikat-syarikat yang merupakan Neutral Transmission Malaysia Sdn. Bhd., I Bella Sdn. Bhd., Kumpulan Autoplay Sdn. Bhd. dan AE Carbon Capital Ltd. untuk penyenaraian di Amerika Syarikat (“U.S.”). Penglibatan ini menandakan satu langkah besar ke hadapan dalam mengejar Penyenaraian U.S., yang difasilitasi oleh Legacy sebagai perunding IPO.


Captions from L-R: Ms. Michelle Lee, Managing Director of AE Carbon Capital Ltd, Mr. Leopold Chew Wee Chet, Director of Neutral Transmission Sdn. Bhd., Dr. Mohamed Bin Awang Lah, Founder & CEO of Neutral Transmission Malaysia Sdn. Bhd., Mr. Ted W.Teo, Chief Representative of East West Bank, Mr. Nelson Goh, Managing Director of Legacy Corporate Advisory Sdn. Bhd., Mr. Jeremy Tan, Chief Executive Officer of Tiger Fund Management, YBhg. Dato’ Victor Hoo, Executive Chairman & Chief Executive Officer of VCI Global Limited, Ms. Shermine Then, Founder & CEO of I Bella Sdn Bhd


Legacy menyediakan perkhidmatan nasihat IPO yang komprehensif, termasuk pelaburan pra-IPO, pembiayaan IPO dan nasihat korporat.  Legacy bertujuan untuk membimbing syarikat-syarikat ini dalam melaksanakan Penyenaraian U.S. dengan keseluruhan proses penyenaraian dijangka mengambil masa antara 12 bulan hingga 18 bulan.  Perkhidmatan termasuk menyelia struktur modal, menyelaraskan proses penyenaraian, dan membangunkan strategi pasaran modal terperinci.

 

Majlis menandatangani perjanjian ini menyerlahkan komitmen Legacy untuk membimbing syarikat melalui kemasukan pasaran U.S. dan mewujudkan kehadiran global yang kukuh. Dengan kepakaran dan rangkaian IPO Legacy, syarikat ini akan dilengkapi dengan baik untuk menavigasi kerumitan pasaran U.S., membuka kunci peluang pertumbuhan dan menarik pelabur global.

 

En. Nelson Goh, Pengarah Urusan Legacy Corporate Advisory Sdn. Bhd. berkata, "Penglibatan ini menandakan peristiwa penting dalam perjalanan berterusan Legacy untuk menyokong syarikat dalam pengembangan pasaran global mereka. Sebagai perunding IPO bagi empat syarikat yang dihormati ini, kami bukan sahaja memudahkan pelaksanaan Penyenaraian U.S. tetapi juga mengukuhkan komitmen Legacy untuk menyampaikan nilai melalui bimbingan strategik dan inovasi Kepakaran kami dalam nasihat IPO dan penyelesaian kewangan akan memastikan kemasukan lancar ke pasaran U.S., meletakkan asas untuk pertumbuhan yang mampan dan peluang masa depan untuk semua yang terlibat."

 

Beliau menambah, "Peluang yang dibentangkan oleh penglibatan ini adalah penting, bukan sahaja untuk pelanggan kami tetapi juga untuk Syarikat. Ini lebih daripada sekadar pengembangan pasaran, ini adalah mengenai memacu pertumbuhan yang mampan, meneroka pasaran baharu dan terus berinovasi. Dengan menyelaraskan diri kami dengan syarikat yang berkongsi visi kami, kami mencipta platform yang memupuk kerjasama dan kejayaan untuk semua pihak yang terlibat."

 

Tambahan pula, penglibatan ini menetapkan asas untuk pertumbuhan masa depan.  Syarikat kami berada pada kedudukan yang baik untuk meneroka peluang pertumbuhan tambahan di rantau ini dan di peringkat global. Dengan terus mengukuhkan rangkaian kolaborator antarabangsanya, Legacy menyasarkan untuk membuka peluang perniagaan baharu yang sejajar dengan visi strategiknya.

 

Memandang ke hadapan, syarikat komited untuk memastikan penglibatan ini bukan sahaja memenuhi tetapi melebihi jangkaan. Melalui kerjasama berterusan dan visi bersama, penglibatan itu akan membawa perubahan yang bermakna, membuka pintu kepada inovasi dan penemuan selanjutnya dalam pelbagai sektor.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment